بررسی یک کمپین با هدفمندی جغرافیایی از شرکت مزدا بریتانیا
مزدا یکی از خودروسازهای مشهور ژاپنی است که از شرکای کمپانی فورد به حساب میآید و بازاریابان اروپایی این کمپانی بزرگ همیشه روی فضای آنلاین حساب خاصی باز کردهاند و در طی ده سال گذشته توانستهاند کمپینهای موفقی را از خود به جای بگذارند. اخیرا مزدا یک کمپین PPC با هدفمندی جغرافیایی در بریتانیا راهاندازی کرده که در ادامه نگاهی اجمالی به آن خواهیم انداخت:
چالش: تحلیلگران شرکت مزدا در بریتانیا متوجه میشوند که میزان بازدید حضوری از نمایشگاههای آنها 23% کاهش یافته است.
راهحل: آژانس تبلیغات و خلاقیت مرچنتا به مزدا پیشنهاد داد تا برای نمایشگاههای خود کمپینهای PPC با هدفمندی جغرافیایی راهاندازی کند و بوسیله این امکان، افراد نزدیک به نمایشگاههای واقع در بریتانیا را تشویق کند تا از نمایشگاه بازدید کرده و حتی ماشین مورد علاقه خود را در همان لحظه تست کنند.
از طرفی دیگر مرچنتا تصمیم گرفت برای کمپین هر نمایشگاه، ماشینهایی را در بنرهایشان قرار دهد که در آن نمایشگاهها موجود باشند.
نتایج:
- یکی از هر 5 مشتری مزدا بریتانیا، از طریق تبلیغات آنلاین جذب شده بودند.
- کمپین آنلاین راهاندازی شده توسط مرچنتا نسبت به تبلیغات آفلاین مزدا، 9 برابر بیشتر تاثیرگذار بود.
- به میزان 53%، بازدید از وبسایت مزدا بریتانیا افزایش یافت.
نظرات بسته شده است.