Take a fresh look at your lifestyle.

بیلبوردی که هوا را تصفیه می کند


بیلبوردی که هوا را تصفیه می کند

تویوتا برای تبلیغ مدل هیدروژنی میرای در بازارهای منتخب کالیفرنیا که خروجی پیشرانه‌اش تنها «بخار آب» است ، از یک تکنولوژی جدید استفاده کرد .
به گزارش پایگاه خبری محیطی ، شرکت تویوتا بیلبوردهایی را با تکنولوژی زیست‌محیطی در بازارهای لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو نصب کرده است که این تابلوهای تبلیغاتی هوای اطراف را تصفیه می کنند .
بر اساس این گزارش این تابلوهای تبلیغاتی خاص توسط گروهی با عنوان PURETi توسعه داده شده و در آن از یک وینیل با پوشش تیتانیوم دی‌اکسید برای تصفیه هوای اطراف استفاده شده است که وقتی اکسیژن با این کاتالیست  تحریک‌شده ، واکنش نشان می‌دهد و نیتروژن دی‌اکسید به نیترات تبدیل شده و از هوا خارج می‌شود . این سیستم تصویه هوا تنها نیاز به نور ، رطوبت و جریان هوا بر روی پوشش تیتانیوم دی‌اکسید دارد.
مارک انگلاکوس (Mark Angelacos) ، مدیر ارشد تکنولوژی پیشرفته تویوتا موتور آمریکای شمالی در این زمینه می‌گوید : تویوتا همیشه به دنبال تکنولوژی‌های جدید زیست‌محیطی برای کاربرد در تمام‌ زمینه‌ها است .
وی ادامه داد : وقتی Clear Channel Outdoor Americas این فرصت را برای ما فراهم کرد ، ما آن را به عنوان گزینه مناسب درنظر گرفتیم . این تبلیغات جدید ، حاوی پیام « وسیله نقلیه‌ی تغییر » از طرف تویوتا میرای است که ضمناً تعهد آن را نیز نسبت به این پیام نشان می‌دهد .
این مدیر افزود : این کارزار تبلیغاتی محیط زیستی تویوتا میرای با همکاری CCOA، شامل ۳۷ بیلبورد در بازارهای لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو می‌شود و از ۳ آوریل تا ۲۸ می ادامه خواهد داشت .
به گفته تویوتا ، این تابلوها در مجموع سطحی برابر ۲,۳۱۸ مترمربع را تشکیل می‌دهند که می‌تواند اکسیدهای نیتروژن ۵۲۸۵ وسیله نقلیه را در طول یک ماه پوشش دهد. اکسیدهای نیتروژن موادی هستند که می‌تواند زمینه‌ساز باران‌های اسیدی و مه‌دود شوند.
جن لیهان (Gene Leehan)، معاون و ریاست منطقه‌ای CCOA در این زمینه می‌گوید : خوشحالیم که به مشتریانی مانند «تویوتا» که نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت می‌کنند، یک گزینه وینیل زیست‌محیطی برای تبلیغات رسانه‌ای خارج از خانه (OOH) ارائه می‌کنیم.
این معاون در پایان با بیان اینکه ایالات متحده اولین مکانی در دنیا خواهد بود که از این تکنولوژی به صورت OOH استفاده می‌کند ، تصریح کرد : ما درصدد هستیم که این نوع طراحی را برای سایر تبلیغ‌دهندگان با ذهنیت‌های مشابه انجام دهیم .

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.