Take a fresh look at your lifestyle.

ایجاد یک تیم میان رشته ای

0

آیا می دانستید بسیاری از تحقیقات سال های گذشته به فقدان دانشمندان داده ای در کسب وکار اختصاص یافته است؟ بنابراین ممکن است این سوال در ذهن افراد به وجود بیاید که چه زمانی منابع انسانی به مهارت و توانایی می رسد. در اغلب موارد مشکل یافتن استعدادهای آماری و ریاضی نیست، بلکه مشکل ایجاد یک تیم میان رشته ای است.

در مراحل اولیه تحلیل، تیم نیازمند اعضای فنی است که با استفاده از فناوری اطلاعات، داده ها را جمع آوری کرده، بانک اطلاعاتی ایجاد کند و فرآیند گزارش را به موقع ارائه دهد. اما با پیشرفت فرآیند، تیم به صورت فزاینده ای تبدیل به بین رشته ای می شود و رابطه تنگاتنگی با دیگر تیم های تحلیلی، همچنین با ارائه دهندگان داده های خارجی و تیم اجرایی در شرکت پیدا می کند. این امر در بسیاری مواقع تا انجام تحلیل کسب وکار توسط یک متخصص ریاضی یا آمار و افرادی که می دانند چگونه داده ها را به شکل قابل درک ارائه دهند، گسترش می یابد.

موانع ارتباطی می تواند تاثیر تیم ها را کاهش دهد و تنها در مواردی که تیم دارای ساختار بسیار قوی باشد، بی تاثیر خواهد بود. همچنین وجود ابزار به تنهایی کافی نیست. با وجود اینکه عموما ابزار تجزیه و تحلیل منابع انسانی با کیفیت بالا، از منابع شرکت به دست می آید، اما بسیاری از شرکت ها از ارائه گزارش قاصرند. درحالی که ابزار خوب دارای اهمیت است، بزرگ ترین موانع شرکت ها غالبا عبارت است از عدم بردباری، فرآیند، مهارت و سازماندهی ناکافی.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ