Take a fresh look at your lifestyle.

روش های کاربردی و آسان در جهت اتوماسیون بازاریابی

روش های کاربردی و آسان در جهت اتوماسیون بازاریابی

من با بسیاری از صاحبان کسب و کار که هنوز درکی از اهمیت سرمایه گذاری بر زمان و انرژی در بازاریابی ندارند، صحبت کرده ام و آرزو دارم بتوانم کاری انجام دهم که همه مردم پی به قدرت بازاریابی ببرند.

بازاریابی موتور کسب و کار و وسیله ای جهت رشد و پیشرفت است. اگر بازاریابی را به عنوان سیستمی در نظر بگیرید و آن را به شیوه ای خودکار (اما هدفمند و شخصی) تنظیم کنید، کمتر از آنچه تصور می کنید نیاز به تلاش دارید تا بتوانید در بازار کارخود تأثیرگذار باشید.

به همین دلیل است که من یکی از طرفداران پروپا قرص تکنولوژی و اتوماسیون بازاریابی هستم. نرم افزار و برنامه های کاربردی هم اکنون می توانند بسیاری از وظایف دشوار بازاریابی را انجام دهند. اگر زمان کمی را برای تنظیم یک سیستم صرف کنید و خود مراقب دیگر ابعاد کسب وکارتان باشید، این سیستم ها سایر کارها را برای شما انجام می دهند. در اینجا چند راه آسان برای شروع کار با اتوماسیون بازاریابی را معرفی می کنیم.

۱- ایمیل

بازاریابی ایمیلی یکی از موفق ترین روش های دستیابی به مخاطب است. درواقع، مطالعات نشان می دهد در این روش، برای هر یک دلار سرمایه گذاری، به طور متوسط ۳۸ دلار سود به دست می آورید. نکتۀ جالب تر این که بازاریابی ایمیلی به راحتی قابلیت خودکارسازی را دارد.

در ایمیلی که برای افراد می فرستید، با یک پیشنهاد وسوسه کننده شروع کنید تا بتوانید آنان را قانع سازید آدرس ایمیل شان را در وب سایت شما وارد کنند. این پیشنهاد می تواند در قالب یک مقالۀ سفید یا گزارش ویژه یا یک مشاورۀ رایگان باشد. هنگامی که آنها به لیست شما اضافه می شوند، باید سیری منظم از ایمیل ها را دریافت کنند تا در فرآیند خرید به مرحله تبدیل (از یک بازدید کننده به خریدار) برسند.

به خاطر داشته باشید پیام هایی را که برای افراد می فرستید، با موقعیت آنها در فرآیند تصمیم گیری مطابقت داشته باشند. اگر آنها در مرحلۀ آگاهی قرار دارند، می توانید گزینه هایی در اختیارشان قرار دهید تا به حل مشکل شان کمک کند. اگر هم در مرحله ملاحظه هستند، آنها را در مورد اینکه چرا محصول شما بهترین گزینه است، آگاه سازید. مطمئن شوید اطلاعات دقیقی دربارi چگونگی صحبت با نمایندi فروش یا چگونگی خرید به آنها ارائه می دهید.

هر پست الکترونیکی باید یک هدف نهایی داشته باشد. اگر شما یک سری حاوی پنج ایمیل ارسال کنید، هرکدام باید مخاطبان را دعوت به کاری کند، مانند «گزارش ویژه ما را اینجا بخوانید». آخرین ایمیل شما باید مشتریان را وادارد که با شما تماس بگیرند و حاوی دلایل قانع کننده ای نیز باشد. اتوماسیون ایمیل همچنین می تواند برای یادآوری زمان سفارش مجدد محصولات به مشتریان، ارسال کوپن تولد یا ارائه محصولی خاص برای مشتریان دائمی استفاده شود.

۲- رسانه های اجتماعی

یکی از زمینه های بازاریابی که می تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، رسانه های اجتماعی است. آیا کسی وجود دارد که فریفته فیس بوک و توئیتر نشده باشد و برای گشت و گذار در این رسانه ها، وقت خود را به بطالت نگذرانده باشد؟ اتوماسیون آنچه در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، موجب متمرکز شدن شما بر وظیفه ای می شود که در حال انجام آن هستید و وسوسه تماشای ویدئوهای مختلف را از شما دور می کند. بسیاری از رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite یا Sprout Social وجود دارند، که به شما اجازه می دهند روند کاری خود را از قبل برنامه ریزی کنید. فیس بوک نیز به شما اجازه می دهد همین کار را به طور مستقیم در صفحه کسب وکار خود انجام دهید.

در این شبکه ها ، می توانید بر تجزیه و تحلیل کسب و کار خود نظارت داشته باشید. آنها بسیار به درک شما از این که کدام یک از پست های اجتماعی از لحاظ اشتراک گذاری، کلیک ها و موردپسند واقع شدن (لایک) بیشترین مخاطب را جذب کرده اند، کمک می کنند. از این اطلاعات می توانید برای کمک به تشکیل کمپین های آینده استفاده کنید.

اتوماسیون بازاریابی

۳- هوش مصنوعی

با داشتن اطلاعات صحیح درباره مخاطبان خود و با اتوماسیون بازاریابی، می توانید بازگشت سرمایه (ROI) خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. درواقع، ۷۷ درصد از کسب و کارها از زمان خودکارسازی روند کاری خود، افزایش تبدیل از یک بازدیدکننده به خریدار را تجربه کرده اند.

ابزار دیگری وجود دارد که می تواند اتوماسیون بازاریابی شما را قوی تر کند: هوش مصنوعی (AI). ما شاهد هستیم سیستم عامل هایی مانند روبات سخنگو (chatbots) بسیار موردپسند کسب وکارهایی هستند که این واقعیت را درک کرده اند که به جای افزایش نیروی انسانی خدمات مشتریان، با استفاده از این سیستم عامل می توانند کمتر هزینه کنند و فروش بیشتری داشته باشند.

هوش مصنوعی می تواند رفتار خریدار و خرید را مورداستفاده قرار دهد و پیشنهاداتی را درمورد محصولاتی که ممکن است مشتریان دوست داشته باشند، ارائه دهد. بااستفاده از سیستم های پیام رسان مانند فیس بوک مسنجر، خریداران می توانند از chatbot sؤال هایی بپرسند تا متوجه شوند آیا یک رنگ یا اندازۀ خاصی از محصول در انبار وجود دارد یا خیر و همین طور درخواست بدهند تا زمانی که محصولی خاص در دسترس است به آنها اطلاع داده شود یا بر اساس خرید های قبلی خود، پیشنهاداتی دریافت کنند. هوش مصنوعی با استفاده از سفارشی کردن پیشنهادات از طریق این تعاملات، فرآیند فروش را آسان تر می سازد.

 

 

منبع: فرصت امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.