Take a fresh look at your lifestyle.

وطنم ای شکوه پابرجا،در دل التهاب دوران ها

دنیارو ببین مارو ببین.

واقعا برخی خبرها دود از سر آدم بلند می کند

باور نمی کنید

چند روز پیش در سوییس به مناسبت یکصد و بیست و هشتمین سال تولد چارلی چاپلین در موزه چارلی چاپلین بیش از ۶۰۰ نفر خود را به شکل چاپلین در می آورند و با پوشیدن کت و شلوار گشاد و گذاشتن سبیل معروف او و گرفتن عصا در دست مراسمی را خلق می کنند که بسیاری از رسانه های دنیا درباره اش می نویسند و حرف می زنند و به زبان بازاردانی (مارکتینگ) برای آن کشور و شهر و آن موزه مخصوص تبلیغ مجانی می کنند.

آن وقت ما روی تپه باستانی پیش از تاریخ کشورمان گوجه فرنگی عمل می آوریم! در خبرها  (امرداد- ۹۶/۱/۲۶) آمده بود که مردم روی (تل ساوز) تپه سبز که یکی از تپه های تاریخی پیش از تاریخ خوزستان است، گوجه فرنگی و خیار کاشتند و در راستای این کشت وکار یکی از محوطه های پیش از تاریخ ایران را آبیاری کردند! این محوطه پیش از تاریخ که در آن نشانه های رازی گری(معماری) پیدا شده گویای پیوند ناگسستنی فرهنگ انسانی در ایران است.

جالب است که تپه سبز به شماره ملی ۹۰۷ ثبت ملی شده و در زیر آن آثار پیش از تاریخ جای گرفته است. به گفته هفته نامه امرداد،تنها یافته های ما درباره این تپه به سال ها پیش برمی گردد که گروه مشترک ایرانی- آمریکایی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی به کاوش پرداختند و بیشتر تپه ها – تل ها- و پشته های پیش از تاریخ آن ناحیه را شناسایی کردند.  (تل ساوز) نزدیک به ۹ متر از رویه دشت بلندا دارد.

در این گمانه زنی ها تکه سفالینه هایی با خطوط هندسی – نقش های تجریدی و نقش های جانورانی چون مار، لاک پشت و چهارپایان پیدا شده است. . . خلاصه دیگران با خوشفکری برای خود آوازه جویی یا publicity می کنند و مطرح شدن رایگان خود را در رسانه های عمومی جهان جزو نیکبختی های خود می دانند، آن وقت ما روی تپه های باستانی خود گوجه کاری می کنیم و این طور برای خود آوازه جویی می کنیم.

به یاد شعری از افشین یداللهی می افتم.

وطنم  ای شکوه پابرجا

در دل التهاب دوران ها

کشور روزهای دشوار

زخمی سر بلند بحران ها

ایستادی به جنگ رودررو

خنجر از پشت می زند دشمن

گویی از ما و در نهان بر ما

وطنم پشت حیله را بشکن

وطنم  ای شکوه پا بر جا

در دل التهاب دوران ها

رگت امروز تشنه  عشق است

دل رنجیده خون نمی خواهد

دل تو تا ابد برای تپش

غیر عشق و جنون نمی خواهد

شرم بر من اگر حریم تو

پیش چشمان من شکسته شود

وای بر من اگر ببینم چشم

روبه رویای عشق بسته شود

وطنم  ای شکوه پا برجا

در دل التهاب دوران ها

کشور روزهای دشوار

زخمی سر بلند بحران ها

از تب سرد موج های خزر

تا خلیجی که فارس بوده و هست

می شود با تو دل به دریا زد

می شود با تو دل به دنیا بست

(واژه  آوازه جویی یا آوازه گری را نخستین بار استاد گرامی دکتر حسن اسماعیل پور برای واژه publicity پیشنهاد کردند. آوازه جویی بخشی از آمیخته تبلیغات promotion mix است.)

اندیشمندانه بیندیشیم.

DBA با گرایش بازاردانی (مارکتینگ)

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.