Take a fresh look at your lifestyle.

اهمیت داستان سرایی در روابط عمومی

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) داستان سرایی یکی از روش های جدید در ارتباط با مخاطبان در روابط عمومی است. تحقیقات نشان داده است که ذهن بشری مایل است که داده ها را به شکل روایی، کدگذاری ذخیره و بازیابی کند.


با ظهور رسانه های اجتماعی ارتباط مخاطب با مخاطب مانند فیسبوک و توییتر، داستان ها نقش فعال تری گرفته اند. در تحقیقی که روی دو کمپانی BMW  آلمانی و بانک Sugura  در ژاپن انجام گرفته است، مشخص شد که داستان سرایی به صورت مشخص اشتغال کاربر با وبسایت را افزایش می دهد.


امروزه به صورت فزاینده ای محل نمایش قدرت در روابط عمومی به سمت ترکیبی از برند و مخاطب حرکت می کند.


در مدل روابط عمومی چند وجهی، مدل سنتی روابط عمومی که  پیام ها بر مخاطب مسلط شده با رقابت شدیدی روبرو است. دلیل آن هم این است که سازمان ها از وبسایت ها و رسانه های اجتماعی برای ارسال پیام با اثر عمیق تر استفاده می کنند. پیام های مستقیم که دارای ساختار روایی هستند، می توانند به طرز فزاینده ای متقاعد کننده و ارتباطات را در هر دو رسانه سنتی و مدرن افزایش بدهد.


امروزه یک گرایش داستان سرایی مخاطب به مخاطب در رسانه های اجتماعی همه گیر شده است.


مفاهیم قبلی تاثیر نفوذ روابط عمومی، با مفاهیم پویاتر به مخاطب و مخاطب به مخاطب جایگزین می شوند. این به ما اجازه می دهد ترکیبات پیچیده تری از اشتراک محتوای خلافانه را با مشتری در پیش بگیریم. هر دوی سازمان و مخاطبان می توانند محتوا را روی رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.