Take a fresh look at your lifestyle.

رویدادهای آذر ماه

0

آذر نهمین ماه هر سال خورشیدی و آخرین ماه فصل پاییز است که برج فلکی آن، کمان تعیین شده. در این ماه که مانند بقیه ماه‌های نیمه دوم سال خوردشیدی سی روزه است، جشن آذرگان برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به زرتشتی‌ها است. در ادامه به چندین تا از مهمترین رویدادهای آذر ماه می‌پردازیم و ایده‌هایی برای انجام فعالیت‌های رسانه‌ای در این روزها را عنوان خواهیم کرد:

– روز دوستی انسان با حیوانات – اول آذر

موضوع دفاع از حقوق حیوانات و کمک به آنها همیشه مهم بوده است و خیلی از کسب‌وکارها هستند که روی این موضوع همواره تمرکز دارند و به عنوان یک فعالیت مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی خود، فعالیت‌هایی را در این راستا انجام می‌دهند. اول آذر هم فرصت خوبی برای کسب‌وکارهایی است که قصد دارند روی این موضوع تمرکز کنند و خود را به عنوان حامی حیوانات مطرح کنند.

در این روز کسب‌وکارها می‌توانند کارمندان خود را تشویق کنند تا به پنهگاه‌های حیوانات رفته و به آنها کمک کنند. حاصل چنین فعالیتی، می‌تواند یک سری کار روابط عمومی و انعکاس در شبکه‌های اجتماعی باشد که خیلی روی دید مخاطبان کسب‌وکارها تاثیر خواهد گذاشت.

dog-and-human

– روز جهانی ایدز – یازدهم آذر

این روز جهانی همیشه مهم محسوب شده است و خیلی از برندهای بزرگ، برای کمک به سازمان‌هایی که روی درمان این بیماری و کمک به بیماران ایدز فعالیت می‌کنند، هزینه جمع آوری کرده‌اند و در نهایت کمک‌رسانی‌ای صورت گرفته که می‌تواند در آینده این بیماری تاثیر بگذارد.

اپل از کمپانی‌هایی است که درآمد حاصل از محصولات قرمز رنگ خود را به چنین ارگان‌هایی دفاع می‌کند و این کمپین ادامه‌دار آن، از موفق‌ترین کمپین‌های مسئولیت اجتماعی به حساب می‌آید.

hero

– روز حسابدار – پانزده آذر

این روز فرصت خوبی است که از تیم حسابداری شرکت خود قدردانی کنید و بابت زحماتشان، به آنها هدایایی اهدا کنید. آنها عضوهای مهمی از شرکت‌ها هستند که نبودشان خیلی روی منابع انسانی کسب‌وکارها تاثیر منفی می‌گذارد. به یاد داشته باشید که حتما در شبکه‌های اجتماعی، تقدیر از آنها را پوشش دهید.

accountant

– روز دانشجو – شانزده آذر

روز دانشجو از رویدادهای آذر ماه است که هر کسب‌وکاری می‌تواند برای آن برنامه‌ای داشته باشد؛ به خصوص آنهایی که استارتاپ هستند و کارمندان دانشجوی بسیاری دارند. کافیست که یک هدیه ساده خریداری کرده و روز آنها را هم در شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان پوشش دهید.

university_students

– شب یلدا – سی آذر

شب یلدا فرصت خوبی برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند یک پیشنهاد یا تخفیف ویژه به مشتریان‌شان بدهند. این جشن سنتی که سال‌هاست توسط مردم ایران برگزار می‌شود، بلندترین شب سال است و زمان بسیاری خوبی است که کمپین مربوط به آن را داشته باشید و کلی فعالیت رسانه‌ای برای آن انجام دهید. زیرا دقیقا در انتهای فصل پاییز قرار دارد و معمولا حراج‌های آخر فصل توسط برندها برنامه‌ریزی می‌شوند؛ چه بهتر که تحت عنوان شب یلدا این اتفاق رخ دهد.

shab-e-yalda-2015_turmericsaffron

بقیه رویدادهای آذر ماه را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید و برای آنها برنامه‌ریزی کنید:

taghvime-blogadd-azar

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ