آیا به ریبرندینگ نیاز دارید؟
یک کسب وکار ممکن است برندی برای خود ساخته باشد، اما در هنگام ایجاد آن اشتباهاتی را مرتکب شود.
ریبرندینگ فرآیند تغییر پیام برندینگ کسب وکارها است.
ریبرندینگ دارای مزایای فراوانی است، اما تنها برای کسب وکارهایی ارزشمند است که واقعا به فرآیند ریبرندینگ نیازمند بودهاند.
بسیاری از کسب وکارها بدون این که نیاز شدید خود به ریبرندینگ را احساس کنند، به آن اقدام میکنند.
اما آیا این کار درستی است؟ آیا میتوان قبل از ریبرندینگ از نیاز به آن مطمئن شد؟
ریبرندینگ، یعنی تغییر دادن ظاهر برندتان، و یا به طور کلی حسی که مخاطبان نسبت به برندتان دارند، با هدف ایجاد تفاوت با رقبا.
در این مقاله با چند نشانه که ثابت میکنند شما به ریبرندینگ نیاز دارید یا نه؟ آشنا خواهید شد.
اگر برند شما به صراحت به مخاطبانتان نمیگوید که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید!
برندهای خوب در بین جمعیت برجسته هستند.
اگر شما شناخته شده و برجسته نیستید، میبایست به ریبرندینگ و تجدید پیام برندینگ خود دوباره فکر کنید.
رقبای خود را بررسی کنید، آیا شما بیشتر در بین جمعیت شناخته شده هستید یا آنها؟
اگر برند شما به یاد ماندنی نیست، به احتمال زیاد منحصر به فرد هم نیست.
برند شما باید پیامی را به مخاطبان ارسال کنند، پیامی که تنها برند شما آن را ارائه میکند و مشکلی که تنها برند شما آن را حل میکند. اگر چنین پیامی ندارید به ریبرندینگ نیاز دارید، شما باید پیام برند خود را بازنویسی کنید، به طوری که این پیام شما را از رقبا متمایز سازد.
اگر مخاطبان شما احساس نکنند که شخصا با برند شما در ارتباط هستند، با آن ارتباط برقرار نخواهند کرد.
برندینگ به شدت وابسته به مشارکت عاطفی مخاطبان دارد.
اگر در چنین وضعیتی قرار دارید، تمرکز تلاشهای بازاریابی شما باید بر روی ایجاد احساس در مخاطب شکل گیرد.
به طوریکه تلاش کند آنها را به برند وابسته کند.
اگر برند شما انتظارات مخاطبانش را برآورده نمیکند و همواره نارضایتی و شکایت دریافت میکند.
شما نیاز به یک برند معتبرتری دارید. شما باید تلاش کنید با یک پیام کیفیت محور بر روی اعتبار برند خود تلاش کنید.
مطمئنا پیرو این پیام، میبایست کیفیت محصولات شما نیز بالا باشد و با یک محصول ضعیف به هیچ وجه قادر به ساخت اعتبار نخواهید بود.
پیام تبلیغاتی خود را مجددا طراحی کنید.
بر روی یک ویژگی خارقالعاده و منحصر به فرد خود تمرکز کنید و مطمئن باشید پیام شما با آنچه در واقعیت وجود دارد، هماهنگ باشد.
برند شما به مخاطبان صحیح خود دست نیافته است
این مشکل زمانی رخ میدهد که شما قبل از شروع کار انتظارات و خواستههای مخاطبان خود را مدنظر قرار ندهید.
هنگامی که شما به مخاطبان خود فکر نکنید، پیام اشتباهی را به افراد اشتباهی خواهید رساند.
یک برند واقعی، در زمان حال به آنچه که در گذشته بود و آنچه که میخواهد در آینده باشد، مرتبط است.
اگر کسب وکار کنونی شما بسیار متفاوتتر از قبل است و یا اهدافی دارد که هیچ ربطی به برند کنونیاش ندارد، باید ریبرندینگ انجام دهید.
یک برند خوب با یک هدف همواره به دنبال
- ارائه خدمات عالی
- تمرکز بر قیمت مناسب
- و یافتن راهحلهای ساده برای حل مشکلات است.
اگر تغییراتی در محصولات یا سرویسهای مهم خود ایجاد کردهاید، باید از طریق ریبرندینگ آن را به مخاطبان نشان دهید.
برندینگ شما باید همواره متناسب با کارهایی که انجام میدهید، باشد.
اگر میخواهید مخاطبان جدیدی را هدف قرار دهید.
باید پیام برندینگی متناسب با نیازها و خواستههای آنها ایجاد کنید.
به عنوان مثال، اگر شما مخاطب هدف خود را از زنان ۶۰-۷۰ سال به زنانی با بچههای کوچک تغییر دهید، مطمئنا برندینگ شما باید حول آن شکل گیرد.
منبع: contentsparks
برچسب ها: اشتباهات برندینگ, بازسازی برند, برندسازی, برندینگ, برندینگ احساسی, ریبرندینگ
نظرات بسته شده است.