Take a fresh look at your lifestyle.

مزیت جایگزینی بازاریابی و فروش نوین با روش های سنتی

مزیت جایگزینی بازاریابی و فروش نوین با روش های سنتی

 

بنگاه های تولیدی موفق، سیستم های فروش خود را با عادات جدید مشتریان تطبیق می دهند

فضای کسب و کار سنتی در شرایط کنونی دیگر پاسخگوی نیازهای مشتریان نیست. مشتریان به واسطه شیوه های ارتباطی جدید سبک زندگی متفاوت تری را انتخاب کرده اند و عادات و سلایق آنها تغییر یافته است. در این شرایط بازاریابان بنگاه تولیدی و واحدهای فروش هستند که باید ابزارهایی مطابق با انتظارات جدید طراحی کنند چراکه با افزایش ضریب نفوذ اینترنت و توسعه ارتباطات بازاریابان شرکت های تولیدی نیز نیازمند ابزارهای جدیدتری برای فروش محصولات خود هستند.این در حالی است که باقی ماندن در چرخه های سنتی فروش با توجه به تغییر و تحولات کنونی به طور قطع واحدهای فروش شرکت های تولیدی را محکوم به شکست خواهد کرد.

یکی از عوامل رقابتی شدن واحدهای تولیدی، جایگزینی روش های نوین بازاریابی و فروش با روش های سنتی است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می‌دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. با افزایش واحدهای تولیدی کوچک و فعالیت های مشابه بسیاری از تولیدکنندگان در عرضه محصولات، دور ماندن از شیوه های جدید بازاریابی و فروش مانع از رقابتی شدن و حرکت روبه جلو بنگاه های تولیدی خواهد شد. با توجه به اهمیت این امر در استان اصفهان نیز برخی از بنگاه های تولیدی بزرگ به این سمت و سو حرکت کرده اند تا جایی که شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده فولاد ایران مدتی است که محصولات فولادی خود را از طریق اینترنت به فروش می رساند. به گفته کارشناسان و فعالان بازاریابی، واحدهای فروش بنگاه های اقتصادی در صورتی می توانند موفق عمل کنند که از یک استراتژی متناسب با فروش برخوردار باشند. به عبارت دیگر استفاده از روش های جدید فروش و بازاریابی با برخورداری از یک استراتژی متناسب با ابزار راهکار مناسبی برای پیشرفت بنگاه های کوچک و بزرگ به شمار می رود.

 

 

خروج از چرخه بازاریابی سنتی؛ رمز موفقیت تولیدکنندگان

به گفته یک مشاور برند و بازاریابی ، در شرایط کنونی سبک، عادات و رفتارهای خرید مخاطبان هم در حوزه بازارهای مصرفی و هم در حوزه بازارهای شرکتی تغییر یافته از طرفی هم مدل تبلیغات و فروش عوض شده است به همین دلیل شرکت ها و بنگاه های تولیدی نیز باید خود را با شرایط امروزی و با عادات جدید مشتریان تطبیق دهند و از سبک بازاریابی و فروش سنتی فاصله بگیرند. اینطور که حسین طاهری می گوید در حال حاضر به واسطه اینکه تامین کنندگان زیادی با همان فضای سنتی محصولات خود را به فروش می رسانند شرکت هایی می توانند در رقابت پیشی بگیرند که از ابزارهای جدیدی برای بازاریابی و فروش استفاده کنند. طاهری عنوان می کند: فروش اینترنتی یکی از ابزارهای لازم برای رقابتی شدن تولیدکنندگان است، زیرا ارتباط مشتریان و فعالیت های فروشندگان را تسهیل می کند، اما برای اینکه بازاریابان در فروش اینترنتی خود موفق شوند باید استراتژی مناسبی نیز پشت این کار قرارگیرد. به اذعان این مشاور برند و بازاریابی، در دنیایی که مشتریان نسبت به کالاها و خدماتی که خریداری می کنند اطلاعات کافی دارند این بنگاه های اقتصادی هستند که باید پیش قدم باشند و اطلاعات جامع،  کامل و قابل دسترس تری را در باره محصولاتشان در اختیار مشتریان قرار دهند در این صورت اعتماد مشتریان نیز نسبت به بنگاه های اقتصادی افزایش پیدا خواهد کرد.

مهم ترین مزیت های فروش اینترنتی

فروش اینترنتی محصولات و کالاها از مزیت های بسیاری برخوردار است. در این زمینه طاهری با اشاره به مهم ترین مزیت های بازاریابی اینترنتی توضیح می دهد: صرفه جویی در زمان یکی از مهم ترین مزیت های فروش اینترنتی محصولات است ضمن اینکه فروش اینترنتی مانند یک فروشنده ۲۴ ساعته تمام وقت است که بدون دریافت حقوق و انعقاد قرارداد برای بنگاه ها و شرکت های تولیدی کار می کند؛ پس کاهش هزینه ها نیز یکی دیگر از مزیت های فروش اینترنتی به حساب می آید علاوه برآن بازاریابان در فروش محصولات با این روش در هر زمانی که خواستار افزایش و کاهش قیمت ها باشند می توانند در فضای وب قیمت ها را تغییر دهند و تمامی مشتریان از تغییر قیمت محصولات آگاهی پیدا کنند. این در حالی است که در فروش سنتی این اقدام امکان پذیر نیست. این مشاور برند و بازاریابی می گوید: استراتژی متناسب با ابزار فروش، رمز موفقیت بازاریابان در فروش اینترنتی محصولات است؛ صفحه وب یک ابزار است، اما تجربه و تکنیک های پشت این ابزار یا همان استراتژی تعیین کننده موفقیت است. به عنوان مثال در استراتژی بهینه سازی موتورهای جست و جو، مشتریان زمانیکه کلمات کلیدی را جست وجو می کنند وب سایت مورد نظر را به عنوان وب سایت های پیشنهاد  اول مشاهده کنند همچنین نوع استراتژی محتوای وب نیز اهمیت دارد، درواقع این استراتژی ها به وب قدرت می دهند تا بازاریابان در بازاریابی اینترنتی موفق عمل کنند. به گفته طاهری، کشورهای خارجی در فروش اینترنتی محصولات موفق عمل می کنند، اما کشور ما نیز در این زمینه خیلی عقب نیست و نباید نگاهمان بدبینانه باشد، زیرا ضریب نفوذ اینترنت در ایران نیز بالاست و از یک قبض ساده تا ثبت نام دانشگاه با روش اینترنتی انجام می شود و این یعنی فرهنگ کشور آماده است و می توان با همین فضایی که ایجاد شده به سمت و سوی فروش اینترنتی محصولات نیز حرکت کرد.

منبع : اصفهان زیبا

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.