استراتژی جالب اسکایپ برای دو برابر کردن تعداد کاربرانش
اسکایپ یکی از سرویسهای رایگان در حوزه ارتباطات عمومی است که بوسیله آن میتوان مکالمه تصویری و صوتی برقرار کرد. این سرویس در سال ۲۰۰۳ راهاندازی شد و به سرعت توانست به یکی از محبوبترین سرویسهای ارتباطی تبدیل شود. ولی اسکایپ در سال ۲۰۰۸ با کاهش تعداد کاربرانش مواجه شد و از این رو تصمیم گرفت برای حل این مشکل، راهکاری آنلاین انتخاب کند.
اسکایپ تصمیم گرفت که یک کمپین تبلیغاتی کلیکی در سراسر جهان راهاندازی کرده و سعی کند با گسترش بخش ارتباط با مشتری خود، تعداد کاربرانش را در سراسر کشور افزایش دهد. به این منظور چندین فرآیند کلیدی توسط اسکایپ طی شد که عبارتند از:
– اسکایپ تعداد کارمندان بخش ارتباط با مشتریاش را افزایش داد و به همین دلیل توانست ارتباط گیری با ۹ زبان زنده دنیا را فراهم آورد.
– کمپین تبلیغات کلیکی اسکایپ برای ۱۷۴ کشور راهاندازی شد.
– در یک سال تعداد کاربران اسکایپ ۱۰۵% افزایش یافت.
استفاده از هدفمندی جغرافیایی به شدت در این کمپین تاثیر مثبت گذاشت و به اسکایپ کمک کرد تا بتواند برای هر کشوری صفحه فرود مناسب (از لحاظ محتوایی و زبان) طراحی کرده و به مخاطبان خود در کشورهای خارجی احترام ویژه بگذارد.
نظرات بسته شده است.