Take a fresh look at your lifestyle.

قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۶ چه کسانی هستند؟

0

چه کسانی امسال قدرتمندترین زنان جهان هستند؟ آن‌ها باهوش‌ترین و سرسخت‌ترین زنان تاجر، کارآفرین، سرمایه‌گذار، دانشمند، نیکوکار و مدیرعامل هستند که خودشان را در دنیای امروز نشان دادند. آن‌ها زنانی هستند که برندهای میلیارد دلاری می‌سازند، در بازارهای مالی تصمیم‌گیرنده هستند و در مقاطعی توافق‌های بین‌المللی را می‌شکنند تا به هدفی که دارند برسند.

آن‌ها در حرفه‌ی خود بسیار قدرتمند عمل می‌کنند و حتی گاهی نشان می‌دهند که چقدر می‌توانند قوی‌تر از مردان در حرفه‌شان ظاهر شوند و به‌راحتی کارها را تحت سلطه‌ی خود درآورند. متاسفانه آمار زنانی که در مسند قدرت هستند غم‌انگیز است؛ بر طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط Catalyst – یک‌نهاد غیردولتی تساوی جنسیتی در محل‌های کار را بررسی می‌کند – زنان تنها ۴درصد دفاتر شرکت‌های SP 500 را به خود اختصاص داده‌اند و تنها ۲۵ درصد آن‌ها در مقام سرپرستی یا اجرایی فعال هستند.
960x
اما بر طبق گزارش مرکز تحقیقاتی PEW تعداد زنان رهبر به معنی رئیس‌جمهور و یا دارای مقام در حوزه‌های دولتی و ایالتی از سال ۲۰۰۵ به بعد رشد مضاعفی داشته است. مدارک این آمار کاملاً مشهود است. در سال‌های گذشته به‌تنهایی تایوان، میانمار، نپال، کرواسی، موریتانی و لیتوانی زنان را به‌عنوان سران خود منصوب کرده‌اند یا مجدداً آن‌ها را در این سمت حفظ کرده‌اند؛ در آمریکا نیز هیلاری کلینتون در یک بازه‌ی زمانی پر از فشار نامزد ریاست جمهوری گردید تا سمت‌های ابتدایی خود را کماکان حفظ کند.

در رأی‌گیری سالانه لیست “رهبران جهانی ۲۰۱۶” نکات مثبتی وجود دارد.
آنگلا مرکل که در شش سال گذشته همچنان به‌عنوان قدرتمندترین زن جهان در صدر قرار دارد امسال نیز این نیز به این مقام رسید. پس از وی، هیلاری کلینتون در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد و پس از آن جنت یلین رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا مقام سوم فهرست قدرتمندترین زنان دنیا را از آن خود کرده است.
ملیندا گیتس عضو هیات مدیریه خیریه گیتس و ماری بارا به عنوان مدیر عامل شرکت خودروسازی GM در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

گردآوری فهرست امسال با الهام از بازنگری معنی قدرت انجام‌شده است. منظور از یک زن قدرتمند چیست؟ قدرت می‌تواند ذهنی باشد؟ قدرت می‌تواند تحت کنترل باشد؟ قدرت می‌تواند تأثیرگذار باشد؟

Ameenah Gurib-Fakim اولین زنی که در موریتانی به ریاست جمهوری رسید، معتقد است: بله. او می‌گوید مردم به شما قدرت می‌دهند و این مردم هستند که شما را استخدام و اخراج می‌کنند. برای من توانایی تأثیرگذاری است. اگر شما بتوانید اثرگذار باشید و در بلندمدت میراثی جاودان باقی بگذارید این برای ن به مفهوم قدرت است.
شکی نیست که زنان این لیست این کار را انجام خواهند داد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ