Take a fresh look at your lifestyle.

ترس از شراکت

0

پرسش: به‌تازگی تصمیم به گسترش کسب‌و‌کارم گرفته‌ام. برای این گسترش نیاز به بودجه بیشتری دارم. بودجه‌ای که برای تهیه آن با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌ام. بسیاری از نزدیکان و مشاوران به منظور رفع این مشکل پیشنهاد همکاری را با یک شریک داده‌اند اما با توجه به سابقه‌ای که از گذشته داشته‌ام به‌شدت از همکاری با یک شریک می‌ترسم. در این باره راهنمایی بفرمایید که چه راهکاری را برای همکاری با یک شریک باید در پیش بگیریم؟

پاسخ کارشناس: همکاری با شریک در کسب وکارها اجتناب‌ ناپذیر است. اکثر کسب وکارها به منظور گسترش حوزه فعالیت خود چه بخواهند و چه نخواهند مجبور هستند شرکایی را وارد سیستم سازمانی خود کنند.

درست است که ایرانی‌ها نسبت به وجود شریک در سازمان‌شان نگاه خوبی ندارند و اکثرا از این کار دوری می‌کنند و در بیشتر مواقع عنوان می‌کنند که شریک مانع از پیشرفت آنها خواهد شد ولی اگر حضور شریک در سازمان بر پایه اصول و قواعد خاص خود باشد، برای کسب‌وکارها اثرمنفی را به جای نخواهد گذاشت. مدیر کسب‌وکار از همان ابتدا باید با شریک خود حتی اگر یکی از اعضای خانواده و دوستانش باشد، درباره تمامی مسائل حوزه سازمانی‌اش صحبت کند.

ثبت تمامی اتفاقات نیز در این باره اهمیت زیادی دارد. مدیر کسب‌و‌کار برای هر اقدامی که انجام می‌دهد باید از شریک خود رسید دریافت کند و او را در جریان امور قرار دهد. کسب وکارها بهتر است با کسانی شریک شوند که دغدغه فعالیت و پیشرفت دارند و با حوزه فعالیت آنها آشنا هستند.

در این حالت شریک به‌دلیل علاقه‌ای که دارد می‌تواند در جهت پیشرفت کسب وکار کمک‌کننده باشد. وقتی در کسب‌وکاری یک شریک دارید باید به نظرات و دیدگاه‌های او توجه کنید. در شراکت بدون رسیدن به توافق لازم هر تلاشی به بن‌بست خواهد رسید و کسب‌وکار روند نزولی به خود خواهد گرفت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ