Take a fresh look at your lifestyle.

نیاز به برندسازی برای حضور ستاد تبریز در نمایشگاه های بین المللی ۲۰۱۸

نیاز به برندسازی برای حضور ستاد تبریز در نمایشگاه های بین المللی ۲۰۱۸

رئیس کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد تبریز ۲۰۱۸ از برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت حضور ستاد تبریز ۲۰۱۸ در کلیه نمایشگاه‌ها و کنگره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: این برنامه با هدف معرفی شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود.

حجت السلام احمد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد تبریز ۲۰۱۸ براساس مصوبه و ابلاغیه شورای سیاستگذاری تبریز ۲۰۱۸ به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز سپرده شده‌ است، گفت: در کنار معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مسئولان و فعالان استانی نیز در این کمیته عضو هستند.

وی در خصوص برنامه‌های کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل ستاد تبریز ۲۰۱۸ یاد آورشد: عقد تفاهم‌نامه با کلانشهرها جهت استفاده از فضای تبلیغی شهرها و همکاری لازم برای معرفی تبریز ۲۰۱۸ در سطح ملی و نیز مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهای بین المللی و استفاده از ظرفیت‌های فرودگاه شهید مدنی از برنامه‌های این کمیته است.

حمیدی از امضاء پیش نویس تفاهم نامه عقد خواهر خواندگی با شهر قونیه خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه براساس دستور شهردار تبریز و مصوبه شورای اسلامی دوره سوم منعقد می‌شود و انجام اقدامات مقدماتی برای برگزاری همایش شهرداران منطقه قفقاز و شهرهای خواهر خوانده تبریز از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در این راستا است.

حمیدی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای میزبانی تبریز از مسابقات ورزشی ملی و بین المللی، تدوین استراتژی جامع تبلیغات و همچنین برگزاری جشنواره فیلم‌نامه نویسی انیمیشن ویژه تبریز ۲۰۱۸ توسط حوزه هنری و با مشارکت شهرداری تبریز را در نظر داریم.

برندینگ

حمیدی افزود: فراخوان جذب شعار برای تبریز ۲۰۱۸ توسط روابط عمومی شهرداری تبریز از شهروندان، برگزاری جشنواره ‌های تبریزیم، عکس فیروزه، کارتون شهروندی و سمپزیوم مجسمه در سطح بین المللی با محوریت تبریز ۲۰۱۸ و نیز برگزاری‌هفته های فرهنگی توسط شهرداری تبریز در کشورهای مختلف از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

وی با بیان اینکه یکی از خلاء‌های موجود در شهر تبریز عدم تعریف برند واحد برای معرفی شهر است، یاد آورشد: در راستای برند سازی، با دانشگاه هنر اسلامی تبریز در زمینه طراحی جلسات متعددی برگزار و نیز مذاکراتی با کارگروه طراح برند شهری اصفهان به سرپرستی دکتر نمک‌دوست انجام گرفته ‌است.

وی ادامه داد: مذاکره با دکتر فضلی پور از اساتید موضوع برند و مولف دانشنامه ۴۰ جلدی کتاب برند است ضمن جلسه‌ای در تهران درباره نحوه همکاری، در ششمین جلسه کمیته از ایشان دعوت بعمل آمد و سخنرانی مبسوطی در خصوص برند شهری ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای مهم در معرفی و شناساندن تبریز ۲۰۱۸ ،استفاده از عناصر و مفهموم تبلیغات      است تاکید کرد: بر این اساس در کمیته ضمن بحث و بررسی‌های بعمل آمده مصوب گردید سند اولیه‌ای مبنی بر سند استراتژی تبلیغات تبریز ۲۰۱۸ با توجه به ماهیت شرح وظایف سازمانی هر یک از اعضاء و نحوه عملکرد و پرداخت به تبلیغ های محیطی – رسانه ای و . . .  بر اساس آن تدوین و اقدام شود.

رئیس کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد تبریز ۲۰۱۸   استفاده از انیمیشن در معرفی و تبلیغ یکی از موثرترین ابزارهای تولید فیلم و محتوی مولتی مدیا دانست و افزود: بر این اساس، مصوب شده تا جشنواره فیلم نامه نویسی انیمیشن تبریز ۲۰۱۸ با محوریت حوزه هنری و با مشارکت شهرداری تبریز برگزار شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های ورزشی استان، گفت: با توجه به استقبال شهروندان، در نظر داریم از پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی و پتانسیل ورزشکاران در امر معرفی تبریز ۲۰۱۸ استفاده کنیم، همچنین برای میزبانی تبریز از مسابقات ملی و بین المللی ‌نیز برنامه داریم.

حمیدی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری به شکل ملی و بین المللی را از دیگر برنامه‌های این کمیته عنوان کرد و افزود: بر این اساس کلیه جشنواره‌هایی که در طول سال جاری و آتی برگزار خواهند شد، باید به شکل ملی و بین المللی اجرا شوند. جشنواره‌هایی مانند کنگره بزرگداشت صائب تبریزی، مشروطیت، مجتهد تبریز، غدیر، تئاتر تبریزیم، عکس فیروزه، کارتون شهروندی و سمپوزیوم مجسمه در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های برگزار شده در تبریز و حضور موثر در نمایشگاه‌های فرهنگی، اقتصادی، تجاری، خدماتی در خارج از کشور ضروری است.

وی همچنین از تهیه کلیپ و بسته‌های فرهنگی گردشگری با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد.

منبع: ایسنا

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.