برندها برای جذب مشتری چه نکاتی را باید در نظر بگیرند؟
برندها برای جذب مشتری چه نکاتی را باید در نظر بگیرند؟
کسب و کار شما زمانی موفق و جاودان می شود که مشتری از محصولات یا خدمات تان استقبال کند. در هند، جمله ای از ماهاتما گاندی بر درب اکثر مغازه ها نوشته شده:
مهم ترین شخص کار تان، مشتری است. مشتری با دادن فرصت خدمت به او، بیشترین لطف را به شما می کند.
از این رو رفتارهایی که باعث راحتی و خوشایند مشتری می شوند را باید بیاموزید:
-
گفتن: «آیا می توانم به شما کمک کنم؟»
با لبخند از مشتری های تان استقبال و آنها را به فروشنده ی مورد نظرشان هدایت کنید. در صورت دریافت تماس از مشتری، با سلام و صبح بخیر و … شروع کنید. سپس ببینید که چه کمکی می توانید به او کنید؟
-
راهنمایی مشتری در خرید
ممکن است مشتری ها در خرید محصولی شک داشته باشند. اگر برندی که می خواهند را در اختیار ندارید می توانید برند دیگری را پیشنهاد دهید.
-
مدیریت شکایت مشتری
اگر مشتری از محصول یا خدمات شما راضی نیست یا تمایل دارد محصول را تعویض کند یا برگرداند، بدون هیچ سرزنش و شکایتی این کار را انجام دهید. به خاطر اشتباهی که کرده اید عذرخواهی و اگر اشتباه رخ داده شده به دلیل استفاده ی نادرست از محصول است او را هدایت کنید.
-
ایمیل زدن
بعد از هر خرید مشتری، برای تشکر به او ایمیل بزنید و محصولات جدید را نیز معرفی کنید. همچنین به سوالات مشتری به سرعت جواب دهید و او را منتظر نگذارید.
-
طراحی داخلی
مشتری ها از طراحی گرم و صمیمی مغازه خوششان می آید. البته منظور این نیست که از گران ترین دکور استفاده کنید بلکه با کمی خلاقیت می توانید دکورهای زیبایی طراحی کنید.
-
مکانی برای نشستن و استراحت
در برخی مکان ها مشتری به زمان بیشتری برای انتخاب نیاز دارد. اگر جایی برای نشستن آنها در نظر گرفته باشید احتمال خریدشان بیشتر می شود.
-
آموزش مشتری
مواردی را درباره ی برند یا محصول به مشتری بیاموزید که در جای دیگری نمی تواند آن را بیابد. مثلا اگر محصول شما غذایی است می توانید نکته ای راجع به نحوه ی بهتر پخت آن بگویید.
منبع : دیجیاتو
نظرات بسته شده است.