Take a fresh look at your lifestyle.

مشاوره‌ای که جلوی شکست یک کمپین را گرفت

0

کسب‌وکارها و وبسایت‌هایی هستند که از موجودیت تبلیغات کلیکی خبر دارند و حتی برای رشد کسب‌وکارهایشان از این شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند و در عین حال از نتیجه تبلیغات کلیکی خود ناراضی هستند. اما پس از مشاوره گرفتن از کارشناسان ما با تغییر استراتژی تبلیغاتشان، به نتایج مطلوبی رسیده‌اند و میزان اثر بخشی‌ بنرهای خود را بالا برده‌اند. در این زمینه به بررسی یک نمونه مراجعه کننده می‌پردازیم:


معرفی مشتری:
شایراد یک باشگاه پینت بال است که با استفاده از جدیدترین و مجهزترین امکانات مورد نیاز جهت انجام بازی پینت بال در مجموعه کارتینگ آزادی تاسیس شده ‌است و هدف اصلی این باشگاه ارائه محیطی شاد و پر هیجان با بالاترین سطح ایمنی می‌باشد.

‌‌‌
اهداف:
جذب ترافیک برای بازدید از وبسایت باشگاه به وسیله تبلیغات کلیکی
بالا بردن میزان اثر بخشی تبلیغات کلیکی کمپین‌هایی که در حال اجرا بودند به منظور جذب ترافیک هرچی بیشتر

 

چالش‌ها:
نارضایتی شایراد از میزان اثر بخشی کمپین‌های در حال اجرا خود
توجیه افراد به این‌که افراد نیاز به تفریح‌هایی به این سبک دارند
وجود رقبا فعال در این زمینه با زمینه فعالیت مشابه

‌‌‌
استراتژی پیشنهادی:
به نظر همه چیز درست می‌آمد، کمپین‌ شایراد در حال اجرا بود و بنرهای تبلیغاتی آن به دلخواه صاحب کسب‌وکار بدون مشاوره تخصصی با هدفمندی موضوعی در وبسایت‌هایی با محتوای سرگرمی و ورزش برای جذب کلیک به نمایش در می‌آمدند اما میزان اثر بخشی این بنرها برای جذب مخاطب بسیار پایین بود. چیزی حدود ۱۷ کلیک در روز!
چه چیزی باعث رخ دادن این فاجعه می‌شد؟ مگر همیشه انتخاب سرویس‌های هدفمندی‌، ما را به هدف نزدیک‌تر نمی‌کند؟ چرا شایراد با این‌که هدفمندی موضوعی را انتخاب کرده بود اما باز ناموفق بود؟ مگر بنرها فقط به کسانی که به محتوای ورزش و سرگرمی علاقه دارند نشان داده نمی‌شد؟

‌‌‌‌
جواب مشاوران ما بعد از آنالیز طراحی بنرها و استراتژی به کار گرفته توسط شایراد این بود که عامل اصالی اثر بخشی پایین کمپین انتخاب نادرست هدفمندی برای نمایش بنرها بود. بدین ترتیب استراتژی پیشنهادی این شد که، بنرهای شایراد برای دیده شده هرچه بیشتر، با یک کلیک از هدفمندی موضوعی به هدفمندی جغرافیایی و هدفمندی عمومی تغییر پیدا کند زیرا:
تبلیغات در یک موقعیت جغرافیایی خاص یعنی شهر تهران برای شایراد کافی به نظر می‌آمد زیرا احتمال این‌که کسی از شهرستان‌های اطراف برای بازی پینتبال برنامه‌ریزی کند نزدیک به صفر بود. استفاده از هدفگیری جغرافیایی و محدود (فیلتر) کردن تبلیغات روی استان‌ تهران، باعث صرفه‌جویی در تبلیغات می‌شد.

‌‌‌

هدفمندی عمومی دامنه افرادی را که بنرها در معرض دید آن‌ها قرارمی‌گیرد وسیع می‌کرد و بدین‌ترتیب شاید کسانی را که یک قرار دسته جمعی برای خوش‌گذرانی دارند اما علاقه‌ای به اخبار ورزشی ندارند، از تبلیغات، زمینه فعالیت و تخفیف‌های شایراد با‌خبر می‌کرد:

این یعنی بالا بردن شانس جذب مشتری

‌‌

نتایج کمپین شایراد:
رشد ده درصدی کلیک‌ها بعد از تغییر هدفمندی، از ۱۷ کلیک به ۱۷۰ کلیک در روز در طی هشت روز
شروع رزرو اینترنتی کاربران با توجه به اینکه قبل از تغییر هدفمندی‌ها رزرو اینترنتی‌ای صورت نگرفته بود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ