Take a fresh look at your lifestyle.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای صنعت تبلیغات نا امید کننده اما قابل مدیریت است

0

همزمان با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اثرات منفی آن بر اقتصاد جهانی، شرکت‌های پیشرو در صنعت تبلیغات نیز از این موضوع بی‌نصیب نمانده و نسبت به خروج پنجمین اقتصاد دنیا از اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند.

این روزها مدیران صنعت تبلیغات و آگهی‌های تجاری مانند هزاران نفر از همکاران خود در محل فستیوال بین‌المللی خلاقیت در شهر کن فرانسه حضور دارند. با این حال حضور این مدیران در فستیوال مذکور آنان را اتفاقات سیاسی اخیر در اروپا غافل نکرده و دو نفر از مدیران دو آژانس بزرگ طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی بیانیه‌ای را در رابطه با تصمیم مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا منتشر کرده و ضمن ناامید‌کننده خواندن تصمیم اخیر مردم بریتانیا آن را قابل مدیریت ارزیابی کردند.

در این راستا و براساس آمارهای منتشر شده حدود ۵۲درصد از مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده و ۴۸درصد دیگر خواهان باقی ماندن لندن در این بلوک اقتصادی – سیاسی شدند. گفتنی است برآوردهای صورت گرفته بیانگر آن است که بیشتر رأی‌دهندگان جوان خواهان باقی ماندن بریتانیا در میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و رأی خود را با توجه به این موضوع به صندوق انداخته‌اند.

در این میان و در پی رأی مردم به خروج از اتحادیه اروپا دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز با قبول و احترام به آرای مردم کشورش اعلام کرد بریتانیا به یک رهبر سیاسی جدید نیازمند بوده و وی به‌زودی از مقام خود استعفا خواهد کرد.

با این همه سؤالی که در این میان مطرح شده آن است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا چه تاثیری می‌تواند بر صنعت تبلیغات داشته باشد؟

در حال حاضر بازارهای مالی در سراسر جهان بسیار پرنوسان بوده و ارزش پوند به پایین‌ترین میزان خود در مقابل دلار رسیده است. در همین ارتباط موسسات اعتبار‌سنجی نظیر SP در پی آن هستند تا درجه اعتبار اقتصادی بریتانیا را از درجه ممتاز به درجات پایین‌تر کاهش دهند.

پس از انتشار نتایج رفراندوم خروج یا باقی ماندن بریتانیا از اتحادیه اروپا، سر مارتین سورل از آژانس معتبر تبلیغاتی WPP اظهار داشت: «نتایج منتشر شده بسیار ناامید‌کننده است اما باید به نظر رأی‌دهندگان احترام گذاشت.»

وی ادامه داد: «این عدم اطمینان حاصل از نتایج رفراندوم که از میزان اثرگذاری بسیار بالایی نیز برخوردار است قطعا فرآیند تصمیم‌گیری را کند کرده و بر فعالیت شرکت‌های تبلیغاتی اثرگذار خواهد بود. این کمترین تاثیری است که خروج بریتانیا توانسته بر صنعت تبلیغات داشته باشد.»

آقای سورل در ادامه سخنان خود اعلام کرد که تصمیم مردم برای خروج لندن از اتحادیه اروپا می‌تواند موجب تقویت استراتژی‌های فعلی شرکت WPP  برای رشد در بازارهای جهانی شود و از سوی دیگر موجب تغییر موضع این کمپانی بزرگ تبلیغاتی در قبال اروپا خواهد شد.

سر مارتین سورل در رابطه با وضعیت بازار شرکت متبوعش اعلام کرد: «چهار بازار از ۱۰ بازار عمده شرکت WPP در غرب اروپا واقع شده و ما با توجه به شرایط جدید باید حضور پر رنگ‌تری در بازارهای مذکور داشته باشیم که این موضوع در حال حاضر بیانگر اهمیت اعمال استراتژی ما در بازارهای رو به رشد است.»

در همین راستا مایکل روث، مدیر اجرایی شرکت Interpublic Group  نیز با صدور بیانیه‌ای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا واکنش نشان داد:

«بدون شک تصمیم مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موجب بروز نوسان در بازارها در کوتاه‌مدت خواهد شد. اما انگلستان کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین بازار ما محسوب شده و ما به همراه مشتریان خود مسیرمان را در جهان جدید ایجاد شده پیدا خواهیم کرد. در طولانی‌مدت نیز با توجه به اولویت‌های مربوط به تجارت آزاد بازارها با حالت عادی بازخواهند گشت و ما بر همین مبنی جدول زمان‌بندی خود را طراحی خواهیم کرد.»

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ