Take a fresh look at your lifestyle.

ثروتمندترین مرد جهان کیست؟

0

اگر فکر می‌کنید بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان است اشتباه می‌کنید! آمانسیو اورتگا بنیان‌گذار شرکت پوشاک زارا Zara با ثروتی برابر ۷۷٫۸ تا ۷۹٫۵ میلیارد دلار آمریکا حالا ثروتمندترین مرد جهان است!
zara-clothing-fashion-brand
یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که باعث شده است تا این خبر سروصدای زیادی بکند خانواده فقیری است که آمانسیو در آن متولد شد و توانسته است تا اینجا صعود کند!
وی از سیزده‌سالگی مشغول کار شد و در ابتدا به‌عنوان پیک فعالیت می‌کرد. باربری و دستیار خیاطی از دیگر مشاغلی بود که او در آن دوران تجربه کرد.

در سال ۱۹۶۰ اورتگا به‌عنوان مدیر یک فروشگاه لباس انتخاب شد و این اتفاق نقطه عطفی در زندگی او بود. کار در فروشگاه موجب شد تا وی به هزینه ارسال پارچه و همین‌طور هزینه زیاد خرید لباس پی ببرد. به‌این‌ترتیب اورتگا به این ایده دست‌یافت که پارچه‌های ارزان را می‌خرید و در خانه با کمک همسرش به‌صورت دستی لباس می‌دوخت و به فروش می‌رساند. سود حاصل از این کار به‌اندازه‌ای بود که آمانسیو اورتگا با آن‌یک کارخانه تولید پوشاک راه‌اندازی نمود و پس از مدتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای زارا محصول تلاش‌ها و ایده‌های ناب او بود.

آمانسیو اورتگا که این روزها در شهر لاکرونا ساکن است، علاقه خاصی به ساده‌پوشی دارد و از کراوات زدن خوشش نمی‌آید و از دیده شدن در رسانه‌ها و مراکز عمومی نیز اجتناب می‌کند. همچنین شنیدنی است که اورتگا اعتقادی به تبلیغات ندارد و شرکت‌های او تنها ۳ درصد از درآمد خود را صرف تبلیغات می‌کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ