Take a fresh look at your lifestyle.

تایپ فیس اختصاصی برنامه ۹۰

0

چه میکنه این فونت 90

امروز برندها همه جا حضور قاطعی دارند؛ روی میز صبحانه، روی دیوار، در آشپزخانه… در لباس‌های‌مان نفس می‌کشند، در صفحه‌ی تلویزیون با ما حرف می‌زنند، در مکالمه‌های‌مان با دوستان‌مان گاه از تکیه‌کلام‌های برندها استفاده می‌کنیم و هیچ‌جوری نمی‌توانیم بدون آن‌ها زندگی کنیم…هر برندی را به شکل خاصی به خاطر می‌آوریم، بعضی را با صدا، بعضی با موسیقی، عده‌ای را با تصویر خاص و خلاصه هر یک زبان به خاطر آورده‌شدن خودش را دارد. هرچه مجموعه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی خاطرات ما یکپارچه‌تر باشد تصویر واضح‌تر و ماندگارتری در ذهن می‌ماند.

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

برنامه‌ی نود که با لوگو، موسیقی، تکیه‌کلام‌ها، صداقت و بی‌طرفی، عادل فردوسی‌پور، دوشنبه‌گی‌های‌اش و استایل خاص خودش سال‌ها است در یک ساعت خاص خانه‌های ایرانی‌ها، حتا غیرفوتبالی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، به تازگی با به کارگیری یک فونت مخصوص، گام دیگری در جهت یکپارچه‌سازی و خاص کردن خود برداشته است.
فونت ۹۰ را رضا غفاری طراحی کرده است، در گفت‌و‌گوی من و رضا غفاری درباره‌ی نیاز این برنامه به فونت مخصوص و شکل طراحی و پیاده‌سازی این فونت به گپ و گفت نشستیم.
رضا غفاری که تا به حال چندین فونت طراحی کرده که در جشنواره‌ی سرو نقره‌ای از آن‌ها تقدیر شده است، می‌گوید:” تایپ‌فیس‌های اختصاصی در ارگان‌ها، سازمان‌ها و برنامه‌ها حکم هویت بصری آن سازمان را دارد. اگر چه طراحی و تولید تایپ‌های جدید برای استفاده‌های گوناگون در دنیای امروز امری متداول است، اما متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف، کم‌تر به آن توجه شده است. نبود طراحی‌های جدید، استفاده‌ی بیش از اندازه از چند فونت شناخته شده و قدیمی را برای موضوعات مختلف موجب شده است.

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

وفور استفاده از این فونت‌ها، جذابیت و تازگی‎شان را گرفته و مصرف زیاد باعث بی‌هویتی و دم‌دستی‌شدن این نوع تایپ‌فیس‌ها شده است.
امروزه داشتن یک تایپ‌فیس خاص مثل داشتن یک لوگو یا یک نشان تجاری مخصوص می‌تواند القاکننده‌ی حس منحصربه فرد بودن و هماهنگی و یکپارچگی برای هر برند باشد.
متاسفانه در ایران برندها و رسانه‌ها کم‌تر به اهمیت این مساله پی برده‌اند که داشتن تایپ‌فیس اختصاصی در معرفی آن‌ها به عنوان یک رسانه‌ی مستقل کمک می‌کند و به برندینگ آنها هویت ظاهری منحصر به فرد می‌بخشد.
این کار درکشورهای عربی همسایه چند وقتی است شروع شده است. بیش‌تر رسانه‌های عربی از جمله تلویزیون، وب و رسانه‌های چاپی اعم از مطبوعات و صنعت نشر کتاب به برندینگ و ارزش هویت‌سازی برای در اوج نگه داشتن و موفقیت کارشان واقف شده‌اند و سعی می‌کنند در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند. آن‌ها استفاده از خانواده‌ی تایپ اختصاصی را مثل داشتن لوگو برای بالا بردن ارزش برندسازی خود ضروری می‌دانند.
ناشران کتاب، مطبوعات، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و کلا رسانه‎هایی که بیش‌ترین استفاده را از تایپ دارند، با استفاده از فونت اختصاصی می‌توانند خود را از نمونه‌های مشابه متمایز کنند.

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

برنامه‌ی ۹۰ برنامه‌ای است که زبان خاص خودش را دارد و حالا یک خانواده فونت مخصوص به خودش را.
من به عنوان یک علاقمند به فوتبال همیشه حیف‌ام می‌آمد و با خودم می‌گفتم که چرا برنامه ۹۰ با وجود این همه بیننده و هوادار، تایپ‌فیسی خوب و درخور ندارد و فکر می‌کردم که چقدر خوب می‌شود که ۹۰ مثل بسیاری از برنامه‌های معروف ورزشی در دنیا و تورنمنت‌های معتبر مثل جام جهانی فوتبال یا مسابقات المپیک، تایپ‌فیس و گرافیک مخصوص خودش را داشته باشد، چیزی که فقط و فقط متعلق به خود برنامه باشد تا وقتی مخاطب تایپ‌فیس را می‌بیند یاد برنامه بیافتد.

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

این شد که در سال ۱۳۹۲ در دیداری که با آقای فردوسی‌پور، تهیه‌کننده و مجری این برنامه داشتم، پیش‌نهاد ساخت تایپ‌فیس مخصوص برای برنامه‌ی تلویزیونی ۹۰ مطرح شد و با استقبال خوب ایشان مواجه و به این ترتیب استارت شروع کار زده شد.
بعد از چند جلسه صحبت و گرفتن نظرات بخش گرافیک و خود آقای فردوسی‌پور ، طرح‌های اولیه آماده و بررسی شدند و ایده‌ی اصلی برای ادامه کار و طراحی نهایی از بین طرح‌ها انتخاب شد. با وسواس و دقت بسیار طراحی‌های کاغذی نهایی شدند و به مرحله اجرا در نرم افزار و سپس تست‌های پس از اجرا رسیدند.

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

معیارهای اصلی من در طراحی این تایپ، این موارد بود:
• تایپ در صفحه‌ی تلویزیون برای مخاطب جذاب باشد.
• خوانا بوده و همه‌ی بینندگان بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و به راحتی آن را بخوانند.
• به دلیل ورزشی بودن برنامه و داشتن مخاطب جوان، مدرن و اسپرت باشد.
• فونتی هماهنگ با معیارهای زیبایی‌شناسی و سلیقه‌ی ایرانی طراحی کنم.

خانواده‌ی فونت این تایپ‌فیس در فصل جدید فوتبال ۹۴-۹۵ در برنامه‌ی ۹۰ مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون بازخوردهای مناسبی هم داشته است.”

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

 

چه میکنه این فونت 90

mbanews.ir – نازنین کی نژاد
یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

посуда г москвауслуги по продвижению сайтанациональные парки москвыкастрюлю в спбУличная GSM камера SG-660M (Black)купить vortexlingerie erotiqueDurango

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ