Take a fresh look at your lifestyle.

روابط عمومی‌ها همواره در متن هستند نه در حاشیه!

0


        !

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استان آذربایجان‌شرقی گفت: روابط عمومی‌ها همواره در متن هستند نه در حاشیه، پس هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی است که دارد.

به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، جواد آهنگری یکشنبه شب در نشست مشترک شورای اداری شهرستان شبستر و مسولان روابط عمومی ادارات، با بیان اینکه روابط عمومی‌ها، به عنوان آیینه تمام نما و چشم و گوش سازمان‌ها و پل ارتباطی سازمان‌ها می باشند، اظهار داشت: این مسائل ثابت می‌کند که روابط عمومی‌ها همراه در متن هستند نه در حاشیه، پس هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی است که دارد .

وی، ادامه داد: فلسفه روابط عمومی‌ها مردم مداری و وظیفه اطلاع رسانی و رضایتمندی عامه را بر عهده دارند، و به منزله جاده ای دو طرفه عمل می کند که در مسیر گفت‌و‌گو بوده که در نتیجه آن با تفاهم و همدلی به مشارکت و همراهی می‌انجامد .

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به انتخاب استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت و الگو در بخش اقتصاد مقاومتی، گفت: این مسئله یک فرصت برای استان محسوب می‌شود که با تلاش مدیریت ارشد استان به دست آمده و باید از این فرصت به خوبی بهره‌مند شویم .

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، با اشاره به ۱۰ اقدام اساسی برای نجات کشور برگرفته از بیانات رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد، گفت: روابط عمومی‌ها به عنوان  آیینه اقتصاد مقاومتی باید با نهادینه سازی شعار سال در راستای هماهنگی و  همراهی در اجرای بند یک اقتصاد مقاومتی، فعال کردن تمامی امکانات و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور و افزایش مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی مؤثر باشند .

وی همچنین با بیان اینکه روابط عمومی‌ها می‌توانند با شناسایی و ارائه دقیق‌تر و هماهنگ‌تر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در انتقال صحیح و مناسب بندبند سیاست‌ها، برای اجرایی شدن و دست یافتن به اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی مؤثر واقع شوند، گفت: لازم است با تدوین برش و تبیین نسبت و نقش روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها اهتمام نمود، زیرا پدیده‌های ارزشمند و مهم اجتماعی با عدم همراهی و اطلاع رسانی روابط عمومی ها و اصحاب رسانه ، تأثیر گذار نیستند

آهنگری‌ گفت: روابط عمومی‌ها به عنوان واحدهای بستر ساز، نسبت به اجرای برنامه و رویکردهای همگرایانه‌، وظیفه انتقال پیام و مفهوم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در بدنه سازمان‌ها، هماهنگ با وظایف و مأموریت‌ها، بر عهده دارند .

وی در ادامه تصویر سازی درست، توام با امید آفرینی و تزریق شور و نشاط اجتماعی و اقناع مخاطبان با استفاده از روش‌های خلاقانه، با استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی و شناسایی و تبیین مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی وبیان نقش دولت و مردم را بر عهده دارند .

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استان آذربایجان‌شرقی، در ادامه با بیان اینکه تلاش برای ارائه هنرمندانه الزامات دستیابی به مفاهیم ملی در راستای تدوین چشم‌انداز روشن حاصل از اجرای سیاست عینی اقتصاد مقاومتی در انگیزه بخشیدن و هدایت افکار عمومی برای رسیدن به افکار مشترک نیز جزو وظایف روابط عمومی‌های بوده، گفت : ‌همچنین نقش آفرینی و ارزش آفرینی برای  الگو سازی با رعایت درست مصرف و هزینه کردن منابع، قابلیت‌ها و ترویج شیوه‌های اصولی نیز می تواند مد نظر باشد .

وی ادامه داد: نقش روابط عمومی‌ها در‌ ارائه نقشه راه مفهومی به‌ صورت دستور کار شفاف عمل‌گرایانه و تبدیل آن به فرهنگ سازمانی در تمام عصرها و عرصه‌ها در راستای‌ سیاست همبستگی برای رشد اقتصاد ایران می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کنند .

آهنگری، در ادامه با بیان اینکه قطع وابستگی به نظام اقتصادی تک محصولی و جلوگیری از خام فروشی یا ارزان فروشی و ایجاد تنوع در تولید مبتنی بر زنجیره تولید و دارای صنایع تبدیلی و تکمیل ظرفیت اشتغال‌ و تربیت نیروی انسانی کیفی و پرورش استعدادهای فردی و استفاده صحیح از منابع طبیعی و دور اندیشی و آینده نگری در منابع سطحی و ذخایر زیرزمینی و تراز مثبت اقتصادی در بحث صادرات و واردات محصولات نهایی و‌‌ برنامه ریزی تعریف شده و عملیاتی نمودن آن را از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود : اقتصاد مقاومتی به دنبال توانمند نمودن جمعی و همگانی  بوده و هدفی ریشه‌ای است که  زمان‌بر و مستمر  خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: به هر حال اقتصاد مقاومتی، فرایند چندگانه، تدریجی، عمیق، ساختاری، درونی، جمعی، فرهنگی، تعاملی، گسترده، برنامه‌ای، زمان‌بر بوده که برای دستیابی به اهداف والای آن، تلاش‌ همگانی را می‌طلبد .

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، تاکید کرد: در نهایت روابط عمومی‌ها، با بهره گیری از جوهره تعاملی و وی‍‍ژگی‌های ارتباطاتی خود با ارائه برش روابط عمومی به‌ صورت هنرمندانه با هدایت افکار عمومی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانند نقش‌‌آفرین باشند و با هماهنگ‌سازی مهارت‌ها، منابع و توانمندی‌های سایر صاحب نظران گام‌های مؤثری بردارند

در خاتمه نشست  از تعدادی از مدیران ادارات و مسئولان روابط عمومی برگزیده شهرستان شبستر با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان و سرپرست اداره کل روابط عمومی و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تجلیل شد .

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ