تجزیه و تحلیل swot
تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای ممیزی کردن سازمان و محیط آن است. تجزیه و تحلیل swot به بازاریابان کمک میکند تا روی مسائل کلیدی تمرکز کنند و آنها را شناسایی کرده به سازمان کمک کنند. swot مخفف نقاط قوت(strengths)، ضعفها(weaknesses)، فرصتها(opportunities) و تهدیدات(threats) است.
تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی تواناییهای داخل سازمان و محیط بیرونی سازمان است. نقاط قوت و ضعف از عوامل داخلی swot میباشند، فرصتها و تهدیدات از عوامل خارجی swot هستند. نقاط قوت یک عامل داخلی مثبت، نقاط ضعف یک عامل داخلی منفی، فرصت یک عامل خارجی مثبت و تهدید یک عامل خارجی منفی است. ما باید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. در نهایت swot به مدیران این فرصت را خواهد داد نقاط قوت داخلی را با فرصتهای خارجی مطابقت دهند. Swot ساده است و پیامد آن افزایش ارزش برای مشتریان است.
نوشته : مهری سیاه ریش
مصطفی پورمرتضوی | بازاریاب برتر
نظرات بسته شده است.