Take a fresh look at your lifestyle.

شبکه اجتماعی اینستاگرام چطور می‌تواند ابزاری برای برندها باشد؟

0

حقایقی در مورد شبکه اجتماعی اینستاگرام:
این روزها اینستاگرام به‌عنوان یک شبکه اجتماعی باقابلیت اشتراک عکس و فیلم بسیار محبوب است. بر اساس آمار ژوئن ۲۰۱۶، اینستاگرام ماهانه، بیش از ۵۰۰ میلیون صفحه‌ی فعال دارد. این تعداد در سپتامبر ۲۰۱۵ ، ۴۰۰میلیون نفر بوده که نشان‌دهنده رشد اینستاگرام بدون هیچ‌گونه افت در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه است و به نظر می‌رسد این شبکه به این زودی‌ها قرار نیست از جرگه شبکه‌های اجتماعی محبوب خارج شود . تا آوریل ، ۲۰۱۶ ، سی میلیارد عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌شده است و روزانه ۸۰ میلیون عکس منتشر و در هر ثانیه ۸۵۰۰ لایک و ۱۰۰۰ کامنت گذاشته می‌شود.
شبکه اجتماعی اینستاگرام با اضافه کردن امکان ویدیو تا یک دقیقه، به برندها کمک بزرگی کرد که راه تازه‌ای برای ارتباط با فالوئرها ایجاد کنند.این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که بر اساس تحقیقات ویدیوها دو برابر عکس‌ها موجب درگیری ذهنی می‌شوند و استفاده هوشمندانه از این ابزار کمک شایانی به ارتقا برند می‌کند.
آیا اینستاگرام شبکه‌ای زنانه است ؟
در سال ۲۰۱۲ ، ۷۰ درصد صاحبان پیج ها ، زن بودند و اینستاگرام شبکه اجتماعی زنانه محسوب می‌شد ولی بر طبق آمار ژوئن ۲۰۱۶ صاحبان پیج ها ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد هستند و دیگر نمی‌توان به اینستاگرام لقب شبکه زنانه اطلاق کرد.

آیا برند من می‌تواند در اینستاگرام حضور داشته باشد؟
اینستاگرام برای برندهایی که قابلیت نمایش و به تصویر کشاندن تصاویر محصولات خود را دارند نظیر کمپانی‌های طراحی مد و برندهای لوکس بهترین است ، ولی این به این معنی نیست که بقیه برندها نتوانند از اینستاگرام استفاده مطلوب را ببرند. به‌عنوان‌مثال اینتل سعی می‌کند که جنبه‌های خلاقانه تکنولوژی خود را با عکس‌های حرفه‌ای نشان بدهد. امریکن اکسپرس نیز در اقدامی مشابه فرصت‌هایی که خدماتش برای مشتریان فراهم می‌کند را با پست کردن عکس‌هایی در مورد سبک زندگی مشتریانش و نحوه‌ی استفاده آن‌ها از خدماتش نشان می‌دهد و برند خود را از این راه ارتقا می‌دهد.

چگونه در شبکه اجتماعی اینستاگرام بهتر دیده شوم:

• قسمت انسانی برند خود را به مردم نشان دهید. برای این کار پشت‌صحنه کارهایتان را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. عکس‌هایی از دفتر شرکت ، کارکنان و مشتریان ، جشن‌های درون‌سازمانی و … باعث می‌شود که جنبه انسانی برند دیده شود و مردم بتوانند بهتر با برند ارتباط برقرار کنند.
• محصولات خود را آشکار تبلیغ نکنید. مخاطبان اینستاگرام باهوش هستند و دوست ندارند از یک فضای مجازی استفاده کاملاً تجاری شود. سعی کنید به‌صورت غیرمستقیم مردم را به استفاده از محصول یا خدمت خود ترغیب کنید به‌عنوان‌مثال سعی کنید استفاده از محصولات خود را در زندگی روزمره مردم نشان دهید ،خدمت یا محصولتان را به سبکی از زندگی نظیر زندگی جوانانه، زندگی ماجراجویی، زندگی راحت و …. مربوط کنید.
• به‌صورت مرتب پست بگذارید. بدترین استراتژی در اینستاگرام، این است که در فواصل نامنظم پست بگذارید. علاوه بر انتشار مطالبی نظیر راهنمای استفاده از محصول، تأثیر محصول در زندگی مردم، پست‌های مربوط به حوادث و اتفاقات جاری، مناسبت‌های تقویمی و مذهبی، شروع فصل‌ها و … نیز برای اینستاگرام مناسب هستند.
• از انتشار تعداد زیادی مطلب در روز پرهیز کنید. در این حالت شما در صفحه home فالوئرهایتان بیش‌ازحد حضور دارید و این حضور زیاده از حد ممکن است موجبات ناراحتی و کلافگی مخاطبانتان را فراهم کند و چه‌بسا که پیج شما را آنفالو کنند.
• به‌جای اینکه فقط خودتان عکس و فیلم تهیه کنید، از مشتریانتان بخواهید عکس‌هایی که نشان می‌دهد چطور از محصول شما استفاده می‌کنند را برای شما بفرستند یا در صفحه خود منتشر کنند و شما را در عکس خود تگ کنند.
• از عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت بالا و حرفه‌ای استفاده کنید. تا آنجا که امکان دارد عکس‌ها و فیلم‌ها باید حرفه‌ای، هنری و خلاقانه باشند. به کادربندی عکس‌ها به‌شدت توجه کنید و از استفاده از فیلم‌های باکیفیت بسیار پایین و عکس‌های تار به‌شدت پرهیز کنید.

چطور هشتگ بگذارم:
how-hashtags-work-twitter-facebook-instagram
 هشتگ رسمی خود را بالای صفحه بگذارید تا طرفداران شما بدانند که چگونه شما را تگ کنند.
 یک هشتگ اختصاصی برای فعالیت‌های ترفیعی یا کمپین‌های خود طراحی کنید. در طراحی هشتگ بسیار دقیق باشید. از هشتگهای بسیار عمومی نظیر#تعطیلات استفاده نکنید. این هشتگ ها موجب می‌شود که در زمان جستجوی عکس‌های هشتگ، عکس‌های بی‌ربط به برند شما نیز در نتایج دیده شوند. از هشتگهای دارای معنای دوپهلو (درصورتی‌که عمدی نباشند) و هشتگهایی که بشود طور دیگری خواند، بپرهیزید.
 از تعداد زیادی هشتگ برای یک پست استفاده نکنید.

چطور به کامنت ها جواب دهم:

• همیشه تا آنجا که امکان دارد به فالوئرها جواب دهید و کامنتی را بی‌پاسخ نگذارید.
• اگر مردم کامنت گذاشتند وارد بحث آن‌ها شوید و با طرفدارانتان ارتباط برقرار کنید. این کار باعث می‌شود برند شما ، یک برند مردمی و علاقه‌مند به شنیدن نظرات و انتقادها دیده شود.
• سؤالات جدی را برای مدت طولانی بی‌جواب نگذارید.
• در جواب دادن به کامنت های منفی از لحن رسمی استفاده کنید.
• با کامنت منفی به‌سرعت برخورد کنید. از پدیده دومینوی کامنت منفی جلوگیری کنید و قبل از اینکه یک سلسله کامنتهای منفی شروع شود به آن پایان دهید. حتی اگر لازم است کامنت منفی را پاک کنید.

نویسنده میهمان: نیلوفر احمدی

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ