مطمئنم که میخواهید این تبلیغ را رد کنید…ولی کمی دیر شده!
اگر از رسانه اجتماعی یوتیوب استفاده کرده باشید، مطمئن هستم که برای شما هم پیش آمده که قبل از شروع یک ویدئو با تبلیغاتی آزار دهنده مواجه شده باشید. به این تبلیغات که حدود سه سال است مورد توجه قرار گرفته، تبلیغات pre-roll میگویند که به گونهای مخاطب را مجبور میکند تا قبل از مشاهده محتوا مورد نظرش، تبلیغ آگهیدهنده را مشاهده کند. اما از طرفی این نوع تبلیغات Spam به حساب نمیآید و فقط ۵ ثانیه از مخاطب را میگیرد و از آن به بعد فرد میتواند تبلیغ پیش رویش را رد کند. اما در اینجا میخواهم از دو نمونه تبلیغ pre-roll در یوتیوب صحبت کنم که همه بازاریابان آنلاین را متعجب کرده است:
خوب در تبلیغات roll-up باید روی ۵ ثانیه خود بیشتر حساب کنید تا به ادامه آن!
۱- برگر کینگ که همیشه سعی کرده تبلیغاتی مبتکرانه از خود به جا بگذارد، سال ۲۰۱۳ یک کمپین تبلیغاتی در یوتیوب راه اندازی کرد و در محتوای آن دقیقا به مشکل بزرگ این تبلیغات پرداخت. در این تبلغ، دو پسر جوان نشان داده میشوند که در برگر کینگ نشستهاند و در حین ابراز تنفر در مورد تبلیغات pre-roll هستند. همین سبب میشود ناخودآگاه جذب موضوع شوید و برگر کینگ بیش از پیش در ذهنتان نقش ببندد. چون در آن به شدت حس شوخ طبعی قابل مشاهده بوده و از طرفی به مشکل شما توجه ویژهای کرده است.
۲- گایکو که یک ارائه دهنده خدمات بیمه برای کارمندان ایالات متحده است، خیلی خوب از پنج ثانیه خود بهره میبرد و کاری میکند که ناخودآگاه فراموش کنید که با یک تبلیغ مواجه هستید. در تبلیغ pre-roll گایکو شما با جمله “ما میدانیم که این ویدئو فقط یک وقفه است.” مواجه میشوید و اینجاست که مخاطبان احساس نمیکنند که با یک تبلیغ روبهرو هستند، چون این جمله تعیین میکند که فقط با یک وقفه ۱۵ ثانیهای روبهرو هستند.
۳- اگر اخیرا به تبلیغات pre-load در یوتیوب توجه کرده باشید، خیلی از برندها سعی کردهاند در همان پنج ثانیهای که در دست دارند شگفتی خود را به نمایش بگذارند و تمام محتوای مورد نظرشان را سریع و ساده ارائه کنند.
در کل هنوز مشخص نیست که تبلیغات pre-roll اسپم هستند یا نه؛ زیرا به حقوق مخاطب تا حدودی احترام میگذارند. ولی کاملا مشخص است که خلاقیت میتواند حتی سبب شود که تبلیغات pre-roll را هم مشاهده کنید.
نظرات بسته شده است.