Take a fresh look at your lifestyle.

4 استراتژی بازاریابی برای جذب ترافیک ارگانیک از موتور جستجوی گوگل

4 استراتژی بازاریابی برای جذب ترافیک ارگانیک از موتور جستجوی گوگل

ترافیک ارگانیک موتور جستجو تنها ترافيکی است كه شما بايد از داشتنش خوشحال شويد. اين ترافيک جزو بازديدهايی است كه شما برای جذب آن‌ها هيچ اقدام مستقيمی از قبيل تبليغ و … انجام نداده‌اید که البته به دست آوردن اين ترافيک سهل و آسان نيست.

آمار نشان می‌دهد كه ٨٣ درصد از کلیک‌های ارگانيک در اكثر موضوعات روی چهار نتيجه اول موتورهای جستجو انجام می‌شود، لذا براي رسيدن وب‌سایت خود به اين جايگاه، از همين ابتدا زیرساخت‌های لازم را به‌خوبی فراهم كنيد.

در ادامه چهار استراتژی كه می‌توانید براي گسيل كردن ترافيک ارگانیک به وب‌سایت و افزايش رتبه آن در گوگل بكار گيريد توضيح داده شده است.

۱) درك اينكه محتوا همچنان پادشاه است

گوگل قوانين رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را تغيير داده است. در حال حاضر مهم اين است كه شما انسان‌های واقعی را جذب وب‌سایت خود كنيد. و انسان‌های واقعی محتوای تازه و تک را ترجيح می‌دهند. در گذشته تصور می‌شد كه بازاريابی محتوا يك هنر در حال انقراض است، ولی اين روزها تبديل به نيروی محرک هر شركت فعال در صنایع مختلف شده است.

لذا بايد دانست كه شما نمی‌توانید هيچ سودی از رسانه‌های اجتماعی ببريد مگر با سرمایه‌گذاری روي محتوای باکیفیت. شما بازديد بسيار كمی به دست می‌آورید، مگر اينكه به مردم چيزی را ارائه كنيد كه دقیقاً به دنبال آن هستند. لذا براي رسيدن به سطح مطلوبی از ترافیک ارگانیک باید يك استراتژی توليد محتوا داشته باشید.

 ۲) پنج نکته استراتژیک زیر را در تولید محتوا رعایت کنید

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

کلمات کلیدی همچنان به‌عنوان بخش مهمی و مؤثر در دسته‌بندی وب‌سایت شما محسوب می‌شوند. بااینکه نباید از کلمات کلیدی به‌صورت اسپم و انبوه استفاده کنید، ولی باید زمان و انرژی ویژه‌ای برای یافتن کلمات کلیدی مناسبی که مردم بتوانند محتوای شما را از طریق آن‌ها بیایند صرف کنید. گوگل محتوای شما را بر اساس کلمات کلیدی در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌دهد.

شما باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که هم دارای وضوح کافی بوده و موجب دیده شدن محتوای شما شوند و هم زیاد رقابتی نباشند. در آینده نیز در مقابل تغییر کلمات کلیدی مقاومت نداشته باشید و به‌راحتی نسبت به تغییر آن‌ها اقدام کنید.

کلمات کلیدی در بازاریابی محتوا

محتوای بلند و طولانی درست کنید

با وجود اینکه به نظر می‌رسد رشد و موفقیت بازاریابی ویدئویی در توجه به علاقه مخاطبین به محتوای کوتاه‌تر است، تولید محتوای بلند نمی‌تواند خالی از لطف باشد. گوگل محتوایی را می‌خواهد که طولانی‌تر و با جزئیات بیشتر باشد. مطالعات نشان داده است که رعایت این موضوع رتبه سایت‌ها در موتورهای جستجو را بالاتر می‌برد. البته هیچ موقع به‌صورت ساختگی و عمدی تعداد کلمات محتوا را افزایش ندهید. شما باید موضوعاتی را هدف بگیرید که به‌طور طبیعی به کلمات بیشتری برای نوشتن درباره‌شان نیاز دارید.

از تصاویر استفاده کنید

برای بر هم زدن یکنواختی پاراگراف‌های متنی، استفاده از تصاویر بسیار مؤثر و ضروری است. شما باید از تصاویر قوی و برجسته استفاده کنید تا محتوای شما در بین دیگر محتواها به چشم بیاید. این کار شبیه ساختن یک بیلبورد مجازی است. اگر در محتوا از تصویر استفاده نکنید، مردم حس می‌کنند که چنین محتوایی اصلاً وجود خارجی ندارد. در مورد اینکه تصاویر موجود در محتوا در اندازه کوچک (Thumbnail) چطور دیده می‌شوند نیز فکر کنید. به‌عنوان مثال نحوه دیده شدن تصاویر در لیست پست‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان دقت کنید.

محتوا را برای ادامه مسیر توسط مخاطب بهینه‌سازی کنید

اطمینان حاصل کنید که فراتر از محتوای خود قدم برداشته‌اید. این بدین معنی است که وقتی مردم محتوای ارائه‌شده را می‌خوانند، در گام بعدی باید چه کنند. می‌توان این موضوع را در قالب پیشنهاد یک اقدام (call to action) و یا پیشنهاد محتوای مرتبط دیگر به‌عنوان مثال در قالب PDF پیش برد. رشد ترافیک ارگانیک و واقعی مهم است ولی به‌تنهایی و بدون تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه بی‌اهمیت است. کسب‌وکار شما صرفاً برای جذب ترافیک پول پرداخت نمی‌کند، باید ترافیک جذب‌شده نتیجه‌ای هم برای آن داشته باشد.

 استراتژی بازاریابی محتوا

محتوای تگ Meta Description را اصلاح و بهینه کنید

آقای فیل تادرس (Phil Tadros)، مدیر وب‌سایت Space Doejo تأکید ویژه‌ای بر اهمیت توضیحات متا می‌کند و می‌گوید: «من تمام تلاش خودم را کرده‌ام تا وقت کافی برای اصلاح و بهینه‌سازی توضیحات متا صرف کنم، زیرا این توضیحات جزو اولین چیزهایی هستند که مردم مشاهده می‌کنند. بسیار ضروری و حیاتی است که شما قولی بدهید که بتوانید از عهده‌اش بربیایید.» توضیحات متا اولین شانس شما برای جذب افراد برای کلیک روی لینک وب‌سایتتان است. درصورتی‌که از پلتفرم‌های آماده برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، تعداد زیادی افزونه وجود دارند که به شما قابلیت ویرایش این توضیحات را می‌دهند. شاید توضیحات متا به‌طور مستقیم در سئو سایت شما تأثیرگذار نباشد ولی تجربه کاربری وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

 

۳) به اهمیت نشر محتوا به‌صورت مداوم توجه کنید

هیچ قانون و توصیه‌ای که تعیین کند شما محتوا را باید یک‌بار در هفته و یا دو بار در هفته منتشر کنید وجود ندارد. شما باید وقتی محتوا ارائه دهید که واقعاً چیزی برای ارائه دارید. اما فاصله زیادی بین نشر محتوا نیندازید. نشر مداوم و باثبات، مردم را علاقه‌مند نگه داشته و نمی‌گذارد که شما را فراموش کنند.

به مردم دلیلی برای بازگشتن به وب‌سایت خود ارائه دهید. باید هر موقع که آن‌ها به حوزه‌ای که شما در آن فعال هستید فکر می‌کنند، برند شما در ذهنشان تداعی کند.

۴) به بازاریابی شبکه های اجتماعی توجه کنید

گوگل از مدت‌ها قبل شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان بازتاب واقعی محبوبیت در نظر گرفته است. کارکرد و مأموریت شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قابل‌توجهی با هدف موتورهای جستجو که رتبه‌بندی محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها است درهم‌تنیده شده‌اند. درواقع، گوگل می‌خواهد کاربران روی چیزهایی کلیک کنند که آن را دوست خواهند داشت. گوگل می‌خواهد کاربران به اهداف خود دست پیدا کنند.

استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی

یک توصیه: برای افزایش ترافیک ارگانیک باید یک استراتژی مبتنی بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

برای گرفتن ایده‌هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید مقاله نمونه هایی از بهترین پستهای برندهای موفق در اینستاگرام را مطالعه کنید.

جمع‌ بندی

افزایش ترافیک ارگانیک دست‌یافتنی است، اما نیازمند یک استراتژی قوی و جدی است که شامل مواردی نظیر رعایت اصول طراحی مناسب محتوا، انتشار به‌موقع آن، استفاده مناسب از شبکه‌های اجتماعی است

منبع: آیمارکتور

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.