Take a fresh look at your lifestyle.

4 راهکار برای موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ با بودجه کم

4 راهکار برای موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ با بودجه کم

این روزها بحث اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار داغ است. خیلی از برندها علی رغم علاقه به استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به علت هزینه بالای آن نمی‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

اگر تمایل به استفاده از مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ دارید ولی بودجه زیادی برای تخصیص به این کار ندارید، در این مقاله پیشنهادهایی برای شما داریم.

1- از طرفداران خود شروع کنید

اگر در میان طرفداران شما کسانی وجود دارند که میکرو اینفلوئنسر (اینفلوئنسر با تعداد کمتر فالوئر) هستند، می‌توانید در ازای پست‌های آن‌ها در مورد محصولاتتان تعدادی محصول را به آن‌ها اهدا کنید. از آنجایی که این افراد طرفدار شما هستند، احتمالاً با مبلغ کمتری حاضر به همکاری با شما خواهند شد.

اگر برند شما چندان شناخته‌شده نیست و طرفداران زیادی ندارید، می‌توانید محصولات خود را برای چند میکرو اینفلوئنسر ارسال کنید و آن‌ها را به طرفداران خود تبدیل کنید.

2- اینفلوئنسری را انتخاب کنید که مخاطبینش دقیقاً جامعه هدف شما باشند

با توجه به محدودیت بودجه بهتر است اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که مخاطبین آن‌ها انطباق زیادی با جامعه هدف شما دارند و محتوای پست‌های آن‌ها بسیار نزدیک به تخصص شماست. در این صورت شما به جای پست‌هایی که نتیجه کمتری دارند، روی پست‌هایی با اثربخشی بالاتر سرمایه‌گذاری می‌کنید. برای مثال یک برند تولیدکننده محصولات شوینده را در نظر بگیرید می‌خواهد فقط مادران را هدفگذاری نکند و افرادی را هدفگذاری کند که تصمیم‌گیرنده خرید محصولات شوینده هستند. از این رو این شرکت تصمیم گرفت که برای اینفلوئنسر مارکتینگ سراغ اینفلوئنسرهایی برود که فرزند دارند و پست‌هایی در مورد تمیز کردن سطوح و لباس به اشتراک می‌گذارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ با بودجه کم

3- بازایابی مشارکتی را با اینفلوئنسر مارکتینگ تلفیق کنید

به دنبال راهی خلاقانه برای همکاری با اینفلوئنسرها باشید. اگر بتوانید در قالب برنامه‌های بازاریابی مشارکتی و تسهیم سود فروش، نظر اینفلوئنسر را برای همکاری جلب کنید، هزینه مستقیمی که لازم است برای اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازید، کاهش می‌یابد.

البته لازم به ذکر است که این نوع همکاری می‌تواند در بلندمدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد، اما حداقل این خوبی را دارد که هزینه بدون نتیجه را از بین می‌برد. در این نوع همکاری، اینفلوئنسر انگیزه بالاتری برای تولید محتوای باکیفیت دارد.

4- تأکیدتان بر نرخ مشارکت کاربران باشد

احتمالاً اسم فلوئر فیک به گوشتان خورده است. ممکن است تعداد زیادی از فالوئرهای یک اینفلوئنسر، فالوئر فیک باشند. از این رو بهتر است برای ارزیابی اینفلوئنسرها به جای تعداد فالوئرهای آن‌ها بر نرخ مشارکت فالوئرهایشان متمرکز شوید. بهترین معیار برای سنجش مشارکت مؤثر، کامنت‌ها هستند. پس بهتر است سراغ اینفلوئنسری بروید که فالوئرهایش در قابل کامنت با او تبادل نظر و مشورت می‌کنند.

در نظر بگیرید یک اینفلوئنسر ۲۰ هزار فالوئر دارد و نرخ مشارکت کاربران در پست‌های او ۸ درصد است و اینفلوئنسر دیگر ۱۰۰ هزار فالوئر دارد و مشارکت ۲ درصدی کابران را جلب کرده است. با اینکه حاصلضرب نرخ مشارکت در تعداد فالوئرهای اینفلوئنسر دوم بیشتر از همین نسبت برای اینفلوئنسر اول است، باز هم اینفلوئنسر اول بر اینفلوئنسر دوم ارجحیت دارد. چرا که اینفلوئنسر اول با توجه به تعداد کمتر فالوئرهایش می‌تواند رابطه نزدیکتری با آن‌ها داشته باشد و تأثیرگذاری بیشتری بر آن‌ها دارد.

منبع: آیمارکتور

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.