Take a fresh look at your lifestyle.

ایده را معطل نگذاریم // بهترین راه حفاظت از یک ایده، اجرای آن است // دیدگاه صادق میر درباره خلق ایده و اکران تمام طرح های ضربتی سال ۹۵ او

مطلبی به قلم صادق میر:

فلانی این ایده را از من دزدیده.

این ایده را سال ها قبل در ذهنم داشتم .

ای کاش خودم فرصت داشتم و اجرا میکردم.

شاید بارها این جملات را گفته ایم و شنیده ایم و بعد افسوس فرصت ازدست‌رفته را خورده‌ایم. چاره کار این است که اگر خودتان دستی در اجرا دارید، بدون معطلی ایده را با هر کم و کاستی در لحظه اجرا کنید یا اگر اجرایتان به اندازه ایده پردازی‌تان قوی نیست، فارغ از هرگونه دلهره که سرانجام اثر به پای که نوشته شود، ایده  را به دست طراحی زبردست بسپارید تا با اجرای خوب، ایده خوب شما را تکمیل کند. فراموش نکنید که پشت هر ایده‌ای، هزاران ایده دیگر پنهان است؛ آن‌ها وقتی ظاهر می‎شوند که ایده اول اجرا شود و امتحان خود را پس دهد.

بهترین راه حفاظت از یک ایده، اجرای آن است

همیشه به یاد داشته باشید که ایده شما به ذهن ده ها نفر دیگر هم خطور کرده و اگر توسط شما به انجام نرسد، مطمئناً پس از مدتی شاهد اجرای آن توسط دیگران خواهید بود. برنده کسی است که ایده را به هر نحوی، زودتر عملی کند.

حتی اگر دلهره این را دارید که ایده تان به سرقت برود، بهترین کار این است که خودتان قبل از همه دست به کار شوید.

همیشه اولین ها بیشتر دیده می شوند

دنیای امروز آبستن حوادث است، گسترش رسانه های مجازی و سرعت انتشار شگفت انگیزشان این فرصت را می‌دهد که در یک چشم به‌هم زدن، میلیون‌ها نفر را در معرض پیام خود قرار دهید. در این میان، اولین و سریع‌ترین‌ها بیشترین مخاطب را صید می‌کنن و باقی رسانه‌ها، به پیام آنها ارجاع می‌دهند.

ضعیف‌ترین طرح‌ها از نظر ایده و اجرا، وقتی اولین باشند، بیشترین مخاطب را پیدا می‌کنند تا جایی که ناب‌ترین ایده‌ها با بهترین اجراها که با تاخیر بسیار کم منتشر شده اند، اقبال اولین پیام را نداشته اند.

هیچ ایده ای از ابتدا کامل نیست

حتی به علت ترس از اهرم‌های نظارتی و قانونی، انتقاد و توبیخ، در بیان ایده برای دیگران و اجرای آن تعلل نکنید؛ اتفاقا نقد با زیر ذره‌بین بردن ایده، آن را صیقل می‌دهد و کامل می‌کند. بدانید که؛حتی اگر ایده منتشر نشود، خود شما از خلق و بیرون آوردن آن از دنیای ذهنتان، لذت خواهید برد.

در پایان شما را دعوت میکنم به دیدن برخی از طرح هایم در  واکنش به اتفاقات سال ۹۵  که سعی کردم جزو اولین ها باشند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.