Take a fresh look at your lifestyle.

آشنایی با دو روابط عمومی برتر استان سمنان

0


مسئولان روابط عمومی فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که بتازگی در جشنواره روابط عمومی های برتر استان سمنان از آنها تقدیر شده است، در گفتگو با ایرنا از ویژگی های کار خود صحبت کردند.

به گزارش کاوشگران روابط  عمومی به نقل از  ایرنا، روز جهانی ارتباطات در ایران با گرامیداشت گروه بزرگی از خدمت گذاران این عرصه، یعنی روابط عمومی ها گره خورده است. آنان که به تعبیری قلب تپنده ادارات خود هستند و حضورشان نقش تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف هر مجموعه و یا سازمانی دارد .
بدون شک ارتباط مستمر و موثر این فعالان عرصه اطلاع رسانی با اصحاب رسانه، یکی از مهم ترین ملاک های ارزیابی عملکرد آنان به شمار می رود و از سوی دیگر، مدیران موفق نیز همواره از حضور روابط عمومی های پرتلاش در کنار خود بهره برده اند .
روز ارتباطات بهانه ای است تا دست کم یک روز در سال روابط عمومی ها ،خود موضوع خبر و گزارش خبرنگاران باشند
مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، در گفت وگو با ایرنا، خدمت رسانی به مردم را یکی از ویژگی های اصلی روابط عمومی ها دانست و گفت: کسب عناوین مختلف دستگاه ها زمانی معنا دار است که روابط عمومی ها کارهای برون سازمانی خود را به خوبی انجام دهند تا مردم بتوانند نتیجه اقدامات انجام شده را به خوبی احساس کنند
عباس اعتماد با تأکید بر این که روابط عمومی ها باید با ابزار های نوین اطلاع رسانی به خوبی آشنا باشند، افزود: امروزه با تغییر ابزارهای زندگی و افزایش سرعت در کارها، ذهن انسان ها نیز به سرعت اخبار و اطلاعات را دریافت کرده و به دنبال کوتاه ترین راه برای رسیدن به مطلب مورد نظر است؛ بنابراین باید علاوه بر استفاده از شبکه های مجازی، سعی در نوشتن اخبار به صورت کوتاه و چکیده باشد .
وی همچنین کار روابط عمومی فرمانداری را متمایز از دیگر روابط عمومی ها خواند و ابراز داشت: خدمت در این نهاد، تفاوت های بسیاری با دیگر سازمان ها و ادارات دارد؛ چرا که تمام آن ها به نوعی با فرمانداری در ارتباط بوده و فرمانداران نیز علاوه بر نشست های رسمی، در بسیاری از آیین های خارج از این اداره نیز شرکت می کنند .
مدیر برترین روابط عمومی در بین فرمانداری های استان سمنان، با اشاره به حضور تمام اقشار جامعه در فرمانداری هر شهرستان، اضافه کرد: مردم در سخت ترین شرایط برای حل مشکلات خود به این نهاد مراجعه می کنند؛ پس روابط عمومی که رابط میان مردم و فرماندار است، باید صبور بوده و با روی خوش با آن ها برخورد کند .
اعتماد همچنین در خصوص سوالی مبنی بر انتظارات خود از مدیران این گونه پاسخ داد: توجه فرماندار شهرستان شاهرود در این مورد بسیار نمونه و مثال زدنی است و گواه آن قرار گرفتن اتاق روابط عمومی در کنار اتاق فرماندار است؛ اما تنها خواهش ما از مدیران دستگاه ها تبریک این روز به مسئولان روابط عمومی های خود است .
دیگر نیروی پرتلاش روابط عمومی فرمانداری نیز با اشاره به حجم زیاد اخبار این نهاد در مقایسه با دیگر سازمان ها ابراز داشت: روابط عمومی فرمانداری همواره با کم ترین امکانات، بیشترین تعداد نشست ها و آیین ها را پوشش داده و اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم می رساند .
بهزاد مومن آبادی یکی از ویژگی های روابط عمومی های موفق را داشتن ارتباط خوب با خبرنگاران عنوان کرد و گفت: توجه به این امر، یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت در انجام وظایفی است که بر دوش فعالان عرصه ارتباطات نهاده شده است .
وی ادامه داد: مدیران موفق نیز افرادی هستند که با حفظ ارتباط مستمر خود با رسانه ها، خدمات انجام گرفته را به گوش مردم و دولت برسانند .
همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که سال پیش عنوان روابط عمومی برتر وزارت بهداشت را به خود اختصاص داد، به تازگی نیز از سوی استاندارسمنان به عنوان یکی از روابط عمومی های برتر استان معرفی شده است .
مسئول این روابط عمومی، از ویژگی های کار خود صحبت کرد .
عبدالرضا یوسفی با بیان اینکه هیچ قسمت از زندگی مردم با حوزه بهداشت و درمان بی ارتباط نیست، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر آموزش به دانشجویان، وظیفه اطلاع رسانی به مردم برای توجه به سلامت خود را نیز بر عهده دارد .
وی با تأکید بر اینکه در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تلاش شده با وجود نیروی های سازمانی کم، وظایف به خوبی انجام شود، افزود: تعامل با رسانه ها وپاسخ گویی به جامعه از مواردی است که همواره مورد توجه این روابط عمومی بوده است .
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز همانند همکاران خود بر ضرورت استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی تأکید کرد وگفت: روابط عمومی ها باید ابزارهای مناسب را برای برآورده کردن انتظارات سازمان های خود در اختیار داشته باشند؛ چراکه امروزه نمی توان به شکل سنتی پاسخگوی نیازها بود .
یوسفی ادامه داد: از آنجایی که در همه سازمان ها روابط عمومی ها نزدیک ترین افراد به مدیران هستند، باید از این ظرفیت برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده شود .
فرماندار شاهرود هفته گذشته و در دومین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود، از همکاران خود در بخش روابط عمومی این مجموعه تجلیل کرد. انجام این کار از سوی بالاترین مقام اجرایی شهرستان می تواند پیام های بسیاری برای مسئولان به همراه داشته باشد .
روابط عمومی ادارات و نهادها در طول سال علاوه بر فعالیت های درون سازمانی، تلاش زیادی برای برقراری ارتباط خبرنگاران با مسوولان نیز انجام می دهند .
روز ۲۷ اردیبهشت فقط بهانه ای است تا در این روز رسانه ها به همراه مدیران ، از فعالیت های یک ساله روابط عمومی ها که برغم مشکلات زیاد، با روی گشاده پذیرای خبرنگاران بوده و همه امکانات لازم را برای فعالیت آنها فراهم می کنند، تقدیر شود
اگر روابط عمومی ادارات و نهادها نبودند، رسانه ها هم در برقراری ارتباط با مخاطبان خود و انتقال اطلاعات به مردم با مشکلات زیادی روبرو می شدند

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ