Take a fresh look at your lifestyle.

مدیریت نمایندگی‌ها

0

پرسش: تولید‌کننده محصولاتی در حوزه FMCG در شهرک صنعتی کرج هستیم که دفتر فروشی در شهر تهران داریم و قصد راه‌اندازی نمایندگی‌های فروش در استان‌های مختلف کشور را داریم اما مدیریت امور نمایندگی‌ها با معضلاتی همراه شده است. از نظر شما در راستای این موضوع باید چه اقداماتی انجام شود و چه نمایندگی‌هایی مناسب محصولات FMCG هستند؟

پاسخ کارشناس: در انتخاب افراد متقاضی نمایندگی باید به نکات ویژه‌ای توجه شود؛ به‌عنوان نمونه این افراد باید شناخت مناسبی از بازار و فعالیت‌های بازاریابی داشته و در صورت لزوم از تحصیلات مرتبطی برخوردار باشند.

از طرفی داشتن تجربه و تخصص این افراد نیز بسیار حائز اهمیت است؛ چون برخی از این متقاضیان صرفا از تحصیلات مرتبط برخوردار هستند و دارای تجربه و تخصص کافی نیستند. میزان آموزش‌پذیری این افراد نیز یکی از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چون در صورت لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی، این افراد باید بتوانند ساختار مناسبی را در نمایندگی‌ها اتخاذ کنند تا بتوانید در امر آموزش مثمر ثمر واقع شوید.

بررسی منابع انسانی نمایندگی‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است؛ چون در نمایندگی‌ها معمولا نظارت کمتری وجود دارد، باید این موضوع به درستی مورد ارزیابی قرار گیرد. افرادی که تیم مناسبی در حوزه بازاریابی و فروش دارند، برای شرکت شما بسیار می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند؛ با توجه به این موضوع شما می‌توانید حتی رزومه تیم منابع انسانی این متقاضیان را نیز مورد بررسی قرار دهید.

از طرفی شرکت شما باید در راستای کنترل، نظارت و پشتیبانی نمایندگی‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دهد؛ چون نمایندگی‌ها ضامن آینده شرکت شما محسوب می‌شوند و از منظر بازار مخاطبان به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند. با توجه به این موضوع باید محصولات شرکت شما به موقع در دسترس نمایندگی‌ها قرار گیرد و در راستای دسترسی به موقع محصولات در نمایندگی‌ها باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی اتخاذ شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ