جمع آوری بیلبوردهای تبلیغاتی نمایشگاه کتاب تهران
نمایشگاه کتاب تهران را شاید بتوان به جرات مهم ترین اقدام فرهنگی کشور به خصوص در حوزه نشر و کتاب دانست. از همین روی هرساله از روزهای آغازین سال تمام دست اندرکاران حوزه نشر کشور به تکاپو می افتند و سعی می کنند در این فرصت کمتر از دو ماهه خود را برای شروع و برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کتاب آماده کنند . امسال نیز بر طبق سنوات گذشته بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگذار می شود اما شهرداری تهران در اقدامی عجیب همزمان با آغاز به کار نمایشگاه بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی آن را از سطح شهر جمع کرده است که این موضوع با انتقاد ناشران و نویسندگان مواجه شده است.
تبلیغات محیطی کتابخوانی یکی از زنجیرههای مفقود شده چرخه کتاب و کتابخوانی در چند سال اخیر است که همواره به دلیل نبود پشتوانه مالی صنعت نشر جامعه از آن محروم شده و کالاهای تبلیغاتی و سودآور تجاری جای آن را در تبلیغات گرفته اند.
در سالهای اخیر انتقادات و گلایه های بسیاری از اهالی فرهنگ به این مسأله اختصاص دارد که تبلیغ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور بسیار ضعیف است. در حالی که انواع و اقسام محصولات از چیپس و پفک گرفته تا برندهای مختلف ساعت، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و غیره در سالهای اخیر هم در صدا و سیما و هم در سطح شهر کلیه فضاهای تبلیغاتی را به خود اختصاص دادهاند، اما کتاب همچنان سهمی جدی در تبلیغات ندارد.
امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران درباره جمع آوری بیلبوردهای تبلیغاتی اذعان میکند که شهرداری تهران طبق قرارداد قبلی میبایست تا پایان ایام نمایشگاه بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی مرتبط با کتاب و نمایشگاه را در سطح شهر حفظ میکرد، اما در طرح «نگارخانهای به وسعت یک شهر» که قرار بوده تصاویر بیش از ۱۵۰۰ تابلوی نصب شده در خیابانهای تهران جایگزین تبلیغات شهری شوند، به اشتباه پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی نمایشگاه کتاب نیز جمع آوری شده است. ما مراتب را به شهرداری اطلاع دادهایم و قرار است بیلبوردهای تبلیغاتی نمایشگاه کتاب تهران دوباره به جای خود بازگردند.
به گذارش محیطی دات کام ، طرح «نگارخانهای به وسعت یک شهر» طرحی خوب و مورد پسند هنرمندان تجسمی است و اقدام مثبت شهرداری در حمایت از آثار هنری و تبلیغ آثار هنرمندان عرصه تجسمی کشور به جامعه نیز تصور میشود ، امّا میتوانست در زمانی بعد از نمایشگاه کتاب در دستور برپایی قرار گیرد تا خیز شهرداری در حمایت تبلیغی از آثار هنری و ادبی در برابر یکدیگر قلمداد نشود.
نظرات بسته شده است.