روانشناسی بازاریابی: ۶ اصل آشکار از رفتار انسان
روانشناسی یکی از بخشهای اصلی بازاریابی درونی است، روانشناسی درک این است که مردم چرا و چگونه فکر و عمل میکنند. محتوای شما چگونه میتواند قانعکننده باشد در صورتی که هیچ اطلاعی از مخاطبتان ندارید؟ چگونه میتوانید از طریق محتوا به مخاطبانتان برسید در صورتیکه نمیدانید آنها چه نوع محتوایی میخواهند.
درک برخی از اصول کلیدی در روانشناسی میتواند محتوای شما را از خوب به شگفتانگیز تبدیل کند، اگر شما این اصول را درک کنید و آن را به بافت بازاریابی خود اضافه کنید، احتمالا به مشتریان بیشتری دسترسی خواهید داشت.
بازاریابان هوشمند، ماهر و صادق از روانشناسی بازاریابی اخلاقی، قانونی استفاده میکنند و محترمانه در تلاش برای جذب و تعامل با مصرفکنندگان هستند. در ادامه ۶ مفهوم روانشناسی که در بازاریابی میتوانید از آن استفاده کنید آورده شده است.
۱) تقابل
تقابل مفهوم سادهای است. اگر کسی چیزی را برای شما انجام دهد، به طور طبیعی شما هم میخواهید تا به او کمک کنید. این رشوه دادن نیست. اگر شما بتوانید صادقانه عمل کنید فرد دیگر هم به طور طبیعی میخواهد به شما کمک کند. شما میتوانید از این روش در بازاریابی خود استفاده کنید. برای افزایش وفاداری مشتریان میتوانید چیزهایی را رایگان به او بدهید. با یک هدیه کوچک شما یک گام به مشتری نزدیکتر خواهید شد.
۲) تعهدات
تعهد یکی دیگر از مفاهیم روانشناسی است، مردم دوست ندارند وعدههای خود را بشکنند. اگر مردم به چیزی متعهد شدند، بسیار کمتر احتمال دارد که از قید آن تعهد آزاد شوند.
۳) افزایش اقتدار
اکثر مردم به طور طبیعی از چهرههای مقتدر اطاعت میکنند، هنگامی که یک شخص مقتدر را مشاهده میکنیم به احتمال زیاد به نظرات و پیشنهادات او به سادگی اعتماد میکنیم. شما میتوانید با برجسته کردن اطلاعات خود در کنار محتوای خودتان اقتدار خود را افزایش دهید.
۴) علاقه
اگر شما احساس مثبتی نسبت به یک شرکت یا یک فرد داشته باشید، به احتمال زیاد با آنها ارتباط برقرار کرده و از آنها خرید خواهید کرد. علاقه برای توسعهی برند شما حیاتی است. به خاطر داشته باشید که دوستداشتنی بودن به این معنی نیست که شما خوب باشید. شما فقط باید سعی کنید احساس مثبت در بین مردم نسبت به برند خود ایجاد کنید.
۵) تاثیر کلمه به کلمه
به طور کلی مردم ایدهی کلی مطالب را در ذهن نگه میدارند. در جهان امروز مردم به شدت به تیترها اهمیت میدهند، شما اثر کلمه به کلمه را در عنوان مطالب خود رعایت کنید. تیتر فقط چند کلمه است که نشان دهندهی خلاصهای کل نوشته شما است، پس عاقلانه آن را انتخاب کنید.
۶) خوشهبندی
مردم فضای محدودی در حافظه کوتاهمدت خود دارند. بسیاری از مردم تمایل به دستهبندی اطلاعات مشابه در یک گروه دارند. شما نیز مباحث مشابه را در یک گروه قرار دهید، به خصوص اگر در حال ایجاد لیستهای طولانی از محتوا هستید این باعث خواهد شد مطالب شما سادهتر اسکن شوئ و همواره در خاطر بماند.
نوشته روانشناسی بازاریابی: ۶ اصل آشکار از رفتار انسان اولین بار در مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش پدیدار شد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش
نظرات بسته شده است.