Take a fresh look at your lifestyle.

تلاش آژانس ها برای رفع تبعیض جنسیتی در گوگل

0

اگر کلمه «CEO» را در بخش تصاویر گوگل سرچ کنید، عکس های مورد مشاهده شما در ۱۰۰ نتیجه نخست، چهره های مردان احتمالا موفق خواهد بود، با دو یا سه مورد استثنا که یکی از آنها، مدیرعامل (DEO)  باربی است.

پژوهشی که در سال ۲۰۱۵ در CNNMoney صورت گرفت، به این نتیجه دست یافت که ۱۴٫۲درصد از مشاغل مدیریتی در SP 500 برعهده زنان است و طبق تحقیقات مؤسسه غیر انتفاعی Catalyst، تنها ۴درصد از کمپانی های مطرح به دست زنان اداره می شود.

متخصصان سه کمپانی مشتاق برای تغییر روندی که گوگل درمورد CEO در ارائه تصاویر منتج از این جست وجو درپیش گرفته است، دست به کار شده اند. آنها با استفاده از The Barn، برنامه کارورزی BBH، در تلاشند تا این واقعیت را با کمک جادوی سئو تغییر دهند.

براندن هالیدی، کپی رایتر این طرح می گوید: «ایده این پروژه از جنجالی با نام the Three Black Teenagers  گرفته  شده  است، ویدئویی که در آن یک کاربر Vine برای پیدا کردن تصاویر زندانی ها، «سه نوجوان سیاهپوست» و برای یافتن تصاویری آماده از خوشحالی، «سه نوجوان سفیدپوست» را جست وجو می کند.

هالیدی در مقام کارگردان هنری، شینا لی و جاش کارناهان در مقام استراتژیست، آغاز به پروراندن راهی کرده اند که از طریق آن بتوانند به گوگل برای توجه کردن به نتایج جست وجوهایش فشار آورند و فضایی کافی برای نمایش زنانی که در حوزه مدیریت برتری دارند، ایجاد کند.

این متخصصان با وب سایت MoreWomenCEOs. com، هشتگ #ItsaJobNotaGender، صفحاتی در شبکه های اجتماعی مختلف و ویدئویی که به دست تیمی در داخل آژانس تولید شده است، ظاهر شده اند و کار خود را آغاز کرده اند.

حالا ببینیم برنامه آنها چیست. آنها قصد دارند حامیانی پیدا کنند که عکس های چهارقسمتی متشکل از برترین و ستایش شده ترین مجریان زن را به اشتراک بگذارند. این زنان عبارتند از اورسولا برنز (مدیرعامل Xerox)، مگ ویتمن(مدیرعامل Hewlett Packard)، ایندرا کریشنامورتی نویی (مدیرعامل PepsiCo) و مری تی. بارا (مدیرعامل General Motors).

لی می گوید: «برنامه ما این نیست که دادخواستی علیه گوگل ایجاد و از این طریق، آن را مجبور به تغییر کنیم بلکه می خواهیم مردم را با خود همراه سازیم تا با اشتراک گذاشتن این قضیه، بتوانیم بهترین نتیجه را به دست آوریم.»

هالیدی می گوید: «ما هنوز اول راه هستیم. ما با گروه های کوچک تری که می توانند تأثیرات بزرگ تری داشته باشند، آغاز می کنیم.»

Percent Conference، سه پروژه را در صفحه توییتر خود تأیید کرده است. به طور کلی این گروه کم کم و با این اطمینان که در صفحه شخصیت های مهمی چون تیم کوک، اندرسون کوپر و بی. بانین باف از این پروژه یاد می شود، در حال نزدیک شدن به اهداف خود است.

پس چرا تصاویر حاصل از جست وجوی CEO در گوگل به طرز ناامیدکننده ای مشابه یکدیگر و همگی مذکرند؟

هالیدی می گوید: «بخش بزرگی از این اتفاق ناشی از الگوریتم گوگل است. ما با یک مدرس موتورهای جست وجو کار کرده ایم، کسی که به ما در راه اندازی این کمپین کمک کرد. ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به بهترین نتیجه می کنیم، برای اصلاح الگوریتم پنهانی که نتایج را تحت تأثیر خود قرار می دهد.»

با تمام این تفاسیر، گروه تصریح می کند که گوگل را تنها مسئول این اتفاق نمی داند. لی می گوید: «با استفاده از گوگل می توان متوجه شد که گوگل، آیینه تمام نمایی است از آنچه مردم فکر می کنند. ما تنها برای این تلاش می کنیم که مطمئن شویم بازنمایی عادلانه ای وجود دارد چرا که با بسیاری از مدیران عاملی که موقعیت های باورنکردنی دارند، ارتباط برقرار کردیم و متوجه شدیم هیچ گاه کسی از آنها سخنی به میان نمی آورد.»

شاید گوگل همیشه پذیرای خوبی برای همکاری در پروژه های اینچنینی نباشد، اما علاقه ای که از بیرون از آن وجود داشته باشد، برای شروع به آگاهی دادن در این رابطه کافی است. از این طریق می توان افراد بیشتری را نسبت به آن آگاه کرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ