Take a fresh look at your lifestyle.

دوره آموزشی خبرنویسی برای کارکنان روابط عمومی‌های دلیجان برگزارشد

0


در آستانه روز خبرنگار، کارگاه آموزشی خبرنویسی برای کارکنان روابط عمومی دستگاه های دولتی شهرستان دلیجان، با تدریس سرپرست خبرگزاری مهر استان مرکزی و مدرس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از خبرنگار مهر، این کارگاه آموزشی روز شنبه ۱۶مردادماه و در آستانه روز خبرنگار، با تدریس ثمین مامقانی نژاد، سرپرست خبرگزاری مهر در استان مرکزی و مدرس دانشگاه، با هدف تقویت مهارت های خبرنویسی برای کارکنان روابط عمومی دستگاه های دولتی شهرستان دلیجان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرپرست خبرگزاری مهر استان مرکزی در این کارگاه با اشاره به لزوم ارتقای مهارت های خبرنویسی در کارکنان روابط عمومی ها اظهار داشت: برگزاری این دوره می تواند شروعی برای حرکت به سمت خبرنویسی حرفه ای در روابط عمومی دستگاه های استان و همچنین در سایر شهرستان ها باشد که باید تداوم یابد.

وی افزود: قطعا رشد مهارت های خبرنویسی و اطلاع رسانی در روابط عمومی ها، در جامعه اطلاعاتی و خبری امروز که انبوهی از رسانه های رسمی و غیررسمی به مردم اطلاع رسانی می کنند می تواند موثق ترین خبر را در کمترین زمان به دست مخاطب برساند و سازمان را در حوزه کاری خود به یک منبع مورد وثوق و اعتماد مخاطبان تبدیل کند.

مامقانی نژاد خاطرنشان کرد: با وجود فناوری های نوین ارتباطی و خبری، روابط عمومی ها باید رویکرد نوینی در حوزه اطلاع رسانی اتخاذ کنند چرا که در جامعه اطلاعاتی مدرن با وجود تعدد و تکثر رسانه ها، نیاز است که به ارزش خبری «تازگی» توجه ویژه ای داشته باشیم.

سرپرست خبرگزاری مهر استان مرکزی تصریح کرد: البته سایر معیارهای مهم و اصولی در خبر نباید فدای معیار «تازگی» و سرعت در انتشار خبر شوند و یک کارگزار روابط عمومی حرفه ای، فردی است که ضمن سرعت در اطلاع رسانی، عناصر و ارکان تکمیل کننده یک خبر را بشناسد و به نحو مطلوب کنار هم بچیند.

وی ادامه داد: مساله عدم اشراف برخی از فعالان روابط عمومی به اهمیت خبررسانی، به ویژه در سازمان هایی که بیشتر با مسائل بحران، حوادث و موضوعات مهم برای مردم و مخاطبان سر و کار دارند، سبب وجود خلا خبری خواهد شد و این خلا خبری بستری مناسب برای بروز شایعات و اخبار ناسالم را فراهم می کند.

مامقانی نژاد تاکید کرد: روابط عمومی ها باید رویکرد حرفه ای شدن را در پیش گیرند و حتی فراتر از یک رسانه حرفه ای عمل کنند چرا که کار رسانه ای فقط بخشی از طیف گسترده فعالیت های روابط عمومی است.

گفتنی است در این کارگاه که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان و همچنین حمیدرضا رفیعی، دبیر شورای اطلاع رسانی شهرستان دلیجان برگزار شد، مفاهیم اولیه خبرنویسی، سبک های تنظیم خبر، ارکان و اجزای خبر، انواع لید و تیترنویسی تدریس و مباحثی نیز در مورد ویژگی ها و تفاوت های روزنامه نگاری سنتی و نوین بیان شد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ