چگونه جای بنرهای تبلیغاتی وبلاگم را معین کنم؟
شاید این سوال برای خیلی از صاحبان وبلاگها و وبسایتها پیش آمده باشد که برای کسب درآمد بیشتر از تبلیغات کلیلی، باید بنرهایشان را در کجای وبسایت خود قرار دهند. اول از همه باید به کاری که اکثر ما انجام میدهیم توجه داشته باشیم:
- یک وبلاگ تاسیس میکنیم.
- در هر جایی که امکان داشت جایگاه برای تبلیغات قرار میدهیم.
- سوالی برای ما پیش میآید که چرا این همه بنر تبلیغاتی برای شما درآمدی ایجاد نمیکند.
برای اینکه چنین اتفاقی برای شما رخ ندهد، باید بیشتر روی میزان درگیری مخاطبانتان تمرکز کرده و بررسی کنید که مخاطبان بیشتر به کدام قسمتهای وبسایت شما توجه میکنند.
اگر حتی به تبلیغات در وبلاگ یا وبسایت خود علاقه ندارید، میتوانید با توجه به نکات زیر متوجه شوید که کدام بخشها از وبلاگ و یا وبسایت شما سبب درگیری بیشتر مخاطبانتان میگردد.
- از Heatmap وبسایت خود پیروی کنید: Heatmap یک نمایش گرافیکی بر اساس حرارت است که به واسطه آن شما میتوانید متوجه شوید که کدام بخشهای وبسایتتان بیشتر توجه مخاطباتان را جلب کرده. به واسطه Heatmap وبسایت میتوان نتیجهگیری کرد که:
بیشترین نقاط درگیر کننده = بهترین جا برای قرار گرفتن بنر
Crazy Egg یکی از وبسایتهای ارائه دهنده Heatmap است که میتوانید برای 30 روز نسخه رایگان آن را امتحان کرده و سپس در مورد خریداری آن تصمیم بگیرید.
- تعداد بنرها را کاهش دهید: اگر همه توان خود را گذاشتهاید که بنرهای بیشتری در وبسایت یا وبلاگ خود جای دهید، بهتر است که به کمک متد Heatmap بنرهایی را نگه دارید که در آنجا تراکم کلیک خوری بیشتر است.
درست است که همیشه احساس میکنیم که در حال قرار دادن بنرهای تبلغیاتی در بهترین جای ممکن هستیم، ولی حقیقت فقط در این است که باید تست کرده و درگیری مخاطبان خود را بررسی کنید.
نظرات بسته شده است.