Take a fresh look at your lifestyle.

بزرگ ترین بحران های روابط عمومی در سال ۲۰۱۶

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) با اینکه در اوایل سال ۲۰۱۷ به سر می بریم، بحران های مهمی در حوزه روابط عمومی در اخبار مشاهده می کنیم. در اینجا چند نمونه برای مثال بیان شده که انتظار داریم در آنها لحظه ای درنگ کنید و اینکه چگونه پاسخ هر نام تجاری درک ما از مسائل را تحت تأثیر قرار می دهد.


اپل در مقابل دولت
شما باید با هیجان منظر شنیدن اخبار در مورد مبارزه بین شرکت اپل و FBI در هفته ها و ماه های آینده باشید. دونالد ترامپ نیز وارد این مبارزه شده، به اپل هشدار داده و خواهان تحریم محصولات اپل شده تا زمانی که آنها اقدامی بکنند. آمریکایی ها می خواهند که تروریست ها را تحت کنترل داشته باشند، اما همیشه به حریم خصوصی ارزش می دهند. امکان تحریم محصولات اپل خیلی کم است، و حداقل در حال حاضر، به نظر می رسد که بیشتر راهی برای تقویت کمپین تبلیغاتی ترامپ است تا یک واقعیت. اپل و محصولاتش مدت زمان مدیدی را به سادگی محکم ایستاده اند؛ چرا که طرفداران آنها واقعأ عاشق محصولاتشان هستند و شاید یکی از چیزهایی که مشتریان را جذب می کند، وفاداری و صداقت اپل با مشتریان است.


شرکت اپل این موقعیت را با انتقال آن به سمت مشتری و سهام داران شرکت به خوبی مدیریت کرده؛ این شرکت تقریبأ بلافاصله به سوی عموم باز شد. با ارسال یک روزنامه که به کاربران آیفون اجازه داد بدانند که آنها در مقابل درخواست مقاومت می کنند. اگر این جنگ است، اپل به دولتمردان اجازه داد که بدانند جنگ بین تجارت های بزرگ و دولت نخواهد بود؛ از افراد بادرآمد متوسط نامی برده نشد. شرکت اپل در عوض انتخاب کرد که آگاهی مردم را بالا ببرد. این سیاست زیرکانه ای است، چرا که طرفداران وفادار شرکت اپل در بیرون شرکت به اندازه کافی زیاد هستند تا نظرشان در تصمیم گیری ها مهم باشد.


پروژه مبارز زخمی
پروژه مبارز زخمی (WWP) یک پروژه خیرخواهانه بزرگ در ایالات متحده است و به دیگر مؤسسات خیریه در جهان وابسته است – در عین حال، این نوع بحران روابط عمومی که در آن یک مؤسسه خیریه متهم است به سوء استفاده و اتلاف منابع مالی است بیشتر از آنچه فکر کنید، اتفاق می افتد.


در پاسخ به ادعاها در مورد استفاده از سرمایه ها، Steve Nardizzi، مدیر اجرایی ارشد WWP می گوید: «من به شرکت هایی مانند Starbucks نگاهی می اندازم. این مدل است… شما به شرکت هایی نگاه می کنید که کارشان را به درستی انجام می دهند، با مشتری ها رفتار خوبی دارند، خدمات و محصولات زیاد ارائه می دهند و در نهایت یک نام تجاری را برای پشتیبانی از همه آنها توسعه می دهند.» هرچند که به راحتی این امر صورت نمی گیرد.


شرکت Starbucks یک تجارت عمومی است برای رسیدن به سود. WWP یک سازمان غیره انتفاعی است و از قوانین متفاوتی پیروی می کند. آنچه WWP باید انجام بدهد و آنچه که یک مدیر خوب بحران ارتباطات ممکن است به آنها پیشنهاد کند این است که به عموم نشان دهند که کارکنان آنها چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند و ارزش کارشان چقدر است. اگر توضیح دهد هدف از پیشنهاد کنفرانس ها در مناطق خارجی به کارمندان آموزش دیدن یا شاید اندکی استراحت است؛ به آنها کمک خواهد کرد تا آمادگی بیشتری به دست آورند و قادر باشند که امور مربوط به مؤسسه WWP را روزانه بهتر انجام دهند و مردم از آن قدردانی خواهند کرد. ما همگی درک می کنیم که افراد یک شرکت، کارکنان – ستون تمام امور هستند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.