برندهای بزرگ در دام تبلیغات دیجیتال و ترافیک جعلی !
پروکتر اند گمبل Procter Gamble معروف به PG صاحب مطرحترین برندهای جهان از قبیل بروان، ژیلت، هداندشولدر، تاید، اورال بی و غیره است.
طبق گزارش این شرکت عدم اثربخشی مناسب و ترافیکهای جعلی و محتواهای اعتراضی توسط رباتها در فضای تبلیغاتی آنلاین منجر به این تصمیم شده است. در بازه ذکر شده این شرکت بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار بودجه خود در تبلیغات دیجیتال را کاهش داده است.
پیاندجی معتقد است که این رویکرد موجب آسیب به برند میشود. شرکت پروکتراندگمبل در سال گذشته با بودجه ۲٫۴ میلیارد دلار بیشترین تبلیغات را در آمریکا داشته است.
همچنین این شرکت با کاهش هزینههای یک درصدی در تولید تبلیغات، موفق شده است سود شرکت را تا ۲درصد افزایش دهد. شرکتهای تبلیغاتی همکار با پیاندجی نیز در نظر دارند با شفافسازی و استانداردسازی تبلیغات دیجیتال، برنامه منسجمتری را طراحی کنند.
در برنامه آتی این شرکت بهبود کیفیت بینش مصرفکننده در راستای حفظ جایگاه برند از الویتهای تبلیغات دیجیتال در نظر گرفته میشود.
در همین راستا نیز شرکت رقیب یونیلیور Unilever نیز در راستای سودآوری اقدامی مشابه کرده است و با توجه به افت سود ۴درصدی شرکت Johnson Johnson پیشبینی میشود، کاهش بودجه تبلیغات دیجیتال جانسوناندجانسون نیز دور از ذهن نباشد.
باتوجه به رشد شرکتهای تبلیغاتی آنلاین در ایران و بازار داغ این نوع تبلیغات در کشور، عملاً شاهد سوق برندها و شرکتهای ایرانی به سمت تبلیغات دیجیتال هستیم و در صورتیکه آژانسهای دیجیتال مارکتینگ دچار رسانهفروشی و ارائه راهحل کورکورانه شوند، بزودی شاهد دلزدگی برندهای ایرانی از تبلیغات آنلاین خواهیم بود.
اگر شما تجربهای از فضای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال دارید با ما در میان بگذارید.
نظرات بسته شده است.