Take a fresh look at your lifestyle.

دوازده ویژگی افراد بسیار موفق

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) پژوهش های به عمل آمده از جمله در دانشگاه استریر نشان می دهند که گرچه برخی از ویژگی های افراد بسیار موفق با یکدیگر تفاوت دارند، اما همگی آنها در ۱۲ خصوصیتی مشترکند، که در ادامه به آنها اشاره می شود.


۱- آرامش و خونسردی
اینگونه افراد آرام و خونسردند. زیرا بگونه ای مستمر احساسات خود را ردگیری می کنند، آنها را درک می نمایند، و از این دانسته های خویش برای لحظاتی که باید در برابر چالش ها واکنش نشان دهند و بر خویشتن مسلط باشند، بهره می برند. بنابراین وقتی کارها خوب پیش نمی روند، به خوبی خود را کنترل می کنند. زیرا می دانند چه اوضاع خوب و یا بد باشد، همه چیز به مرور زمان تغییر می کند. بنابراین باید خود را با اوضاع مطابقت، و به تلاش ها ادامه داد.


۲- داشتن معلومات
آگاهی های افراد بسیار موفق از دیگران بیشتر است. زیرا بگونه ای مستمر برای افزایش خودآگاهی شان تلاش می کنند. هر وقت هم که زمان کوتاهی بیکار می شوند، از آن جهت یادگیری بهره می برند. البته دلیلشان این نیست، که چنین عملکردی درست می باشد. بلکه این است، که به یادگیری علاقه زیادی دارند.


۳- تصمیم گیری آگاهانه
اینگونه افراد، زیاد با اتکای اینکه به دلم افتاده چنین و چنان است، عمل نمی کنند. بلکه در هنگام تصمیم گیری خوب به موضوع مربوطه می اندیشند، با دیگران مشورت می نمایند، و زود تصمیم نمی گیرند.


۴- سخن گفتن با اعتماد
به ندرت شنیده می شود که افراد بسیار موفق بگویند مطمئن نیستم، و یا فکر می کنم. بلکه با اعتماد کامل سخن می گویند. زیرا می دانند اگر کسی خودش به گفته هایش اعتماد نداشته باشد، مردم به سختی به حرفش گوش می کنند.


۵- حرکات بدنی مثبت
نشان دادن حرکات صورت و بدن، و همچنین لحن صدای آگاهانه (به این مفهوم که نشانگر مثبت بودن فرد باشد) سبب جذب مردم به انسان می شود. استفاده از لحن صدای مشتاقانه، دست به سینه و عصا قورت داده نبودن، حفظ ارتباط چشمی، و خم شدن به سوی کسانی که دارند صحبت می کنند، از انواع اینگونه حرکات مثبت به شمار می روند. نشان دادن این حرکات برای موفقیت در جلب دیگران بسیار موثرند.


۶- تاثیر مثبت گذاشتن در دیدار نخست
پژوهش ها نشان می دهند که بیشتر مردم در همان نخستین هفت ثانیه اولین دیدار با دیگران، به این نتیجه می رسند که از آنها خوششان می آید یا نمی آید. در بقیه فرصت گفت و گو هم، احساس نخست خود را محک می زنند. بنابراین تاثیر مثبت گذاشتن در دیدار نخست اهمیت زیادی دارد. محکم و در عین حال دوستانه دست دادن، لبخند به لب داشتن، و گارد نگرفتن در برابر دیگران، از ویژگی هایی هستند، که بخصوص در دیدار نخست سبب چنین تاثیری می شوند.


۷- کسب پیروزی های کوچک
افراد بسیار موفق دوست دارند خود را به چالش بکشند، و موفق شوند. حتی اگر این پیروزی ها کوچک باشند. زیرا پیروزی های کوچک سبب می شوند آن بخش از مغز که مسوول پیشرفت و انگیزه است، به جنب و جوش بیفتد، و انسان برای کسب پیروزی های بزرگتر نیرو و انگیزه پیدا کند.


۸- سر نترس داشتن
ترس چیزی جز احساسی برآمده از تخیلات انسان نیست. البته خطر واقعیت دارد. اما ترس یک گزینه است، و افراد مورد اشاره بهتر از دیگران از این حقیقت آگاهند. بنابراین ترس های بیهوده خود را پس می زنند.


۹- دلپذیر بودن
افراد بسیار موفق ترکیبی از قدرت و آرامش هستند. بنابراین برای رساندن منظور خود هم از فشار، خشم و حیله گری، استفاده نمی کنند. در نتیجه دوست داشتنی و قابل دسترس می باشند. ویژگی هایی که سبب می شوند، دیگران ایده های آنها را بپذیرند.


۱۰- صداقت
اینگونه افراد همواره صادق هستند. گرچه امکان دارد این ویژگی گاهی اوقات سبب تجربیات تلخی شود، اما در درازمدت بهترین نتیجه را به بار می آورد. زیرا سبب ارتباط اصیلی با دیگران می شود، که در غیر این صورت ایجاد آن امکان ندارد. همچنین براساس پژوهش ها دروغگوها بیش از راستگویان به بیماری های روانی مبتلا می شوند.


۱۱- شاکر بودن
گرچه افراد بسیار موفق برای رسیدن به جایگاه کنونی خود زحمت زیادی کشیده اند، اما در عین حال می دانند که مربیان، همکاران، اعضای خانواده و دوستانشان، در رسیدن آنها به چنین جایگاهی نقش داشته اند. بنابراین به جای اینکه خود را تنها دلیل موفقیت خویش بدانند، از این افراد هم برای نقششان در این موفقیت تشکر می کنند.


۱۲- قدر نعمت دانستن
افراد واقعا استثنایی همواره در پی کسب دستاوردهای بیشترند. اما در عین حال از اهمیت نعمت هایی که دارند آگاهند، و قدر آنها را می دانند. همچنین اگاهی دارند که بخش زیادی از مثبت، دلیر و باانگیزه بودنشان، ناشی از همین فروتنی و دانستن قدر نعمت هایی است، که به هر دلیل از آنها برخوردارند.


نتیجه گیری
اگر ما تلاش کنیم ویژگی های مورد اشاره را در خود نهادینه نماییم، می توانیم در زمره افراد بسیار موفق قرار بگیریم. می گویید نه، امتحانش مجانی است.
 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.