کنترل فضای پیرامون یک نام تجاری
اگر مصرفکنندگان شما از نام تجاری شما تجربه خوبی داشته باشند، هر جایی که بتوانند درباره آن مینویسند و همین نکته به چهره برند تجاری شما کمک قابل توجهی میکند
کاوشگران روابط عمومی – کسانی که میخواهند از نقطه صفر بهترین پایهها را بنا بگذارند و کسبوکاری قرص و محکم بنا کنند، باید جزییات فراوانی را مورد توجه قرار بدهند. در این فرصت به برخی از درسهای کلیدی میپردازیم تا هر مدیری که تصمیم به برندسازی دارد بهتر است با رعایت آنها فضای امنتری برای نام تجاری خود بسازد .
۱٫اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما به خوبی میتواند پیام شما را منتقل کند .
نخستین گامی که میتوانید به سوی رضایت مشتری و مدیریت درست نام تجاری خود بردارید این است که بتوانید پیام خود را به درستی منتقل و ارتباط خوبی با مصرفکننده برقرار کنید. برای این کار بهتر است پیش از هرچیزی اطمینان حاصل کنید نام تجاری انتخابی شما آیا پیامی را که مدنظر دارید منتقل میکند یا خیر .
در اکثر موارد با تعویض نام تجاری خود به یک نام تجاری تاثیرگذار و به یاد ماندنی، نه تنها کمپانیتان را از ماندن در سایه رقبا نجات میدهید، بلکه با ایستادگی میتوانید خاطره بهتری را به ذهن مشتری از نام تجاری خود بنشانید. نام تجاری جدید میتواند تصویری دقیق از خدمات شرکت شما به مصرف کننده ارائه دهد. اینکه بخواهید بهصورت آنلاین شهرت، اعتبار و خوشنامی کمپانی را مدیریت کنید به مهارتهایی واقعی در زمینه برندسازی نیاز است .
۲٫با منابعی که به بررسی نامهای تجاری میپردازند ارتباط خوبی برقرار کنید .
لزومی ندارد که برای این کار از بودجه قابلتوجهی برخوردار باشید، فقط کافی است بتوانید با سایتهای مشهور و تاثیرگذار در شاخه کاریتان ارتباط خوبی برقرار کنید. سایتها و وبلاگهایی که میتوانید فهرست و اطلاعات لازم درباره آنها را از طریق یک جستوجوی ساده در اینترنت پیدا کنید. گاهیاوقات نیاز است که برای قرار گرفتن در آن مجموعه پولی پرداخت کنید و گاهی هم با برقراری یک ارتباط خوب و وصل کردن برند خود به آنها در زمان درست از موقعیت استفاده کنید. به هر حال درس بسیار مهمی که باید در برندسازی فرابگیرید این است که بتوانید این توانایی را در خود ایجاد کنید تا آنچه را دیگران درباره شما در فضای آنلاین جهانی میگویند کنترل کنید یا حداقل تا جایی که میتوانید بر آن نظارت داشته باشید .
۳٫ برای نام تجاری خود در رسانههای اجتماعی یک صفحه باز کنید .
اگر تاکنون به فکر ساخت یک صفحه در این سایتهای اجتماعی نبودید بهتر است هرچه زودتر این کار را بکنید. شاید شما تا امروز به این سایتها بیتوجه بودید و به گمان شما عملکرد بیارزشی داشتند، اما توجه داشته باشید که حتی وجود نامتان در یکی از این سایتها موجب میشود تا نام شما در بخش جستوجوی Google قرار بگیرد .
۴٫به طور منظم در فعالیت وبلاگهایی که به برند شما مرتبط هستند، مشارکت کنید .
بسیاری از برندها زمانی به اهمیت محتوای بازاریابی پیمیبرند که شروع به فعالیت در فضای آنلاین میکنند. به جای اینکه یک روز به خود بیایید و ببینید که اطراف شما پر از نظرات منفی درباره نام تجاریتان است، بهتر است با پیشگیری و کنترل نظراتی که در فضای مجازی درباره برند شما ارائه میشود، به شهرت مثبت خود کمک کنید. در این شرایط شما به تدریج اعتبار خود را میسازید. دیگران سایت شما و پروفایلی را که برای خود ساختهاید نگاه میکنند و به مرور مجاب میشوند که ببینند شما چه پیشنهادی برای آنان دارید .
۵٫اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدماتی که ارائه میدهید استثنایی است .
این نکته بسیار مهمی است و باید توجه ویژهای به این مسئله داشته باشید. نکاتی که پیش از این به آنها اشاره کردیم برای مدتی میتواند نام تجاری شما را سربلند و استوار نگه دارد، اما اگر محصول یا خدمات شما استثنایی نباشد به مرور نظرات منفی درباره فعالیت و نام تجاری شما افزایش پیدا میکند و تنها راهی که برای نجات از این وضعیت دارید آن است که پیش از هر اتفاقی تلاش کنید رتبه کاری خود را بالاتر ببرید و سعی کنید محصول یا خدماتی که ارائه میدهید از رقبایتان استثنایی تر و ویژهتر باشد. اگر مصرفکنندگان شما از نام تجاری شما تجربه خوبی داشته باشند، هر جایی که بتوانند درباره آن مینویسند و همین نکته به چهره برند تجاری شما کمک قابل توجهی میکند .
منبع فرصت امروز
نظرات بسته شده است.