Take a fresh look at your lifestyle.

گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

0


بمناسبت روز خبرنگار و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ، گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان برگزار شد.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از پانا از آذربایجان شرقی، گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی  به همراه کارگاه آموزشی و تخصصی خبرنویسی ویژه‌ کارشناسان روابط عمومی و رابطان خبری آموزش و پرورش استان صبح امروز در تبریز برگزار شد .

جعفر پاشایی در این گردهمایی ضمن گرامی داشت  روز خبرنگار از روابط عمومی به عنوان قلب تپنده و آیینه‌ تمام نمای سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی یاد کرد و افزود: یکی از وظایف اساسی و مهم روابط عمومی، تهیه و انعکاس به هنگام اخبار و رویدادها است تا از این طریق ضمن فرهنگ سازی و انتقال اهداف و برنامه‌های دستگاه مربوط، مخاطبان را در جریان رخدادهای آن سازمان قرار دهند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان یادآور شد:در دولت تدبیر و امید تابلو حرکت بر مبنای عقلانیت،اعتدال،امید و برنامه است و بنا به اعتماد بالای ملت به دستگاه تعلیم و تربیت باید اداره روابط عمومی این مجموعه از هرگونه جهت گیری احساسی و شتابزدگی دوری گزیند که سیاق اصلی کار در این حیطه بشمار می آید.

پاشایی اظهار داشت:در دولت یازدهم با توجه به محدودیت های منابع مالی دستاوردهای بزرگی در حورزه های مختلف آموزش و پرورش استان رقم زده شده که این مهم پیش از گذشته نقش رسانه و اطلاع رسانی را حساس تر و برجسته تر می کند.

وی با اشاره به نزدیکی هفته دولت و همچنین بازگشایی مدارس،تاکید کرد:تمامی اقدامات،برنامه ها،عملکرد و جهت گیری های آموزش و پرورش در سطح استان،مناطق و نواحی و مدارس برند شوند و فرهنگ سازی مناسب برای ریشه کنی بی سوادی و شناسایی و جذب اولیای بی سواد در امر ثبت نام از طریق اطلاع رسانی شایسته صورت بگیرد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه روابط عمومی منحصر به اطلاع رسانی و خبر نیست،روابط عمومی را ویترین سازمان ها برشمرد که باید در تمام برنامه ها ورود کرده و از نارسایی جلوگیری کند تا تصویری زیبا از سازمان و نهاد به چشم بیاید.

پاشایی بر افکار سنجی در مراکز اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت:انتقال افکار جامعه،معلمان و دانش آموزان در تصمیم گیری های مدیریتی کمک بسیار شایانی می کند و در صورت ایجاد بحران در درون خود سیستم قابل حل می شود و بازتاب رسانه ای خوبی خواهد داشت.

وی روابط عمومی را مغز انتشار اخبار آموزش و پرورش عنوان کرد و بر ارتباط این بخش با رسانه ها،مطبوعات،مدیران،معلمان،شوراها و شهرداران محلی تاکید کرد چرا که آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور ضروری است.

مسئول تعلیم و تربیت استان اغنایی عمل کردن در درج اخبار و اطلاع رسانی را آسیبی جدی عنوان کرد و افزود: امروز جامعه ما و هر جامعه‌ای، چه در بخش سیاسی و چه در بخش فرهنگی و تجاری، نیازمند اعتماد مخاطب است و این جلب اعتماد وظیفه روابط عمومی است که باید با تکنیک‌ها و روش‌های علمی انجام گیرد .

پاشایی ;  صبر و آرامش،امید بخشی،صداقت،محبت،عفو و گذشت و بررسی تمام جوانب کار را در موفقیت بخش اطلاع رسانی و خبر لازم و ضروری دانست و گفت:بدون فکر عمل کردن انسان را در هر کاری از سعادت دور می کند.

گفتنی است: در کارگاه خبری این گردهمایی  نیم‌روزه که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، به تشریح خبرنگاری شهروندی، ارزش‌های خبری، عناصر خبری، سبک‌های خبر نویسی، قواعد علامت گذاری و مفاهیم اساسی در خبر پرداخته و به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

همچنین، در اختتامیه این گردهمایی از روابط عمومی های فعال نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان با اهدا لوح تجلیل شد .

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ