Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه یک استراتژی سئوی موفق برای کسب و کارتان تدوین کنید؟

0

در حالی که اکثر مردم فکر می کنند سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جست وجو مجموعه کد هایی است که باید در برنامه نویسی وب سایت اعمال شود، اما در واقعیت، سئو مجموعه فعالیت هایی است که باید به صورت مرتب و منسجم صورت گیرد تا موجب افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جست وجو شود.

یک استراتژی سئو موفق را می توان به ۳ بخش زیر تقسیم کرد:

مرحله ۱: بهینه سازی روی وب سایت

موتورهای جست وجو به طور منظم در حال آنالیز وب سایت ها و مضمون صفحات آنها به منظور دسته بندی و اولویت دهی برای نمایش در نتایج جست وجو هستند. مهم ترین فاکتورهایی که آنها برای امتیازدهی به صفحات سایت لحاظ می کنند شامل موارد زیر است.

– عناوین صفحات و متاتگ ها به گوگل کمک می کنند تا درک بهتری از موضوع و اهداف هر صفحه داشته باشد و باید به صورت ساده و مختصر نوشته شوند. استفاده از کلمات و واژه های نامناسب و غیر مرتبط با متون شما نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت.

– جست وجو و ارتباط صفحات باید به راحتی انجام شود بدین معنا که کاربر بتواند به صفحات مورد نظر خود به راحتی دست یابد. این کار می تواند کارایی و سادگی در ایندکس مطالب را برای موتورهای جست وجو نیز سهولت بخشد.

– سرعت لود سایت یکی از فاکتورهایی است که اخیرا توسط گوگل و دیگر موتورهای جست وجو ارزیابی می شود و از امتیاز بالایی به ویژه در نسخه های موبایل برخوردار است. حجم تصاویر وب سایت را کاهش دهید، از کدهای ساده و مختصر استفاده و از تصاویر متحرک فلش پرهیز کنید.

– لینک های داخلی می تواند ارتباط خوبی بین صفحات سایت شما ایجاد کند، همچنین به موتورهای جست وجو کمک می کند تا رابطه بین صفحات سایت را شناسایی کنند و سلسله مراتب صفحات سایت شما را تشخیص دهند.

– به امنیت وب سایت تان بیش از پیش اهمیت دهید. شما باید به هشدارهایی که گوگل به شما درباره میزان امنیت وب سایت تان می دهد توجه کنید. در صورتی که سایت شما هک شود یا از امنیت پایینی برخوردار باشد به سادگی از نتایج جست وجو حذف می شود.

مرحله ۲: تولید محتوای مناسب

فرض کنیم که شما از تمام تکنولوژی های جدید در برنامه نویسی وب سایت تان استفاده کرده اید و تمام موارد بالا را در وب سایت تان به کار گرفته اید، حالا زمان حرکت به سمت استراتژی بازاریابی محتوا است. تولید و انتشار محتوا مناسب، قسمت اصلی در استراتژی سئو شما است.

در اینجا چند مورد را که چرا باید به بازاریابی محتوا بپردازید ذکر کرده ایم:

– وبلاگ ها و محتوای سایت شما موجب افزایش تعداد دفعات ایندکس سایت توسط گوگل شده و در افزایش رتبه سایت نقش مهمی ایفا می کند.

– وبلاگ شما می تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی لحاظ شود و لینک هایی را از سایت های دیگر به خود جذب کند و این باعث افزایش اعتبار دامین شما و رتبه سایت می شود.

– گوگل امتیاز بالاتری را برای سایت هایی که به انتشار مطالب مفید و کاربردی به صورت منظم می پردازند، لحاظ می کند.

محتوای شما باید مناسب و منحصربه فرد باشد. محتوای سایت را برای موتورهای جست وجو تهیه نکنید، بلکه محتوای شما باید در جهت رفع نیازها و دغدغه های مخاطبان تهیه شود و بازگو کننده مفهومی باشد که می خواهید به خواننده برسانید.

همچنین مزایای تهیه و انتشار محتوا تنها به سئو ختم نمی شود، هدف اصلی از بازاریابی محتوا، نمایش قدرت و به روز بودن برند شما به مخاطبین است. این امر آگاهی از برند شما را بهبود بخشیده و موجب جذب مخاطبین جدید می شود. به علاوه فاکتور اعتماد را در آنها افزایش می دهد.

مرحله ۳: بهینه سازی خارجی

آخرین مرحله از فعالیت های شما در این استراتژی، باید کسب لینک های بیشتر و توسعه حضورتان در فضای آنلاین باشد.

در این مرحله نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که لینک بیلدینگ مناسب، ارزش بیشتری از ساخت هزاران ارتباط ضعیف دارد که توسط شرکت های بسیاری به شما پیشنهاد می شود و گارانتی می کنند که کمتر از یک هفته در رتبه اول گوگل قرار گیرید!

ارزش این ارتباط، زمانی است که شما آن را بصورت واقعی ایجاد کنید. برای مثال لینک بیلدینگ می توان با وب سایت مشتریان، تاثیرگذاران در گروه هدف یا رسانه های اجتماعی ایجاد شود و این یکی از بهترین و موثرترین راهکار در بازاریابی محتوا و افزایش رتبه سایت در موتورهای جست وجو است.

ارتباط با نویسنده: www.noadstudio.com

مشاور دیجیتال مارکتینگ

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ