Take a fresh look at your lifestyle.

شکل های موفق روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) روابط عمومی نقش مهمی در همه جنبه های فردی، بین فردی، روابط اجتماعی و سازمانی بازی می کند. امروزه روابط عمومی، حرفه ای محترم و باارزش است.


روابط عمومی، حرفه ای با درگیری مداوم است. این حرفه به کارگزارانی نیازمند است که با تمرکز مداوم خود را با پیشرفت ها و نظرات جدید بروز نگه دارند. موسسات معتبر فعال در زمینه آموزش آکادمیک، شروعی مناسب برای کارشناسان روابط عمومی فراهم می کنند با این حال هر چه فرد در این شغل رشد کند، باید با آخرین رویدادها در ارتباطات در تماس بوده و از آنها مطلع شود. (بارت د ریس، رییس انجمن بین المللی روابط عمومی)


در این جا هشت شکل موفق روابط عمومی برای یادگیری وجود دارد:
 

پرورش شخصیت
انسان بودن به فرد ظرفیتی نامحدود برای ترکیب ایده ها و موقعیت ها در زمان کوتاه می دهد. بنابراین، مهم است که شخصیت هایی را برای داستان خود بپرورانید. انتخاب شخصیت هایی که بینندگان می توانند با چیزی آن را شبیه بدانند و بتوانند آن نقش را به طور مطلوب بازی کنند.

 

باید جنبه های جهانی در آنها وجود داشته باشد. افرادی که نمونه هستند، انتظاری ندارند. از داستان های کوتاه برای بیان عنوان های کوتاه استفاده کنید. (دیوید برییانیان، خوزه کارلوس کاستانو، سرژیو کارو و ارنستو ویلالبا)

 

رهبری و هدایت فکری
رهبری فکری، روند بازاریابی جدیدتری است که رهبران تجاری و شرکت ها خودشان را در موقعیت راهنما در نظر می گیرند و این چارچوب مهمی برای تاکتیک ها و کمپین های روابط عمومی است.


بنابراین، قبل از اینکه رهبران شروع به ترویج تصویرها و پیام های شرکت شان کنند، آنها نیاز دارند که محتوای اساسی حول برندشان را کنترل کنند. با تمرکز بر هدایت فکری، خودتان و مخاطبین شما در احاطه نوع درستی از محتوا قرار می گیرند، محتوایی که ارزشمند، قابل آموزش و متعهد است. همچنان که رهبری فکری محبوب تر می شود (به عنوان پایه استراتژی های روابط عمومی های موفق)، سازمان ها نیاز خواهند داشت تا بودجه خود را تنظیم کرده و اجازه توسعه بیشتر هدایت فکری و اعمال آن را بدهند.


سودآوری

سودآوری معادل مالی نتیجه‌ نهایی است و گامی حیاتی در شکل موفق روابط عمومی است. شنوندگان و خوانندگان باید به وضوح آگاه باشند که می‌توانند از تاثیر شما سود ببرند. اگر هدف رسانه‌ای شما افزایش پایه‌ مشتری است، یکی از بهترین شیوه‌های وقوع آن پیشنهاد یک هدیه به مخاطب‌تان است.

 

برنامه ریزی

بررسی و شناخت عقاید، نظرات، خواسته ها و گرایشهای افراد و گروهها در مورد مسایل مربوط به سازمان یکی از وظایف روابط عمومی می باشد. دست یابی به این اطلاعات از طرق کارشناسی موجب خواهد تا روابط عمومی با استفاده بهینه از امکانات موجود و با هزینه معقول بتواند به اهداف خود نایل آید. لذا عدم برنامه ریزی و بهره گیری از روش آزمون و خطا علاوه بر اتلاف منابع، یا راه به بیراهه خواهد برد و یا به بهره وری اندکی از برنامه با صرف هزینه های گزاف منجر خواهد شد که در هر دو صورت روابط عمومی مورد سؤال و مؤاخذه قرار خواهد گرفت.

 

حال آنکه اگر اقدام روابط عمومی با برنامه ریزی صحیح و روشنی انجام شود نتیجه کار هر چه باشد بازتاب منفی آن بر عملکرد روابط عمومی در حد صفر یا نزدیک آن خواهد بود. ناگفته نماند که این برنامه ریزی باید به شیوه ای درست و سنجیده و براساس اصول و معیارهای معین انجام شود.
 
 اصولاً برنامه ریزی را می توان ارابه مند و راهکار مشخص، سنجیده و دقیق، در مدت زمان معین، با امکانات مشخص و به منظور دست یابی به اهدافی از پیش طراحی شده تعریف کرد.

 

خوانندگان را به اقدام کردن (عمل کردن) متقاعد کنید

 روابط عمومی بهترین تلاش خود را صرف آگاهی دادن می کند، اما در زمینه تسعیر تولید خوب یا مفید نیست.


مسئولیت اصلی روابط عمومی، روش اداره تسعیر و یا تبدیل کردن نیست بلکه بهترین کار را، زمانی که با بازاریابی های دیگر در تعامل است، انجام می دهد. زمان بندی کردن پیشرفت تان متناسب با تبلیغات، یک راه عالی برای اهرم تلاش و افزایش نتایج است.

 

به همین ترتیب، ترکیب قدرت بازاریابی محتوا با روابط عمومی، راه اثبات شده دیگری، برای به دست آوردن چشم اندازی جهت اقدام کردن (عمل کردن) است. نتایج تحقیق یا یک داده نمایی (اینفوگراف) همه را می توان از طریق روابط عمومی ترویج شان کرد که پس از آن به شکل قیف (دودکش) تبدیل شده به شکل یک تولید سرب (تولید رهنمود یا رهنمود سازی) می شوند.


گام برداشتن به سمت ایده های نو
نوآوری یکی از عناصر مورد توجه روابط عمومی در سال های آینده خواهد بود. سازمان هایی که خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه در کارشان محسوب می شود، هیچ گاه به گذشته رضایت نداده و همواره با بهره گیری از ساز و کارهای خلاقانه، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می دانند.
آنان به ایده های نو احترام می گذارند و با رغبت و حساسیت آنها را دنبال می کنند. یکی از واحدهای هر سازمان پویا، روابط عمومی آن سازمان است و اگر این واحد، برخوردار از پویایی و خلاقیت باشد می تواند تحرک و نشاط را به تمامی سازمان منتقل سازد. اصولا نوآوری در کارها و برنامه های روابط عمومی فعال یکی از مولفه های اصلی به شمار می رود. با جهانی که هر لحظه در حال تغییر است روابط عمومی ها ناچارند به سمت ایده های نو گام بردارند.

پیشنهاد، پیشنهاد، پیشنهاد
 یکی از دشوارترین جنبه‌های شکل موفق روابط عمومی تبدیل یک رابطه‌ ”یک‌شبه “ به رابطه‌ای درگیرکننده برای تمام عمر است. این را به شانس واگذار نکنید! کمک کنید شنوندگان بفهمند می‌خواهید با آنها رابطه بسازید. با پیشنهاد در تماس ماندن، به وضوح و خلاصه از شوق‌تان برای تاثیرگذاری بر زندگی‌شان بگویید.

 

 در دنیای روابط عمومی، ممکن است بگویید، ” از این که در خدمت شما و شنوندگان/ خوانندگان/ ببینندگان‌تان بودم لذت بردم. اگر مایلید بیش‌تر بیاموزید، می‌توانید با من در (تماس سریع) یا حتی بهتر از آن، از طریق میزبان تماس بگیرید، چرا شنوندگان/ خوانندگان/ ببینندگان‌تان را دعوت نمی‌کنیم سوالات و نظرات‌شان را در وب‌گاه شما وارد کنند تا بتوانیم بحث را ادامه دهیم؟ “ این پشنهاد مخاطب را در دنیای میزبان‌تان نگه می‌دارد، او را با مخاطب درگیرتر می‌کند و همزمان باعث رشد رابطه‌ شما با میزبان و مخاطب نیز می‌شود.

 

کارگزاران روابط عمومی به سادگی باید شناسایی کنند که جهان به سرعت در حال تغییر است. برندهایی که چشم به تعامل معناداری با مشتریان شان دارند باید حرکتی فراتر از محدودیت های قیمتی و ترویجی انجام دهند. پیشنهاد باید به عنوان بخشی اصیل در ارتباطات بازاریابی وارد شود و نیاز به حمایت شدن توسط تحلیل دقیق بر روی تجربه مشتریان در چارچوب هر نقطه قابل لمس وجود دارد.

چند رسانه ای و داستانسرایی
شما باید در گام های اول اهداف خود را شناسایی کنید. در پایان روز، فراتر از تکنولوژی و ابزاری که استفاده می کنید، باید به دنبال روایت داستان یا رویدادی باشید که در آن قرار دارید. باید بگویید که ما اینجا هستیم که داستان و روایتی را از یک رویداد نقل کنیم. رویکرد شما در نقل داستان باید با انصاف و صداقت همراه باشد. به ویژه در شرایطی که روابط عمومی ها در مضان اتهام برای اغراق و بزرگنمایی هستند. بگذارید داستان شما آنطور که دیکته شده بیان شود. واقعیت در بسیاری از مواقع با آنچه ما به آن علاقه داریم یا چیزی که شب گذشته به آن فکر کرده ایم تفاوت دارد و اجازه دهید واقعیات خودشان را نشان دهند. (دیوید برییانیان، خوزه کارلوس کاستانو، سرژیو کارو و ارنستو ویلالبا

 

داستان سرایی بصری: توانایی گفتن یک داستان فریبنده از طرف یک مشتری، و به طور موثر فروش داستان برای ترویج مشتری، یک قدرت تعریف روابط عمومی جامد باقی می ماند. امروز حتی نیاز بیشتری را در آغوش داستان سرایی وجود دارد؛ تصویری و به راحتی قابل هضم داستان سرایی. محتوای نیاز به استراتژیک و اهرم عناصر بصری به منظور طریق درهم و برهمی را کاهش دهد.

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.