Take a fresh look at your lifestyle.

جمع آوری ایمیل، استراتژی مناسب برای یک فروشگاه اینترنتی

0

همیشه یکی از دغدغه های اصلی یک کسب و کار آنلاین، تعداد مشتریانش و دوره عمر مربوط به آنها بوده، در قدم اول چالش اصلی جذب مشتری و در درجه دوم نگهداری و حفظ آن مشتری است که می‌تواند انرژی و زمان زیادی را از یک کسب‌و‌کار آنلاین بگیرد.یکی از راهکارهایی که ما در اینتورک بارها آن را مورد آزمایش قرار دادیم، اجرای کمپین‌هایی برای پیدا کردن مشتریان جدید بود این کمپین ها اصطلاحا با نام Lead Generator در حوزه بازاریابی دیجیتالی شناخته می‌شوند.

 

ساز و کار اصلی این کمپین ها، بوسیله دریافت اطلاعات مشخصی از کاربران هدف و مشتریان بالقوه آغاز می‌شود و در ادامه سعی می‌شود که با ارسال محتوای درست به این افراد، آنها را به استفاده از محصولات و سرویس‌های مورد نظر ترغیب کرد. به بیان ساده‌تر سعی می‌کنیم از افرادی که ما را نمی‌شناسند، مشتریان بالفعل و وفاداری بسازیم.

 

فروشگاه اینترنتی پاز که در زمینه فروش اینترنتی محصولات صوتی و تصویری اتومبیل و خانه فعالیت دارد، با در نظر گرفتن موارد بالا، تصمیم گرفت تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را با استراتژی جمع آوری ایمیل شروع کند، در این کمپین بنر و صفحه فرود (Landing Page) همگی در راستای یک هدف طراحی شده بودند و آن هدف هم گرفتن ایمیل افراد علاقمند به محصولات پاز بود.

 

در این دسته از کمپین ها، همیشه نیاز به یک عامل ترغیب کننده جهت افزایش نرخ تبدیل احساس می‌شود؛ فروشگاه اینترنتی پاز این عامل را به این صورت در نظر گرفت که کاربرانی که ایمیل خود را در این کمپین وارد می‌کنند، روی خرید خود یک فلش مموری به عنوان هدیه دریافت کنند.

در بنرهایی که برای این کمپین طراحی شد، دو موضوع اصلی مورد بررسی و ارایه قرار گرفت:

  • محصولات پاز در چه دسته بندی موجود هستند
  • کاربران با ارایه ایمیل خود به پاز، دارای چه امتیازی می‌شوند (فلش مموری)

18458704636757017410

با رعایت نکته اول، ما قصد داشتیم که بیشتر افرادی که به محصولات صوتی و تصویری علاقمند هستن را مورد هدف قرار دهیم و انها بیشتر با این کمپین درگیر شوند. نکته ی دوم نیز ارایه دلیلی بود به کاربران که چرا باید بر روی بنر کلیک کنند و چه چیزی را میبایست بررسی کنند.

 

در مرحله ی بعد، کاربران وارد صفحه ی فرود این کمپین میشوند و در این صفحه اطلاعات مختصر اما مفیدی را در رابطه با فروشگاه اینترنتی پاز دریافت میکنند، میتوانند به کانال تلگرام از دسترسی داشته باشند و در اصلی ترین قسمت، ایمیل خود را ثبت کنند.

Landing

 

یکی از مهمترین نکات در کمپین‌های CPC، مانیتورینگ و تحلیل روز به روز کمپین است، فروشگاه اینترنتی پاز با کمک و مشاوره اینتورک این امر را به نحو احسنت به مرحله اجرا رساند و با قرار دادن UTM بر لینک بنرهای خود و قرار دادن کد گوگل آنالتیکس در لندینگ پیج این کمپین توانست با چشمانی باز وضعیت این کمپین را بررسی کرده و با تعامل با تیم اینتورک به بهبود نتایج این کمپین بپردازد، نتایج حاصله از این کمپین ۳۰ روزه به صورت زیر است:

 

دریافت ۳۰۰ ایمیل

جذب ۱۰۰ فالور اینستاگرام

جذب ۵۵ عضو تلگرام

ثبت ۳۰ فاکتور فروش

جذب ۲۵ کاربر جدید و ثبت نام شده

کاهش ۵۰ درصدی رتبه الکسا از رتبه ی ۱۳٫۷۵۰ به رتبه ی ۶٫۴۰۰

 

مثال معروفی در زبان فارسی وجود دارد که می‌گوید “با یک تیر چند هدف را بزنیم”، همانطور که می‌بینیم در کمپین های CPC با انتخاب استراتژی درست و استفاده از ابزارهای کارآمد می‌شود که با یک تیر به چند هدف دست پیدا کرد!

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ