برند و برندسازی- درس ۳: تبلیغات اثربخش یا ساختن گورستان برند
آیا شما هم از جمله شرکتهایی هستید که آرزو دارید روزی نامتان روی تمام بیلبوردهای شهر بیاید؟ شاید هم از جمله شرکتهایی باشید که همین الان، نامتان را هر روز مردم در روزنامهها میبینند و در رادیو میشنوند و انواع بیلبوردها و تبلیغات محیطی را برای تثبیت موقعیت برند خود به کار میبرید؟ شاید هم طراح کمپین تبلیغاتی باشید و شغلتان، کمک کردن به شرکتها برای مطرح کردن بیشتر برندشان باشد. اما، آیا تا به حال دقت کردهاید که بسیاری از ما با به عنوان مختصص و فعال حوزه تبلیغات، به جای «برندی با موقعیت برتر»، برند خود را به گورستان برندها هدایت میکنیم؟
معمولاً تبلیغات و افزایش میزان تشخیص برند توسط مخاطب، از جمله چیزهایی است که برای بسیاری ما مطلوب به نظر میرسد (اگر با مفهوم تشخیص برند یا Brand Recognition آشنا نیستید، میتوانید به درس دوم برند تحت عنوان «واژههای کلیدی در برند و برندسازی» مراجعه کنید).
دیوید آکر، در کتاب خود تحت عنوان Building Strong Brands در این زمینه مدلی بسیار جالب تحت عنوان گورستان برند یا Brand Graveyard را مطرح نموده است که البته این مدل، در اصل توسط شرکت یانگ و روبیکم، پیشنهاد داده شده است.
تمرین:
به تبلیغات محیطی در اطراف خود در هر شهری که هستید نگاه کنید. آیا برندهایی را میبینید که تبلیغات، آنها را به سمت گورستان هدایت کند؟
در صورتی که چنین برندهایی را میشناسید، چه راهکاری را برای وضعیت فعلی آنها مناسب میدانید؟ (لطفاً توضیح دهید)
۱- توقف موقت تبلیغات
۲- تغییر شکل تبلیغات به صورتی که یادآوری برند هم بهبود یابد.
۳- استفاده از سایر روشهای برندسازی
۴- سایر موارد پیشنهادی شما
نوشته برند و برندسازی- درس ۳: تبلیغات اثربخش یا ساختن گورستان برند اولین بار در متمم پدیدار شد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
متمم
نظرات بسته شده است.