Take a fresh look at your lifestyle.

25 راهبرد برای بازاریابی به کمک اینفلوئنسر مارکتینگ

25 راهبرد برای بازاریابی به کمک اینفلوئنسر مارکتینگ

در پایان سال جاری، حدود 30 درصد از کاربران اینترنت از برنامه های بلاک تبلیغات (Ad Blocker) استفاده خواهند کرد. علاوه بر آن، حدود 70 درصد از نسل Z، که درحال حاضر از نوجوانان و جوانان تشکیل شده است، برای اجتناب از دریافت تبلیغات، پیگیرانه اقدام می کنند. این اعداد و ارقام بسیار قابل توجه هستند؛ خصوصاً از این جهت که بازاریابان چند دهه است به بازاریابی آنلاین تکیه کرده اند و همچنین طبق گزارشی منتشر شده توسط موسسۀ Goldman Sachs ، نسل Z مهم ترین نسل برای اکثر کسب وکارها محسوب می شود. بنابراین اگر بازاریابی آنلاین کارآمد نباشد، چه چیزی مؤثر خواهد بود؟

همانطور که احتمالاً حدس زده اید، جواب اینفلوئنسر مارکتینگ است. بازاریابان برندهایی مانند Nike، Apple و Coca-Cola به خوبی از اهمیت راهبرد اینفلوئنسر مارکتینگ و ضرورت استفاده از آن برای برندهایی که تمایل دارند در دنیای دیجیتال پیشرو باشند، آگاهی دارند.

در ادامه به مجموعه ای از 25 راهبرد مورد استفاده بازاریابان زبردست جهت تضمین موفقیت تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرده ایم.

1- به اینفلوئنسر در بروز خلاقیت آزادی بدهید

هیچ گاه سعی نکنید اینفلوئنسر را تحت کنترل درآورید. به هرحال، بسیاری از آن ها دنبال کننده هایشان را به این دلیل که همواره خودشان بوده اند به دست آورده اند. مطمئن باشید آن فرد می داند مخاطبانش چه می خواهند. به آن ها مجالی برای ابراز خودشان و دنبال کردن غرایزشان بدهید. با این کار، محتوایی جالب تر و خلاقانه تر خواهید داشت.

2- شخصیت بازاریابی ایجاد کنید

شخصیت بازاریابی (یا همان شخصیت خریدار) یک الگوست که تصویر دقیقی از مشتری ایده آل تان، شامل داده های جمعیتی (دموگرافیک) و روان نموداری (سایکوگرافیک) به شما می دهد. اگر درک عمیقی از مخاطب هدف تان داشته باشید، می توانید تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگی برپا کنید که به شیوه مؤثری با این گروه ارتباط برقرار کند.

3- از ابزار بهسازی جهت شناخت بازدیدکنندگان وب سایت بهره برداری کنید

فرض کنید در یک شرکت (Business To Business)B2B بازاریاب هستید و با یک اینفلوئنسر در اینستاگرام همکاری می کنید. احتمالاً، این فرد از یک لینک ردگیری در حساب کاربری اش استفاده می کند؛ در نتیجه می توانید پی ببرید چند نفر از وب سایت شما بازدید کرده اند. گرچه برای رسیدن به این منظور باید از ابزار بهسازی ترافیک استفاده کنید. محصولاتی مانند Clearbit Reveal و Terminus از تکنولوژی هایی مانند یافتن IP برای مشخص کردن بازدیدکنندگان وب سایت استفاده می کنند. اگر لینک ردگیری و ابزار بهسازی ترافیک را در کنار هم داشته باشید، می توانید افرادی که به سایت شما ارجاع داده شده اند را مشخص کنید و بدانید که اینفلوئنسر به مخاطب مناسب دسترسی پیدا کرده است یا خیر.

4- شبکه های اجتماعی مختلف را بیازمایید

تمامی شبکه های اجتماعی به شیوه یکسانی ساخته نشده اند و شبکه های مختلف بسته به اینفلوئنسر و صنعت موردنظر عملکردهای متفاوتی خواهند داشت. صرفاً به این علت که اینستاگرام شبکه اجتماعی مشهوری است، نمی توان نتیجه گرفت که بهترین پلتفرم برای برند شما خواهد بود. آزمایشات محسوسی برای تعیین شبکه اجتماعی مناسب تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ تان انجام دهید.

5- از تبلیغات بازاریابی مخصوص بازدیدکنندگان ارجاعی توسط اینفلوئنسر استفاده کنید

همانطور که قبلاً اشاره شد، موفقیت بازاریابی آنلاین با افزایش بیزاری مردم از تبلیغات مرسوم، در حال کاهش است. اما این به معنای ناکارآمدی تمام وکمال تبلیغات آنلاین نیست. در واقع، تبلیغات بازاریابی در صورت استفاده صحیح، می توانند کارآمد و در عین حال کم هزینه باشند. یک تشکل تبلیغات بازاریابی ایجاد کنید تا کسانی که از طریق لینک ردگیری از وب سایت تان دیدن کرده اند را مورد هدف قرار دهید. بدین صورت می توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً به این مخاطبان مرتبط می شوند و نتایج تشکل اینفلوئنسر مارکتینگ تان را چند برابر کنید.

6- برنامه ای تلفیقی داشته باشید و با اینفلوئنسر ها کوچک همکاری کنید

صرفاً چون اینفلوئنسر ها کوچک، دنبال کنندگان کمتری در شبکه های اجتماعی دارند، به این معنا نیست که نمی توانند تأثیر زیادی بر روی کسب و کارتان بگذارند. یک برنامه تلفیقی درنظر بگیرید که در آن اینفلوئنسر ها برای هر مشتری که به شما ارجاع می دهند، هزینه ای دریافت کنند. با استفاده از یک لینک ردگیری و یک پرسشنامه ساده، می توانید برنامه بازاریابی تلفیقی بسازید که به سرعت برایتان مشتریان جدیدی فراهم کند.

7- منافعی که می توانید به مخاطبان اینفلوئنسرتان برسانید را بیان کنید

ترغیب یک کاربر شبکه اجتماعی که صفحه اینفلوئنسر را می بیند، برای خرید یا درخواست نمونه کار می تواند چالش برانگیز باشد. یک تشکل اینفلوئنسر مارکتینگ بسازید و در آن به بیان منافعی که می توانید برای مخاطبان داشته باشید بپردازید. برای مثال، کمک گرفتن از یک اینفلوئنسر برای تبلیغ یک کتاب الکترونیکی، اشتراک وبلاگ یا وبینار، احتمالاً مشارکت بیشتری نسبت به فروش مستقیم در پی خواهد داشت.

اینفلوئنسر مارگتینگ
اینفلوئنسر مارگتینگ

8- قبل از راه اندازی کارتان، از واضح بودن و واقع گرایانه بودن هدف مطمئن شوید

هدف گذاری واقع گرایانه و قابل دسترسی و به اشتراک گذاشتن آن با اینفلوئنسر پیش از راه اندازی تشکل تان، بسیار مهم است. انجام این کار، به اینفلوئنسر انگیزه بیشتری می دهد و شاید منجر به گذاشتن تبلیغات اضافه تر برای اطمینان از رسیدن شما به اهداف تان شود.

9- برای شتاب بخشی به منحنی یادگیری تان، رقبا را تحت نظر بگیرید

محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ در حال گسترش است. استفاده رقبا از راهبرد اینفلوئنسر مارکتینگ را بررسی کنید و از موفقیت ها و شکست هایشان درس بگیرید. اگر رقبا هنوز تشکل اینفلوئنسر مارکتینگ را راه اندازی نکرده اند، می توانید از مزایای اولین نفر بودن استفاده کنید که خود به بهبود عملکرد تشکل تان خواهد انجامید.

10- پیش از استخدام اینفلوئنسر، با یک معرف صحبت کنید

همواره پیش از استخدام اینفلوئنسر، با حداقل یک معرف صحبت کنید. از آنجایی که احتمالاً این فرد کمی اغراق خواهد کرد، بهتر است با مشتریان قبلی نیز تماس بگیرید تا قابل اتکا بودن اینفلوئنسر و توانایی رسیدن به نتایج وعده داده شده، مشخص شود.

11- پایگاه داده مخاطبان تان را بهبود بخشید تا از مشتریان احتمالی و مشتریان موجود مطلع شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از مخاطبان مدنظرتان، می توانید از مخاطبینی که از پیش در بخش مدیریت ارتباط با مشتری یا در پایگاه داده پلتفرم اتوماسیون بازاریابی داشته اید شروع کنید. از ابزارهای بهسازی شبکه اجتماعی که تعدادشان نیز بسیار زیاد است، استفاده کنید و اطلاعات مربوط به رسانه های اجتماعی مانند پلتفرم هایی که در آن ها حساب کاربری، دنبال کننده و موضوعات مورد علاقه شان موجود باشد را ضمیمه سازید. با انجام این کار، درک بهتری از نوع تشکل اینفلوئنسر مارکتینگی که می تواند برای مشتریان احتمالی یا مشتریان موجود جذاب تر باشد، پیدا می کنید.

12- از بهینه بودن وب سایت تان برای تلفن های همراه مطمئن شوید

مرورگری رسانه های اجتماعی عمدتاً در تلفن های همراه صورت می گیرد. نتیجتاً باید مطمئن شوید که وب سایت شما برای استفاده توسط تلفن های همراه مناسب است. در غیر این صورت، مشتریان احتمالی که از طریق اینفلوئنسر به وب سایت شما ارجاع داده شده اند، زمانی که به مشکل برخورند به سادگی وب سایت را ترک می کنند.

13- لینک های UTM را جهت بهبود قابلیت بررسی تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ استاندارد سازی کنید

ماژول ردیابی اورچین (UTMs) روشی برای ردگیری URL است که مورد استفاده اکثر ابزارهای تبلیغاتی و تحلیلی قرار می گیرد.

نحوه درج «منابع»، «رسانه» و «تشکل» هنگام ساخت یک لینک UTM را به کمک اسپردشیت (spreadsheet) طراحی کنید. با استانداردسازی پارامترهایUTM ، ردگیری عملکرد تشکیلات مختلف اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما و گروه تان آسان تر می شود؛ زیرا اطلاعات مشخص و از این رو تفسیرشان آسان تر خواهد شد.

14- دستمزد اینفلوئنسر را به عملکرد تشکیلات مقید کنید

لازم است به نحوی به اینفلوئنسر ها انگیزه دهید تا برای تضمین موفقیت تشکل تان تا حد امکان تلاش کنند. یک راه برای انجام این کار، مقید کردن دستمزد آن ها به عملکرد تشکل است؛ حتی اگر آن دستمزد، به صورت تشویقی و مازاد بر دستمزد پایه آن ها باشد.

15- اگر در ابتدا تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ موفقیت آمیز نبود، کار کردن با نمایندگی ها را در نظر بگیرید

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند امری زمان بر باشد. اگر زمان زیادی برای اداره تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ ندارید، گرفتن نتایج موفقیت آمیز برای تان دشوار خواهد بود. اما کمبود زمان یا کمبود تجربه نباید مانع سرمایه گذاری بر روی یکی از موفقیت آمیزترین راهبردهای بازاریابی شود. کارکردن با یک نمایندگی متخصص در اینفلوئنسر مارکتینگ را در این میان فراموش نکنید.

16- با دنبال کنندگان اینفلوئنسر مصاحبه کنید

برای درک عمق اثری که اینفلوئنسر ها بر روی مخاطبان شان دارند، مصاحبه با تعدادی از دنبال کنندگان را در نظر بگیرید. با این کار، می توانید درباره مخاطب موردنظرتان نیز اطلاعاتی کسب کنید. این کار ساخت تشکیلاتی موفق را در دراز مدت آسان تر می سازد.

17- از ابزار شنود اجتماعی استفاده کنید

گرایش برند می تواند به طور چشم گیری از تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ، اثر پذیرد. اما تنها راهی که می توانید از نحوه اثرپذیری مطلع شوید، سرمایه گذاری بر روی یک ابزار شنود اجتماعی است. محصولات ارائه شده توسط Hootsuite و Buffer، تحت نظر گرفتن گرایش برند را از طریق ابزارهای شنود و پیام رسانی قدرتمند برای بازاریابان آسان ساخته اند.

18- در رابطه با راهبرد و محتوای رسانه اجتماعی تان از اینفلوئنسر ها تقاضای بازخورد کنید

با فرض داشتن رابطه ای خوب با یک اینفلوئنسر، شاید شنیدن نظراتش راجع به راهبردتان در رسانه اجتماعی سودمند باشد. از آنجا که اینفلوئنسر ها معمولاً در درک مخاطبان شان و ایجاد محتوایی گیرا سرآمد هستند، گروه شما شاید بتواند از آن ها نکاتی جهت تغییر رویکرد نسبت به رسانه های اجتماعی بیاموزد.

19- اینفلوئنسر مارکتینگ را با دیگر راهبردهای بازاریابی ترکیب کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ معمولاً راهبردی موفقیت آمیز است، اما هنگامی که در کنار راهبردهایی مانند بازاریابی محتوا یا تبلیغات آنلاین قرار بگیرد، موفقیت آمیزتر جلوه خواهد کرد. هنگامی که در راهبرد بازاریابی تان تنوع ایجاد کنید، از کسب وکارتان در برابر خطرات محافظت خواهید کرد. این در حالی ا ست که به طور همزمان اثربخشی هر راهبرد را ارتقا داده اید.

20- از مخاطبان تان بخواهید خود اینفلوئنسر را انتخاب کنند

هنگامی که بازاریابان برند مشهور سلامتی BodyBuilding.com به دنبال اینفلوئنسر می گشتند، از مخاطبان شان خواستند از طریق یک رقابت اینستاگرامی، این فرد را خودشان انتخاب کنند. با این کار بازاریابان از انتخاب فردی که مورد پسند مخاطبان شان بود مطمئن می شدند. درعین حال، مخاطبان شان نیز در این روند مشارکت و نظرات شان را بیان کرده بودند.

21- پیش از استخدام اینفلوئنسر، با سهامداران داخلی هماهنگ باشید

گرچه به نظر می رسد اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار محبوب است، اما باید بدانید که هنوز روشی نسبتاً جدید به شمار می رود. به همین علت ممکن است سهامداران قدیمی با تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ ناآشنا باشند. بنابراین پیش از سرمایه گذاری بر روی یک اینفلوئنسر، مطمئن شوید که زمان لازم را برای آموزش به سهامداران داخلی صرف کرده اید. در غیر این صورت، شاید مجبور شوید تشکلی موفق را به علت ناهماهنگی موجود در سازمان تان، منحل کنید.

22- یک راهبرد تأثیرگذار مناسب برای توسعه عمده ایجاد کنید

بهترین تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ از تبلیغات پولی به عنوان جرقه ای برای شروع یک بحث آنلاین که به طور عمده ای گسترش می یابد، استفاده می کند. رمز کار، طراحی تشکلی است که با روش های عمده مانند استفاده از هشتگ یا محتوای تولید شده توسط کاربر قابل توسعه باشد.

23- از استخدام اینفلوئنسر صرفاً به علت تعداد بالای دنبال کنندگان اجتناب کنید

استخدام فردی با بالاترین تعداد دنبال کننده در رسانه اجتماعی می تواند وسوسه انگیز باشد. به هرحال، هرچه تعداد دنبال کنندگان بیشتر باشد، پیام تان به افراد بیشتری می رسد. اما اشتباه نکنید؛به جای این کار، افرادی با دنبال کنندگان فعال که بیشترین تطابق با برندتان دارند را برگزینید. تعداد بالای دنبال کنندگان، نمی تواند تضمینی برای مشارکت آن ها باشد و همانطور که می دانید مشارکت آن ها برای موفقیت شما حیاتی است.

24- حتی پس از پایان کار، اینفلوئنسر هایی که با آن ها همکاری کرده اید را دنبال کنید

صرفاً چون همکاری تان با یک اینفلوئنسر پایان یافته است، به این معنی نیست که دیگر نباید در رسانه های اجتماعی آن ها را دنبال کنید. حواستان به افرادی که در گذشته با آن ها همکاری کرده اید باشد. برای مثال ببینید آیا با رقبایتان همکاری می کنند یا خیر. برقراری روابط خوب با آن ها گاهاً می تواند فرصتی برای تبلیغات رایگان فراهم کند.

25- جهت یادگیری نکات مفید، در کنفرانس های بازاریابی رسانه های اجتماعی شرکت کنید

یکی از بهترین راه های مهارت یافتن در بازاریابی رسانه های اجتماعی، شرکت در رویدادهای مربوط به این حوزه است. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از مؤثرترین راهبردهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتالی امروز است. سرآمدترین برندهای دنیا درحال توسعه تشکیلات اینفلوئنسر مارکتینگ پیشرفته هستند که دسترسی و بازاریابی را بهبود می بخشد. نکات اشاره شده در این مقاله را به خاطر بسپارید تا نتایج درخشانی از تشکل اینفلوئنسر مارکتینگ تان بگیرید.

منبع: فرصت امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.