قدرت بازاریابی یک تیشرت
اگر لوگوی خود را همچنان روی یک تیشرت، کلاه یا حتی روی یک دستبند چاپ نکردهاید، مطمئن باشید که یک فرصت بزرگ برای بازاریابی را از دست دادهاید.
در دنیای بازاریابی خیلی از کارآفرینان گمان میکنند که باید خود را به یک سری روش تبلیغاتی پرهزینه مانند آگهیهای تلویزیونی و تبلیغات چاپی محیطی محدود کنند، در صورتی که با هزینههای کمتر و یک فرآیند هوشمندانه میتوانند با بازده بسیار بالایی روبهرو شوند.
شاید به نظر کمی عجیب باشد که شما و تیمتان در یک همایش با تیشرتهایی وارد شوید که روی آنها لوگوی شرکتتان چاپ شده باشد. ولی همین موضوع سبب میشود که یک ارتش از لوگوی شرکت شما بوجود آمده و نظر همه به شما جلب گردد. از طرفی اهدا کردن یک دستبند زیبا و با کیفیت، باعث میشود که افراد دیگر به آن توجه کرده و از دریافت کننده هدیه سوال کنند که اصلا این برند از چیست.
“شاید به نظر کمی عجیب باشد که شما و
تیمتان در یک همایش با تیشرتهایی
وارد شوید که روی آنها لوگوی شرکتتان چاپ شده باشد.”
در کل در تمام دنیا این روش بازاریابی جا افتاده و حتی برندهای بزرگ هم روی این موضوع به شدت تمرکز دارند و ترجیح میدهند برندهای مشهوری که در حوزه طراحی و تولید پوشاک فعالیت میکنند، محصولاتی با نام برند آنها تولید و عرضه کنند.
برای نمونه پورش یکی از تولیدکنندگان خودرو است که از این روش بازاریابی بهره برده و به کمک آدیداس برندی با نام پورش دیزاین را راهاندازی کرده. از این طریق پورش بازاریابی کرده و از سوی دیگر آدیداس فروشش را افزایش میدهد.
استارتاپها به کمک این روش بازاریابی میتوانند بیشتر خود را در معرض دید قرار داده و از سوی دیگر برندهای بزرگ هم میتوانند فرآیند بازاریابی خود را تکمیل کنند.
نظرات بسته شده است.