بررسی یک کمپین تبلیغاتی کلیکی از یک سرویس پرداخت آنلاین خارجی
پایونیر یکی از بزرگترین و سریعترین سرویسهای پرداخت آنلاین است که بیشتر برای آسانسازی تراکنشهای بین کسبوکارهای آنلاین راه اندازی شده و توانسته از سال ۲۰۰۵ تا به امروز راهی را پیش روی کسبوکارهای سراسر جهان بگذارد تا راحتتر تراکنشهای مابین خود را صورت دهند. این کسبوکار موفق پس از راه اندازی سرویس جدیدش که برای فریلنسرها بود، با چالش جدید روبهرو شد که در ادامه نگاهی به این چالش و راه حل انتخابی پایونیر خواهیم انداخت:
چالش:
هنگامی که پایونیر سرویس جدیدش را برای فریلنسرها و افراد حرفهای راهاندازی کرد، با دو چالش جدی روبهرو شد که عبارتند از:
- دنبال کاربران بالقوه ساکن در کشورهایی بود که تراکنش مالی برای آنها سخت بود یا اینکه هزینه بسیاری برای آنها دربر داشت.
- چون سرویس جدید پایونیر، محصولی نبود که فقط برای یک بار خریداری شده و مورد استفاده قرار بگیرد، این کسبوکار انتظار داشت کاربرانی جذب کند که برای مدت طولانیای از این سرویس جدید بهره ببرند (به صورت پیش فرض برای ۹ ماه و یا بیشتر).
پایونیر قبل از هر کاری، چندین شاخص عملکرد کلیدی برای خود انتخاب کرد که عبارتند از:
- تعداد کاربرانی که ثبتنام کردهاند.
- افرادی که کارت حساب کاربری خود را فعال کردهاند.
- میزان پولی که به کارتها واریز میگردد.
- تعداد کارتهایی که مورد استفاده قرار میگیرند.
راه حل:
تیم بازاریابی پایونیر تصمیم گرفت که از سیستمهای تبلیغاتی کلیکی بهره ببرد و به ۱۶ زبان مختلف دنیا کمپینی برای ۲۰۰ کشور جهان راهاندازی کند که دقیقا با مشکل تراکنش پول مشکل داشتند. از طرفی پایونیر از یک سیستم ارتباط با مشتری بهره برد تا بتواند همه اتفاقاتی که پس از راهاندازی کمپینش رخ میدهد را تحت نظر گرفته و آنها را تجزیه و تحلیل کند.
از آنجایی که تبلیغات کلیکی یک راهکار بلندمدت به حساب میآید و تاثیرگذاری آن سریع مشخص نمیگردد، پایونیر تصمیم گرفت برای یک سال روی چندین کمپین متفاوت جذب کاربر برای سرویس جدیدش تمرکز کند.
نتایج:
- در کمتر از یک سال، مشخص شد که تبلیغات کلیکی توانسته روی بازگشت سرمایه پایونیر تاثیر چشمگیری بگذارد.
- این سرویس توانست بیش از ۵۰۰ هزار کاربر جدید جذب کرده و روزانه هزاران کاربر آنلاین داشته باشد.
- در کمال ناباوری، پایونیر توانست نام خود را در کمپانیهایی که بیشترین سرعت رشد را داشتند بگنجاند و در میان ۵۰۰ تای برتر، رتبه ۳۴ را به خود اختصاص دهد و رشد ۴۷۵۱% را برای خود به ثبت برساند.
- بر اساس آخرین آمار انتشار یافته از این کسبوکار، مشخص شده که همچنان از تبلیغات کلیکی بهره میبرند و رشدشان همچنان با سرعت بسیاری همراه است.
نظرات بسته شده است.