Take a fresh look at your lifestyle.

هنر فرصت و نقش روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) استراتژی سنتی در حالی بر یک شرکت متمرکز است که تلاش می‌کند تا موقعیت شرکت را به رهبر هزینه بودن، متفاوت بودن یا تمرکز بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط یا چیزی شبیه این تبدیل کند، اما ارزان‌تر یا متفاوت بودن به تنهایی چندان برای موفقیت کافی نخواهند بود. کتاب «هنر فرصت» در حالی یک حالت کارآفرینانه ایجاد می‌کند که تلاش می‌کند تا شرکت‌ شما را به سوی چشم‌اندازی هدایت کند که شامل ایجاد ارزش برای مشتری، شرکت و اکوسیستم کسب‌وکار می‌شود.

 

تنها از طریق ایجاد ارزش برای جمع کثیری از ذی‌نفعان، شرکت شما توانایی موفق شدن خواهد داشت. خلق ارزش با چیزی بیش از ارائه ساده یک محصول ارزان و متفاوت به‌دست می‌آید تا محصولات، خدمات، کل تجربه مشتری، مدل کسب‌وکار و مدل درآمدتان را دربر داشته باشد. با توصیف تفاوت‌ها، بیایید نگرش «هنر‌فرصت» را برای طراحی استراتژی شما آزمون کنیم.

 

این کتاب یک چشم‌انداز نو برای نگاه به سه ناحیه ارائه می‌دهد:
کجا وارد بازی شویم: فرصت خود را بیابید
اینکه کجا وارد بازی شویم در مورد یافتن فرصت‌های جدید رشد است. به‌جای تمرکز بر صنایع، بازارها و رقبا، ما بر مشتریان، غیرمشتری‌ها، نیازهای آنها، تجربه مشتری، موانع مصرف یا موانع تجربه رضایت‌بخش مشتری تمرکز می‌کنیم.


چگونه بازی کنیم: در استراتژی‌ خود مهارت یابید
اینکه چگونه بازی کنیم مهارت یافتن در استراتژی و طراحی کسب‌وکار برای تصرف این فرصت‌ها است. تعریف چگونگی ایفای نقش نیاز به مهارت یافتن در موارد زیر دارد:
ارائه: ترکیب منحصربه‌فردی از محصولات، خدمات و تجربیات مشتری.
مدل کسب‌وکار: مجموعه ضروری از فعالیت‌ها برای ایجاد و ارسال ارائه شما در یک زنجیره تعیین‌شده از این فعالیت‌ها، به‌کارگیری مهارت‌ها، توانمندی‌های مورد نیاز برای انجام آن و شناسایی کسانی که این توانمندی‌ها را فراهم می‌کنند به علاوه چگونگی کار شما با شرکای خود.


چگونه برنده شویم: ارزش خلق کنید
به‌جای اینکه به‌طور ساده تمایز هزینه و قیمت‌گذاری یا محصول/ خدمات را آدرس‌دهی کنیم، بر ایجاد سه نوع ارزش تمرکز می‌کنیم:
۱٫ ارزش مشتری: با رفع موانع مصرف و موانع رضایتمندی، نیازهای مشتری‌تان را بهتر از هر کس دیگر تامین کنید.
۲٫ ارزش شرکت: مهارت در یک استراتژی که ارزش را برای شرکت‌تان به‌منظور ایجاد فرصت‌های بیشتر و منافع عملکردی و مالی ایجاد خواهد کرد.
۳٫ ارزش اکوسیستم: ایجاد ارزش استراتژیک، عملکردی و مالی برای شرکا و اکوسیستم بزرگ‌تری که شرکت‌تان در آن قرار دارد و بر آن تکیه می‌کند.
 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.