Take a fresh look at your lifestyle.

به فکر کودکان هم باشید

0

مسائل مربوط به کودکان و خردسالان اغلب در زمره موضوعات احساسی قرار می‌گیرد. هر شخصی که بچه داشته باشد یا حتی تجربه سر و کار داشتن با کودکان را دارد، به خوبی چنین مطالب و احساساتی را درک می‌کند.

اگرچه کودکان می‌توانند و باید جزء مهمی از فعالیت‌های روابط عمومی شرکت‌ها و موسسات بزرگ و کوچک باشند، اما از دید فعالیت‌های روابط عمومی کودکان همیشه مورد غفلت قرار گرفته‌اند. در عین حال از سوی دیگر روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی توجه خاصی به کودکان نشان می‌دهند. این بدان دلیل است که این رسانه‌ها به خوبی از علاقه مخاطبان خود نسبت به مسائل مربوط به کودکان آگاه هستند و به این علاقه آنها پاسخ مناسب می‌دهند.

اگرچه در زمینه فعالیت‌های روابط عمومی کودکان اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرند، با این حال کودکان در خانواده توسط والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود تربیت می‌شوند و در واقع مشتریان آینده بسیاری از شرکت‌ها و موسسات هستند. اگرچه در همین سنین کودکی نیز مصرف‌کننده طیف عظیمی از کالا و خدمات هستند.

ایده

یک آژانس تبلیغاتی راه جالبی برای افزایش درک کودکان در زمینه‌های مختلف و به‌طور مشخص حوزه تبلیغات ابداع کرد. این آژانس به والدین کودکان بسته‌های آموزشی را به‌عنوان هدیه اهدا کرد. یکی از کارکردهای اصلی و مهم این بسته آموزشی این بود که پس از استفاده آن به‌صورت مشترک توسط کودکان و با همکاری و کمک والدین، کودکان قادر به تشخیص تفاوت‌های بین تبلیغات بازرگانی و برنامه‌های تلویزیونی و همچنین تفاوت‌های میان تبلیغات بازرگانی و اخبار نشریات و شبکه‌های تلویزیونی می‌شدند.

این ایده غیر‌معمول موسسه به‌طور خارق‌العاده‌ای مورد استقبال والدین قرار گرفت. در واقع اغلب والدین نسبت به این موضوع که تبلیغات گسترده شرکت‌ها و موسسات مختلف ذهنیت کودکان‌شان را دستخوش تغییراتی ساخته و آنان را به سوی محصولات غیر‌ضروری و در مواردی مضر سوق دهد، نگران هستند. به همین دلیل اغلب والدین نسبت به آژانس‌های تبلیغاتی و تبلیغات آنها دیدگاه مثبتی نداشتند. اما طرح ابتکاری آژانس نام برده، علاوه بر اصلاح این ذهنیت والدین، هدف مهم‌تر و اصلی‌تری را نیز محقق ساخت و آن نشان دادن توجه تشکیلات خود نسبت به کودکان و مراقبت از آنها بود.

همچنین در عمل این آژانس تبلیغاتی علاوه بر اینکه چیزی را از دست نداد، با اجرای این طرح خلاقانه کودکان را نسبت به مفاهیم حوزه تبلیغات آگاه‌تر ساخت و به نوعی قدرت تصمیم‌گیری مستقل از والدین را به آنها داد. در کنار کودکان والدین نیز اطمینان بیشتری نسبت به ماهیت شرکت مذکور پیدا کردند. در نهایت با اجرای این طرح بر اعتبار و شهرت این آژانس تبلیغاتی نیز افزوده شد.

در حال حاضر تعداد زیادی موضوع مختلف در رابطه با کودکان وجود دارد که می‌توان از آنها در جهت فعالیت‌های روابط عمومی بهره برد. برای مثال آموزش والدین در جهت جلوگیری از چاق شدن بیش از حد کودکان خود می‌تواند موضوع بسیار خوبی برای فعالیت‌های روابط عمومی باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و مراکز بهداشتی باشد.

آموزش چگونگی مدیریت درآمد به کودکان نیز موضوع دیگری است که بانک‌ها، مشاوران اقتصادی و حسابداران می‌توانند به آنها توجه خاصی را اختصاص دهند. برای نشریه‌ها مقالاتی با محوریت موضوعی کودکان می‌تواند گامی موثر در جهت رسیدن به اهداف موردنظر باشد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

در عین حال که تلاش خود را متوجه ساخت و ارائه محصولی برای کودکان می‌کنید، به یاد داشته باشید که محصول و ایده شما باید تا حدودی والدین را نیز شامل شود. در غیر‌این صورت زنجیره کارآمد موجود برای تاثیرگذاری شما به هم خواهد خورد.

ایده مطرح شده اغلب در سطح محلی بسیار کارآمد عمل می‌کند. با این حال در صورت توانایی مالی شما می‌توان از آن در سطح ملی نیز بهره برد.

در صورت موفق بودن ایده خود، آن را تکرار کنید. در هر صورت پس از گذشت مدتی کودکان بزرگ شده و جای خود را به کودکان جدیدی می‌دهند که نیاز به فعالیت روابط عمومی جدید دارند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ