Take a fresh look at your lifestyle.

Visa؛ با دوچرخه دنیا را کشف کنید

مشتریان Visa در چین، در سفرهای خارجی شان نیز از روش پرداخت UnionPay استفاده می کردند. آنها نمی دانستند که Visa پوشش وسیعی در خارج از چین نیز دارد، بنابراین هدف برند یافتن راهی مستقیم برای حل این مشکل بود. Visa می خواست در معاملات سفرهای خارجی نیز مورد استفاده قرار گیرد. پس کمپین Visa Rental Bike در سه کشور کلید خورد. در این کمپین به مسافران جوان چینی که قصد سفر به خارج از کشور را داشتند، فرصت های منحصر به فرد استفاده از Visa و کشف سرزمین های ناشناخته معرفی می شد.

هدف و محور کمپین

به گزارش  ام بی ای نیوز، Visa مجبور بود در چین با UnionPay و دیگر بازیگران داخلی کارت های اعتباری وارد رقابت شود. البته برند نمی توانست در چین کارت اعتباری صادر کند، زیرا این بازار تنها در اختیار برندهای داخلی بود. پرداختن به این چالش برای بالا بردن سهم بازار Visa اهمیت زیادی داشت. برند باید روش تازه ای برای جلب توجه مخاطبان چینی پیدا و UnionPay را از ذهن آنها محو کند.

Visa می خواست به انبوه مشتریان جوان چینی که استقلال مالی داشتند و هوس اکتشاف سرزمین های ناشناخته را در ذهن می پروراندند، دست پیدا کند. این مخاطبان برخلاف گردشگران سنتی چینی، به سفرهای گروهی عادت نداشتند و معمولا به تنهایی به سفر می رفتند و مقصدشان تنها جاذبه های معمول گردشگری نبود.

استراتژی خلاقه

برنامه Visa Rental Program پاسخی به این چالش مارکتینگی برند بود. Visa توریست های جوان چینی را به دوچرخه و ابزاری مجهز می کرد که با استفاده از GPS مکان های جدید و جذاب را به آنها معرفی می کرد. آنها می توانستند به دیدن جاذبه های کمتر دیده شده کشورها بروند و مناظری را کشف کنند که گردشگران اندکی به سراغ آنها رفته بودند؛ دوچرخه ها هم ابزار مناسبی برای هدایت برند به فروشندگان Visa بودند. وقتی گردشگری مسیرهای مکان یاب را دنبال می کرد، با فروشندگان معتمد Visa آشنایی پیدا می کرد که ممکن بود کارت های اعتباری UnionPay را قبول نکنند. به هر ترتیب برند می توانست همزمان با برقراری ارتباط بین مشتریان وVisa، امکان دیدن مکان های جذاب و بکر را برای گردشگران فراهم کند.

از این گذشته، این مکان یاب ها به کاربران اجازه می داد ماجراجویی های خود را ثبت کنند و آنها را در شبکه های اجتماعی خود و وب سایت Visa به اشتراک بگذارند. البته فعالیت های visa به همین موارد منتهی نشد؛ این ابزارهای هوشمند به طور خودکار مسیرهای جدید را ثبت می کردند و آنها را به اطلاع گردشگران می رساندند.

برای وسوسه و تشویق گردشگران در منزل، Visa نسبت به تولید محتوای تعاملی اقدام کرد. برند کاراکتری خلق کرد که نمایند ه گردشگران سنتی چینی بود و اطمینان داشت گردشگران جوان چینی نمی خواهند به او شباهتی داشته باشند. خبر دوچرخه های اجاره ای Visa خیلی زود از طریق اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی، ویدئوهای آنلاین، آگهی های چاپی و محیطی پخش شد. به این ترتیب انبوه مخاطبان هدف به وب سایت Visa سرازیر شد. آنها می توانستند در وب سایت با تماشای ویدئوهای مجازی سفر با دوچرخه، لذت پنهان سفر به شهرهای مورد علاقه شان را تجربه کنند.

دوچرخه سواری با ابزار هوشمند مجهز به GPS محور کمپین را تشکیل می داد؛ گردشگران به جای استفاده از سیستم حمل و نقل شهری به وسیله بی دردسرتری دسترسی داشتند. به علاوه دوچرخه سواری بخشی از فرهنگ جدایی ناپذیر چینی است.
نتیجه گیری در آن سال آمار معاملات Visa 40درصد افزایش یافت.

آمار مراجعه به باجه های اجاره دوچرخه فقط در چهار هفته اول کمپین، ۷۴۸۶ نفر بود (کمپین فقط در سه شهر خارجی اجرا شده بود)، همچنین ویدئوی کمپین در یک ماه ۳۲ میلیون بار دیده شد.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.