Take a fresh look at your lifestyle.

ارائه توضیحاتی درباره خودتان

0

روزنامه‌نگاران همواره به دنبال زندگینامه افراد جهت انتشار هستند و توانایی آنان در توضیح و شرح وقایع باعث می‌شود تا در طول مصاحبه خلأ‌های احتمالی را به صورتی که می‌خواهند (معمولا جنجالی) تکمیل کنند به بیانی دیگر اگر نتوانید مسیر مصاحبه را به سمت مورد نظر خود بکشانید عملا موضع خود را از دست خواهید داد.

در واقع ترس از این موضوع باعث شده افراد با ارائه مطالب اضافی و حتی کسالت بار و غیر‌ضروری از زندگی، کار و توانایی‌های خود دچار اشتباهی به مراتب بزرگ‌تر شوند.

ایده

تحت هر شرایطی حتی اگر مطالب‌تان بسیار کامل هم باشد، فردی که در نهایت تصمیم می‌گیرد چیدمان مطالب چگونه باشد و کدام بخش‌ها مهم‌تر هستند، خود نویسنده اصلی است. به‌همین‌دلیل بهتر است در این امر با هوشیاری عمل کرده و مطالبی را در اختیار آنها قرار دهید که ارزش انتشار داشته باشند و خواننده را به خود جذب کنند. البته نباید فراموش کنید که این تنها یک مصاحبه است و نه یک بازجویی، پس الزامی وجود ندارد تمام راز‌ها و مسائل مهم و خانوادگی خود را در اختیار آنان قرار دهید.

توضیحات تکمیلی و حوادث جذاب زندگی‌تان بدون شک برای دیگران نیز جذاب خواهد بود و حتی اگر نمی‌خواهید خیلی وارد جزییات شوید، توضیحات مختصری درباره آن بدهید که این امر باعث می‌شود مصاحبه شکلی جذاب‌تر به خود بگیرد. برای مثال در کنار خاطره فارغ‌التحصیلی‌تان می‌توانید اتفاقات مهم و حتی خنده‌دار دوران دانشجویی خود را نیز بازگو کنید تا در خواننده تاثیر بهتری بگذارد و بهتر شما را درک کنند و در نهایت باعث می‌شود مصاحبه‌ای کامل‌تر ارائه داده باشید.

در آخر مصاحبه نیز می‌توانید به ارائه فهرستی از سرگرمی‌های خود یا خانواده‌تان و کارهایی که در اوقات فراغت انجام می‌دهید، بپردازید.

هر ساله در انگلستان خلبان‌های بازنشسته در مدارس آموزش پرواز خاطرات خود را برای افراد علاقه‌مند به خلبانی بازگو می‌کنند و علت تاثیر بسیار بالا و استقبال زیاد از این خلبانان بازنشسته در واقع خاطرات جذاب و خنده‌دار آنهاست که در کنار وقایع مهم زندگی خود ارائه می‌دهند و باعث توجه بیشتر و ایجاد فضایی صمیمی‌تر می‌شود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– همواره درباره زندگی‌نامه خود و اتفاقات رخ داده در طول زندگی‌تان هر چند وقت یکبار فکر کنید و به این بیندیشید که اگر قرار باشد روزی زندگی‌نامه خود را برای کسی بازگو کنید آیا به آن افتخار خواهید کرد یا خیر.

– از مهم‌ترین مسائلی که هر انسان می‌تواند به آن فکر کند آن است که آیا آنقدر جذاب و موفق است که خود را همان‌گونه که هست برای دیگران بازگو کند.

– قبل از شروع مصاحبه یا ارسال مطالب خود، متن را چندبار به‌صورت دقیق بررسی کنید تا کمتر دچار ویرایش شود و متن آنگونه که می‌خواهید و مدنظرتان است به چاپ برسد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ