Take a fresh look at your lifestyle.

تابستان، فرصتی برای تغییراتی مثبت در مسیر مارکتینگ

0

هر فصلی که شروع می‌شود، همیشه این فکر در پس ذهن ما قرار دارد که در سه ماه پیش رو، چگونه می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. این سوال دقیقا در ذهن هر مدیر مارکتینگ شکل می‌گیرد که چگونه می‌توانید از فصلی که پیش رو دارد، بیشترین استفاده را ببرد و در فروش و اهداف کسب‌وکاری که در آن فعال است، سهمی داشته باشیم. حال که فصل تابستان فرا رسیده است، فرصت خوبی است که با چند راهکار ATL و BTL، روی وضعیت بازاریابی کمپانی خود، تاثیر مثبت بگذاریم:

 

– کمپین‌های فروش تابستانی را دست کم نگیرید:

اگر تولیدکننده محصولاتی از جمله لباس، لوازم شخصی و حتی محصولاتی چون نوشیدنی و تنقلات باشید، تابستان فرصت مناسبی است که با یک کمپین تبلیغاتی روی مارکتینگ و فروش خود تاثیر بگذارید. حتی کمپین‌هایی که حال و هوایی تابستانی دارند و در آنها به المان‌های تابستانی توجه شده، برای ارایه‌دهندگان خدمات سودآور هستند.

این کمپین‌ها معمولا هم در فضای ATL x و هم BTL قابلیت اجرا دارند.

 

– یک برنامه جدید برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی:

تابستان فرصت خوبی است تا در شبکه‌های اجتماعی، رویکردی جدید از خود بروز دهید و نشان دهید که برای این فصل گرم و شیرین، کلی برنامه دارید. شما می‌توانید با تغییراتی جزیی روی طراحی محتواهای خود، حس تابستان را به حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی بیاورید. موقعیت‌هایی، مانند جشن چله تابستان می‌توانند فرصت خوبی برای محتواهای تابستانی در شبکه‌های اجتماعی باشند.

 

– تغییر ظاهر وب‌سایت و خبرنامه‌ها:

فصل تابستان، المان‌های مشخصی دارد که در میان آنها می‌توان به میوه‌های تابستانی، گرما و تفریحات مربوط به این فصل اشاره کنیم. شما می‌توانید به طوری که آسیبی به برندینگ‌تان وارد نشود، بواسطه المان‌های این فصل روی طراحی وب‌سایت و خبرنامه‌های خود تغییر ایجاد کنید. این تغییرات به صورت غیرمستقیم روی حال و هوای مخاطب تاثیر گذاشته و سبب می‌شود که راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

 

– برچسب‌ها (یا همان استکرها) را دست کم نگیرید:

برچسب‌ها می‌توانند روی هر لپ‌تاپ، شیشه ماشین و هر وسیله شخصی‌ای قرار بگیرند. پس سعی کنید با کمی بازی با لوگوی خود و ترکیب آنها با المان‌های تابستانی، افراد را تشویق کنید که آنها را در گوشه و کنار وسایل شخصی خود قرار دهند تا برای دوستانشان این سوال مطرح شود که داستان این برند چیست؟!

 

– بنرها و پوسترهای خود را فراموش نکنید:

در هر رویدادی که کمپانی شما شرکت می‌کند، لازم است که یک سری بنر و پوستر با خود به محل برگزاری آن برده و به مارکتینگ و تبلیغات کمپانی خود بپردازید. همیشه در نظر داشته باشید که این بنرها، می‌توانند حال و هوای تابستانی و یا هر فصلی را به همراه خود داشته باشند. به واسطه المان‌هایی که قبلا گفتم، می‌توانید طراحی جذاب‌تری برای این بنرها و پوسترها بوجود آورید که بیشتر مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

–  لباس‌های شما در رویدادها و حتی شرکت:

شما می‌توانید با لوگوی خود و المان‌های تابستانی، یک تی‌شرت متفاوت طراحی کنید و به تمام تیم خود اهدا کنید تا در رویدادها به تن کنند و یک حس یک‌پارچه بودن را انتقال دهند. خیلی از افراد، دنبال چنین حس نظمی هستند. به خصوص افراد قدیمی در زمینه بازاریابی!

 

نظر شما در مورد این راهکارها چیست و شما کدام یک از این موارد را اجرا می‌کنید؟

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ