چگونه یک بنر موثر و منحصر به فرد خلق کنم؟ (قسمت اول)
طراحی بنر یکی از موارد بنیادی تبلیغات کلیکی و نمایش بنر به حساب میآید که بدون رعایت اصول آن نمیتوان بنری خلق کرد که مخاطب توسط آن جذب شده و بر آن کلیک کنید. به این منظور تصمیم گرفتم در این مطلب روی یک سری موارد تمرکز کرده و در مسیر بهبود بنرهای تبلیغاتی، چندین نکته را یادآور شوم:
۱-استفاده از موثر ترین و استاندارد ترین اندازه بنر
مطابق با استاندار های بخش تبلیغات گوگل موفق ترین سایز های برای بنر عبارتند از :
- ۳۳۶×۲۸۰ مستطیل سایز بزرگ
- ۳۰۰×۲۵۰ مستطیل سایز متوسط
- ۷۲۸×۹۰ مستطیل خطی
- ۱۶۰×۶۰۰ مستطیل عریض
در بهترین حالت , بنر های طراحی شده باید در بالا و پایین مطلب اصلی سایت قرار گیرند .
۲- حفظ سلسله مراتب
در درجه اول بنر های تبلیغاتی برای اطلاع بازدید کنندگان از ماهیت محصولات و افزایش ترافیک سایت ساخته و دیزاین میشوند.
این بخش دارای سه بخش میباشد که عبارتند از:
لوگوی طراحی شده باید ویژگی این را دارا باشد که علاوه بر ایجاد آگاهی باعث شناخت نام تجاری و ماهیت بخشی به برند گردد.
راهکار : اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما بلقوه این توانایی را داشته باشد که به عنوان ارزش برای مخاطب محسوب شود و پیشرانه ای باشد برای انگیزه بیشتر مشتری .
- قیمت های پیشنهادی :
بنر شما پنجره ای است برای معرفی و نمایش محصولات شما و باید حس ترغیب را در مخاطب توسط محصولات شما ایجاد کند.
راهکار : بیشتر فضای بنر شما را باید کلماتی مانند “بهترین کیفیت” , “تخفیف ۵۰ %” ,”پبشنهاد ویژه با زمان محدود” یا واژه “رایگان” اشغال کند . در حقیقت باید زمانی که به بنر نگاه میکنید اولین چیزی که توجه شما را جلب میکند این کلمات جادویی باشد.
- دکمه فراخوانی یا : cta
این قسمت بیشتر اوقات از نظر تکنیکی توسط متن یا دکمه گرافیکی ایجاد میشود و شامل متن هایی مثل “اینجا را کلیک کنید” “بیشتر بدانید” “همین حالا ببیند” یا “ثبت نام کنید” میشود.
راهکار : دکمه فراخوان باید در نقطه طلایی و یا نقاط کانونی بنر قرار گیرد تا باعث بیشترین تاثیر ممکن بر مخاطب شود.
۳- ساده باشید
همه ما شنیده ایم “هرکه بامش بیش برفش بیشتر” ولی در دیزاین بنر این حرف را زیاد جدی نگیرید. مخاطب چند لحظه بیشتر به بنر شما خیره نمیشود.
۴- از دکمه مناسب استفاده کنید
با توجه به نوع بنر شما استفاده درست از دکمه ها قطعا باعث افزایش کلیک و بازخورد به سایت شما میشود.
راهکار : اگر میخواهید از دکمه ها استفاده کنید اگر متن شما انگلیسی است بهتر است پایین سمت راست و اگر فارسی پایین سمت چپ قرار گیرد .از رنگ دکمه ها طوری استفاده کنید که در عین حال اینکه متضادند با طرح اصلی نیز همخوانی داشته باشند.
نظرات بسته شده است.